[Vista] fout wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

• stavast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-10-2022
bij een klant was er laatst een probleem met het wachtwoord. bij het inloggen in haar account gaf vista de melding dat het wachtwoord niet klopte.

echter klopte dit wachtwoord wel. ik heb dus via een programma het wachtwoord eraf gehaald en een nieuw wachtwoord ingesteld (administrator stond niet aan namelijk). toen was alles opgelost.

nu een week later is er weer het zelfde probleem. vista zegt dat het wachtwoord niet klopt, terwijl deze wel correct is. ik heb al op internet lopen zoeken en er is veel over te zoeken, maar niet echt een duidelijke oplossing. heb al wat dingen genoteerd welke ik ga proberen.

-norton verwijderen
-kijken of de service "user profile service" op automatisch starten staat
-fouten kijken in het register

mijn vraag of iemand deze fout wel eens eerder is tegen gekomen? is het misschien ook mogelijk dat de fout komt door de keuze van wachtwoord door mevrouw (type HA#$%FHJkj*jghf&&% bang dat hij te kraken is :-) haar mond stond wijd open toen ik het ww er binnen 3 minuten afhaalde)

bedankt!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:21

CoolGamer

What is it? Dragons?

Staat de toetsenbordindeling wel goed? Dat kan je bij het inlogscherm linksonderin aanpassen als hij niet goed staat.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• stavast
ja stond allemaal goed. numlock, capslock, alles.. maar het probleem is opgelost. het bleek een ander probleem te zijn dan de vorige keer.

deze mag dicht.

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 15:57
Misschien een goed idee als je het probleem+oplossing ook nog even post voor mensen die hier terecht komen via de search? ;)

• stavast
ik heb de vorige keer het password eraf gehaald met ntpasswd, maar dit keer ging het niet om het password (kreeg wel die melding door via de telefoon). het bleek dat er een bestand miste waardoor doorstarten niet kon lukken (geen avg probleem). had te maken met oude driver voor een webcam icm vista. heb dit opgelost doormiddel van systeemherstel/reparatie van vista.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Dus je weet nog niet hoe het de eerste keer kwam?

Mijn "educated guess" is dat mevrouw het wachtwoord toch niet juist onthouden, opgeschreven of ingetikt had. Komt wel vaker voor.

Wat is bijvoorbeeld ll2O5? Iets anders dan 11205. Maar als je dit opschrijft lijkt het heel erg op elkaar.

Het kan zoals gezegd ook komen doordat de gebruiker weliswaar (bijv.) US-international als toetsenbordindeling heeft, maar de "system default" bijv. Nederlands is. Die indeling is dan actief vóór het inloggen, en daarmee het wachtwoord dus onjuist (als het speciale tekens bevat).

[ Voor 33% gewijzigd door pinockio op 10-12-2008 00:49 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Als het wachtwoord niet klopt, en de eigenaar houd het bij hoog en laag vol dat hij hem wel goed intikt dan laat ik hem altijd even achter de gebruikersnaam invullen zodat je kunt zien of alle tekens correct zijn. (ivm toetsenbord indeling, caps, numlock, etc.)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

maar goed, da's geen OS aangelegenheid meer maar een US(er) aangelegenheid :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• stavast
mevrouw had al haar wachtwoorden netjes opgeslagen in een programmatje en deze klopte gewoon verder had het altijd gewerkt met dat wachtwoord. maar de computer gaf al een fout aan nog voor het invoeren van een wachtwoord, of nog voor het klikken op de user account. vista inlog scherm kwam te voorschijn en toen stond er al dat het wachtwoord fout was, automatisch inloggen stond gewoon uit. aangezien er geen administrator account was of een andere account kon ik dus niet zien wat er precies aan de hand was. zal vast wel mogelijk zijn, maar mijn kennis gaat dan weer niet zo ver

maar goed: hij kan dicht!!!

[ Voor 10% gewijzigd door stavast op 14-12-2008 18:03 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
ehm
Topics gaan niet op slot omdat ze opgelost zijn hoor :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1