Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

netwerkprinter wil niet via word printen

Pagina: 1
Acties:

• boblelie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 09:35
hey luitjes,

ik werk bij een computerwinkel en nou heeft een zakelijke klant van ons het volgende probleem:
ze hebben daar windows-2000-server draaien op een oude bak. op die oude bak zijn onder andere een gloednieuwe laserjet (via de printerpoost :S), een een dyno laberwriter aangesloten. iedereen print daar via het bedrade netwerk via de server.

nou hadden ze eerst een oude laserjet en dat ging prima, maar sinds die nieuwe er is, krijgen ze de volgende melding: de printer heeft nog niet gereageerd maar het microsoft office-programma kan doorgaan zonder printergegevens. wilt u op de printer blijven wachten?

wanneer je dan op NEE klikt, komt het papiertje na 1 a 2 min er wel uitrollen, maarja dat schiet niet op als je veel moet printen op een dag natuurlijk.
vreemd genoeg komt dit alleen voor bij office. wanneer je een testpagina of een webpagina wil printen, dan gaat dat zonder problemen.

ik heb geprobeerd om onderzoek te doen hiernaar, maar er is wel errug weinig over te vinden zeg:(
owja, uiteraard ook nieuwe drivers al geprobeerd op alle pc's

heeft iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden?
win 2000 server was beeeeetje voor mijn tijd namelijk...

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:30

JohnD

Bernd

welke laserjet?
welke office versie?
heb je de printer al eens rechtstreeks op een PC aangesloten en dan afgedrukt?

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• boblelie
model: laserjet p3005
office: 2003
beide pcs draaien win xp. (en de server dus win 2000 server.)

de printer en de server zelf staan niet bepaald binnen bereik van de werk pc's,
dus als het even kan, sluit ik de boel liever niet direct aan op de gewone pcs haha.
ook gezien het gewicht en de lompheid van die laserjet.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Heeft die laserjet niet gewoon een printserver ingebouwd? If so, probeer hem es op die manier aan te sluiten.

• boblelie
ja daar verbaasde ik me ook een beetje over. maar dat heeft ie dus niet.... wel een usb en printerpoort.

Verwijderd

Speelt dit bij alle documenten, of print hij bestaande documenten niet goed, en nieuw gemaakte documenten wel goed. er staan nl. soms in documenten printerinstellingen (bakken, handinvoer) die niet goed werken als ze op een andere printer geprint worden. Kijk ook een bij je pagina instelling onder het menu bestand.

• boblelie
maakt helaas geen verschil...
bestaande docs werken niet, maar nieuw terplekke gemaakten ook niet.
alleen office doet dit, echt irritant probleem om uit te zoeken!

tis ook niet zo dat je "even" de server upgrade naar 2003 ofso:(

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Even de achtergrond: Word vraagt aan de printer gegevens op voor het optimaliseren van de afdrukinstellingen. Dat kan verklaren waarom het in andere applicaties wel goed gaat. :)
boblelie schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 09:40:
[...]
ik heb geprobeerd om onderzoek te doen hiernaar, maar er is wel errug weinig over te vinden zeg:(
owja, uiteraard ook nieuwe drivers al geprobeerd op alle pc's
[...]
Als je Word ook op de server hebt staan probeer dan eerst of je vanuit de server wel zonder foutmeldingen kunt afdrukken. Zorg ervoor dat je compatible drivers hebt op server én client.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Wilde gok: in properties/eigenschappen van de printer de optie "bidirectioneel" deselecteren en het dan nog eens proberen. Anders kun je proberen een postscript (PS) printer driver te downloaden in plaats van de PCL driver. Probeer anders ook eens de "HP Universal Print Driver"; deze driver werkt met de meeste (nieuwere) HP Laserjet printers.
Pagina: 1