• bobby022
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-12-2025
ik ben sinds kort begonnen met Srv 2003 R2, en wil graag een Helpdesk/Asset Management opzetten op de server, maar tijdens de Pre-install check krijg ik de melding dat mijn Active Directory tevens een Domain Controller is.. en de installatie kan dus ook niet verder voltooit worden. Mijn vraag: is er een manier om het Active Directory gedeelte van de server draaiende te houden maar de Domain Controller functie te verwijderen? want dan zal de installatie van de software wel lukken... "hoop ik";)

specs> 8)7

HP Proliant DL160 G5
1x 160Gb & 1x 1,5Tb SATA hot-Swap HDD
8Gb ECC,FB-DIMM 800Mhz.
1x Quad Core Xeon X5460 3.0Ghz

:? Iedere hulp is welkom :o

Ik geef na Ontvangst V&A ALTIJD een Rating.

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:36

Red Boll

Kick Ass!

Is dit de enige DC? Dan wordt het denk ik lastig...

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:27
lol, zonder dc, geen AD. Active Directory bestaat door domain controller(s) met meerdere rollen. FSMO, GC etc.
Je zal een 2e server moeten installeren en die member van je domain (active directory) maken. Ik zou nog maar eens een boek open slaan over active directory als ik jou was... (of googlen)

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Zonder tweede server is het virtualiseren van een tweede server je enige redding ben ik bang. Het is de vraag alleen hoe je dit licentietechnisch kan regelen. Volgens mij mag je met 2003 R2 een server virtualiseren, ik weet dit alleen niet zeker! Het is ook afhankelijk van de editie die je precies hebt.. (Standard (volgens mij 1 x virtualiseren of Enterprise (4 x virtualiseren)).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Glashelder schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 01:51:
Zonder tweede server is het virtualiseren van een tweede server je enige redding ben ik bang. Het is de vraag alleen hoe je dit licentietechnisch kan regelen. Volgens mij mag je met 2003 R2 een server virtualiseren, ik weet dit alleen niet zeker! Het is ook afhankelijk van de editie die je precies hebt.. (Standard (volgens mij 1 x virtualiseren of Enterprise (4 x virtualiseren)).
alleen een 2008 versie heeft 1 vm license aan boord (standard edition 1x, enterprise 4x,etc) , 2003 heeft dat alleen vanaf enterprise edition (4x gratis guest) met datacenter als unlimited. standard edition geeft je niks

A wise man's life is based around fuck you

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Powershell schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 19:40:
[...]

alleen een 2008 versie heeft 1 vm license aan boord (standard edition 1x, enterprise 4x,etc) , 2003 heeft dat alleen vanaf enterprise edition (4x gratis guest) met datacenter als unlimited. standard edition geeft je niks
Standaard editie kan ook niet met 8 gig geheugen overweg...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Thijmen schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 21:31:
[...]

Standaard editie kan ook niet met 8 gig geheugen overweg...
onzin, standard edition x64 kan dat gewoon

overzichtje voor de liefhebbers: http://msdn.microsoft.com...imits_windows_server_2003

[ Voor 22% gewijzigd door Zwelgje op 02-12-2008 22:37 ]

A wise man's life is based around fuck you

• bobby022
Powershell schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 22:36:
[...]

onzin, standard edition x64 kan dat gewoon

overzichtje voor de liefhebbers: http://msdn.microsoft.com...imits_windows_server_2003
dat klopt, maar het topic gaat ook niet over mijn RAM probleem:) maar over een AD probleem, maar evengoed bedankt voor de verhelderende opmerking:) ik weet namelijk dat x86 tot 4Gb kan :+ overgens bedankt voor de link naar de RAM config's :) overgens, ik denk dat ik inderdaad beter een Virtuele DC ga maken. mede omdat ik al genoeg aan de Nuon betaal >:) 8) EEE Box als DC Maybe O-) 8)

• wuwa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-11-2025
Wat zegt dat "Helpdesk/Asset Management " software als je die installatie op een gewone XP client opstart?
Gewoon benieuwd.
Misschien wat meer info of die software? oid.

Wuwa

• bobby022
wuwa schreef op woensdag 03 december 2008 @ 00:17:
Wat zegt dat "Helpdesk/Asset Management " software als je die installatie op een gewone XP client opstart?
Gewoon benieuwd.
Misschien wat meer info of die software? oid.
het gaat hier om Altiris Service & Asset Management Suite :)

• bobby022
Powershell schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 19:40:
[...]

ik draai op Enterprise 2003 R2:) en het virtualiseren is gelukt, en de software accepteerd nu mijn gewenste software _/-\o_ thnx _/-\o_

Pagina: 1