WinRoute Pro + Chello

Pagina: 1
Acties:

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Hai!

Ik heb m'n chello 1,5 Mbit lijn gedeeld via een proxy, werkt allemaal voorbeeldig maar er is een ding.. Als ik na een tijdje (1 dag of zo, server blijft aan) met m'n client opstart dan krijg ik met geen mogelijkheid verbinding. Server rebooten en alles werkt weer perfect! ... vaag dus. Ik heb Chello ook een tijdje geshared met Sygate :r :r , en dat werkte wel altijd (ook na 1-2 dagen).
Conclusie : Bij chello verandert er niks wat ervoor kan zorgen dat ik dus die verbinding niet meer krijg, het moet wel aan WinRoute Pro liggen (of iets anders).

Hoe krijg ik dit in godsnaam verholpen ???

P.S. Voorheen had ik bART (0,5 Mbit) ook zo geshared (zij hebben wel vaste IP's, proxy's etc.) en daarmee had ik dit probleem nooit.

Concrete Loop Watercooling

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Ik denk iets van een log of swapfile die stuipjes vertoont.

Heb je dit op NT of 9x draaien ?

NT werkt beter naar ervaring, 9x loopt na een tijd vast.

Verwijderd

Wat voor een "server" heb je? Specs etc?

Ik ken verhalen waarbij mensen Winroute Pro gebruikten op een Win95 machine als 'server' waarbij ze deze minstens 1x per dag moesten rebooten om de inet verbinding terug te krijgen...check dat dus ff!!!

T-Rob

• FreeRider
Server:

Asus T2P4S
P200MMX
56 MB EDO
3COM PCI 10 MB -> Chello ip 62.xxx.xxx.xxx
3COM PCI 10/100 MB -> LAN ip 100.100.100.15
Quantum Viking UW
Quantum Fireball IDE
Diamond Stealth 3D 2000 Pro TV-out PCI -> TV (geen monitor)
Pioneer DRA24X
US Robotics 33K6 Voice ISA
hierop draait:

Windows 98 SE
WinRoute Pro (NAT)
PCAnywhere 9 (admin)
Advanced Call center (antw. app.)
ShareMail (Mail cache)

Netwerk :

Deze PC : 100.100.100.10
Server : 100.100.100.15
Huisgenoot : 100.100.100.20

Misschien heeft het er mee te maken dat ik een "niet-standaard" IP adres heb ? (dus ipv 192.168.0.1 , 2 3 etc....)

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Win98 SE is naar mijn idee minder stabiel dan Win98 1e editie, die ik zelf nog gebruik. Minder vage vastlopers etc. maar ik neem aan dattie niet vastloopt, dan had je het wel gezegd. Je IP range lijkt me niet handig, want (en nu ga ik dingen zeggen die ik niet 100% zeker weet allemaal) je hebt neem ik aan voor intern gebruik de standaard instellingen van Win98 TCP/IP qua bindingen niet veranderd. Dan heb je standaard TCP/IP voor je interne netwerk aan de externe toegang gekoppeld voor Chello, en zou je volgens mij problemen kunnen krijgen omdat 100.100.100.xxx gewoon een gebruikte IP range is. Neem gewoon 192.168.0.xxx dan heb je nooit problemen. Maar eh waarom heb je dit niet eerst uitgeprobeerd als je dit zelf al aangaf als mogelijke oorzaak?

• FreeRider
Nou, het werkt gewoon helemaal OK en heeft dat altijd zo gedaan (ook met m'n vorige provider). Ik kan alle systemen in het LAN aanspreken en internetten etc. pas na 1 of 2 dagen moet ik rebooten, terwijl ik dat voorheen nooit had. Ik heb het nog niet veranderd omdat ik het wel netjes vindt client 1 heeft ip 100....10, client 2 100....20 , misschien iets te idealistisch :)

• Knalpot
  • Laatst online: 02-04-2025
Ik heb dezelfde problemen met winroute en chello (com21) gehad. Met elk ander willekeurig programma werkt het perfect, maar met winroute knalt na een paar uur (in mijn geval) de verbinding er al weer uit. Ik heb dit toen op meerdere systemen (p100 / p266) en verschillende besturingssystemen geprobeerd (win98, win95 en winNT 4.0). Op alle configuraties had ik dezelfde problemen. Ik ben toen maar overgestapt op een ander programma, maar weet nog steeds niet hoe het nu kwam :(

• FreeRider
Ik weet inderdaad dat SyGate het ook kan en wel goed doet, maarja .. SyGate... clients installeren ... dat is gewoon nergens voor nodig, het zit gewoon al in Windows en dat werkt perfect.

Maar, Knalpot, gebruik je nu iets dat geen client-installatie vereist ? Dat is namelijk hetgene wat ik dus zoek : NAT op server - programma wat dus goed samenwerkt met de ingevulde gateway op de clients, zonder dat ik op de clients iets moet installeren.

