Toon posts:

schijf probleem op server [dynamische discs]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij leaseweb een externe server staan, die ik als mailserver gebruik. De computer draait op windows server 2003 R2 en beschikt over een harde schijf van 300 GB. Het probleem is dat de schijf opgedeeld is in 20 en 280GB. Op het kleine gedeelte staat alles geïnstalleerd, maar die raakt al aardig vol en moet dus zonder dataverlies vergroot worden.

Dat kan niet zomaar veranderd worden, aangezien het een dynamische disc is. Partition Magic kan ik niet installeren op de server. Andere partition programma's wel, maar ik kan nog steeds niets aan de schijven doen. Ik heb wel acronis true image server geïnstalleerd. Dit programma maakt, net als norton ghost, complete systeem backups.

Ik heb met de technische dienst van leaseweb gesproken en mij werd verteld dat alle data verwijderd moet worden om de disc opnieuw in te delen.

Ik kan dus met acronis true image een backupbestand maken maar ik weet niet of de restore wel goed zal gaan als de schijf een andere grote heeft. Ik kan bijvoorbeeld de disc restore op de 280GB deel doen, maar hoe maak ik hier dan de opstart disc van?

Iemand nog suggesties?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:23

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik heb het idee dat dit topic beter uit zijn verf komt in een ander subforum, omdat dit niet direct gerelateerd is aan de hardeschijf of IO controller, maar meer de software. Daarom een kleine verhuizing naar WSS.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:17
Is het niet makkelijker om je mailstore te verplaatsen naar je 2e partitie?

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Gebruik anders Paragorn partition manager 8.5 server voor het wijzigen van de partities.
Dit pakket installeerd en functioneerd wel op servers.

Staat bijv op hiren's boot cd maar kan helaas niet zeggen waar deze te downloaden is :-)