Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pas aangeschafte Samsung NC10, met Atheros 5007EG wireless kaart heeft kuren.
Hij verbind gewoon met de Apple Airport Express router, ik kan ook gewoon internetten.
Echter verlies ik die verbinding na een bepaalde tijd, zeg na 30 seconden tot 5 minuten. Ik krijg dan een scherm te zien in IE dat ik verbindigsproblemen moet vaststellen.
Na deze procedure of na het herstellen van de verbinding kan ik soms weer internetten... soms ook niet.

Overige gegevens:
- Router: Apple Airport Express
- Samsung NC-10 met Atheros 5007 EG netwerkkaart
- WPA/WPA2 beveiligd (maar dit maakt geen verschil, ook onbeveiligd verlies ik de verbinding)
- XP Home
- Op de Airport Express zijn ook een laptop met XP aangesloten, alsmede een iPod touch, iMac, pc met XP, wii etcetera, met geen van deze apparaten ondervind ik deze problemen en kan ik gewoon internetten.

Wat is het probleem? Ik weet het niet meer en ik hoop hier hulp te vinden. 8)

ps. de afstand tot het netwerk is ook niet het probleem, het probleem doet zich zowel 10 meter als 10 cm van de router vandaan voor.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2008 01:40 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 14:54
(jarig!)
- Staat er een firewall op de netbook? Soms willen die IP-leases wel eens blokkeren...
- Heb je de laatste drivers voor uw WLAN-kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De standaard McAfee firewall stond aan, deze heb ik al helemaal uitgeschakeld maar dit mocht niet baten.
De Samsung NC10 is pas enkele maanden op de markt (volgens mij pas 2) en ik ga er van uit dat ik de nieuwste drivers heb, vanavond voor de zekerheid toch nog maar even een keer checken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 14:54
(jarig!)
staat uw kaart ingesteld met een vast IP of met een IP van DHCP? Controleer of je niets hebt vastgezet (DHCP, DNS, ...)

Hang uw netbook met ethernet aan een router en kijk of het dan ook voorvalt.
indien ja: probleem eerder op OS niveau
indien nee: probleem eerder op wifi, WLAN-niveau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zoek even in het "[ervaringen] Samsung NC10" topic want volgens mij waren er nieuwe drivers beschikbaar die bij sommige hielpen met wifi problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac-Mar
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 21:49
Hoi,

Ik heb de samsung netbook sinds gister, en ervaar dezelfde problemen.
Hoe heb jij deze weten op te lossen icm de Airport Express?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem met een Packard Bell met Atheros 5007EG: verbinding valt na enkele minuten weg, zowel met WPA-2 als onbeveiligd. Overige laptops en PC's in het netwerk werken gewoon normaal door. In de Airport logs (level 7) is niets te zien op het moment dat hij de verbinding verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem met de N310, iemand ondertussen een oplossing? het zou komen door de laatste drivers van de atheros kaart
Pagina: 1