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Sygate heeft geen client nodig, alleen ip gedoe

• FreeRider
Dus je wilt zeggen dat het met Sygate ook werkt zonder dat je op je clients Sygate hoeft te installeren ? Is dat mogelijk een andere versie ? Ik heb nu dacht ik Home Network 4 of zo..
effe kijken op www.sygate.com

• collin
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Ik weet bijna zeker dat het probleem is dat je je firewall zo dicht hebt zitten, dat hij geen nieuwe IP lease van Chello kan krijgen, omdat winroute dat blockt. Heb ik ook gehad. Je kan ëxclude this PC from NAT"{ aanvinken, of je IP gegevens als vast IP adres invoeren op je externe NIC. ff winipcfg doen en dan alle IP adressen opschrijven van Chello en dan handmatig invoeren, heb ik ook.

Probeer dat maar eens..

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

winroute is pure ellende :)
Ik heb het een tijdje zonder problemen gebruikt, maar toen ging 't fout:
Na een reboot konden clients een minuut of 10 internetten en daarna moest ik de server rebooten.. Ook pingen vanaf de server naar de clients ging niet meer, kreeg een hardware error.
Natuurlijk even andere netwerk kaart geprobeerd, omdat windows heeeel misschien toch 'n keer gelijk heeft, maar ook dat hielp niet.
Toen maar gewoon sygate erop gezet en het werkt allemaal weer perfect...
kortom: winroute is soms gewoon wazige troep :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zondag 25 februari 2001 08:46 schreef -=] T_E_O [=- het volgende:

kortom: winroute is soms gewoon wazige troep :)
Da's jou persoonlijke mening, en niet erg professioneel om dat hier in de grope te gooien.

Hier werkt het dus wel goed, misschien weet jij gewoon niet hoe je het moest configureren.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Daan
  • Laatst online: 23:35
Op zondag 25 februari 2001 11:11 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]

Da's jou persoonlijke mening, en niet erg professioneel om dat hier in de grope te gooien.

Hier werkt het dus wel goed, misschien weet jij gewoon niet hoe je het moest configureren.
Idd.. hier draait het nl. al een hele tijd als een zonnetje! 8-)

Verwijderd

Geen problemen hier, het is zo makkelijk als het maar zijn kan. Alleen winme heeft af en toe problemen, vooral in het begin, maar na een leuke format was alles weer opgelost.

Verwijderd

Op het gebied van InternetSharing is Winroute Pro gewoon het ultieme programma...alles zit erin wat je nodig hebt en dat is soms voor mensen een probleem: door de uitgebreide mogelijkheden en configuraties zien ze door de bomen het bos niet meer en krijg je dit soort discussies!

Sygate etc werkt allemaal prima, maar als je Winroute Pro 1x gehad hebt...wil je niet meer anders!!!

T-Rob

• FreeRider
Wat schetst mijn verbazing ... ik heb net gisteren Sygate weer geinstalled, en , na een nachtje slapen, kan ik nu dus weer niet in een keer Internetten..., met Sygate. Het is dus blijkbaar toch niet WinRoute Pro !

Wat heb ik nou gedaan : ik heb Sygate op beide PC's effe uitgezet, vervolgens met WinIPCFG effe een nieuwe IP aangevraagd en daarna weer aangezet... en WERKEN ! zonder te rebooten... Ik begin steeds meer te vermoeden dat ze dus bij Chello na een tijdje je IP adres gewoon uitpleuren...

Misschien rechtvaardigt dit een nieuwe thread:

Waarom heeft Chello op hetzelfde netwerk meer bandbreedte dan andere providers ????

Verwijderd

Ik gebruik ook winroute met chello.
Ik snap er verder weinig van, maar het werkt perfect, win98 op de een en me op de client.

Hier krijg ik ICS niet aan de praat.

Het gaat toch wel vaak niet goed met dat netwerkgedoe :r

• royke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-05 18:38

royke

aan het typen....

Mijn winroute doet ook heel vaag. Sinds kort heb ik een win me systeem en ik kan winroute vanaf deze pc bsturen en aan[passen zonder prob. maar asl ik verbinding heb kan ik met de pc waar de server op staat normaal internetten maar met een client pas na ca 5 minuten?? welke instellingen ik ook gebruik Ligt dat aan win me?

Ik vind van niet......

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 09:24

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Je moet FreeSCO eens proberen (http://www.freesco.com). Dit pakket is een volledige router op basis van 1 floppy (1.44MB) of via een klein gedeelte van je HD (LINUX kernel). Werkt perfect met PCI en ISA (bij ISA moet je zelf IRQ en I/O adressen configureren. PCI is PnP of zo) kaarten en installatie is d.m.v. een wizard.
Maximaal 4 ethernet kaarten dacht ik.
Gebruik het zelf en werkt perfect. Het heeft ook een webserver, DNS caching, mogelijkheid tot ISDN adapters, modems de hele santekraam.
De enige limiet is de doorvoersnelheid van je ISP :'( .

Minimale installatie eisen:
386 processor
4MB geheugen
floppy drive 3.5"
video card (any)
toetsenbord
monitor

Oh ja, die machine is wel dedicated. Maar ach, wat doe je vandaag de dag nog met een 386 (of 486) *D

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Pagina: 1