Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Boot niet door welkomstscherm.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerst specs:

2x2GB TakeMS PC6400 Value CL5 (Voor het grootste deel op 5-5-5-15, 800Mhz, 1.8V gedraaid)
P35C-DS3R
E6300 (7x400 @ 1.200V, nu eventjes 7x350 @ 1.150V)
Asus HD3850
Samsung T166 320GB
Samsung F1 1TB

Op de T166 had ik eerst Windows XP SP3; nadat ik de F1 had gekocht heb ik daar Vista Ultimate SP1 op gezet. Die is gecrasht na een harde overklokpoging (7x500, geheugen op 1000Mhz 2.1V 5-5-5-15 - CPU kon het wel aan, geheugen denk ik ook, maar mobo wilde teveel +FSB), wat overigens geen probleem opleverde in XP voordat ik de F1 had (wel supertraag, maar geen blijvende damage). Hierbij zijn wat bootinstellingen kwijtgeraakt en heb ik maar Vista opnieuw geinstalleerd. Zelfde installatie DVD overigens (vLited). Hierbij moet ik vertellen dat ik weer terug ging naar de safe OC: 7x400 @ 1.200V, 5-5-5-15 800Mhz 1.8V, PCI-e 100Mhz, C1E etc. uit, videokaart stock. Hiermee nooit problemen gehad.

Vandaag zat ik dus te klooien met k*t Nokia Music Converter om wat muziek op mijn telefoon te krijgen (convertion naar AAC lukt niet; andere programma's converten naar rukkwaliteit - eindelijk goede gevonden, hele avond geconvert, duurt het kopieren naar telefoon echt 500mb/uur ofzo). Omdat het zo langzaam ging heb ik maar CnC:RA3 gestart, die is middenin een game gecrasht met de melding dat hij niet meer werkte; ik besloot hem te sluiten. Op de een of andere manier is Nokia MC ook gecrasht, dus ik dacht, laat ik maar opnieuw opstarten, hij staat al een dag of twee aan. Toen kwam de ellende: na Vista loadscreen kwam het bericht dat de hardeschijf moest worden gecontroleerd op inconsistentie; ik dacht, laat maar scannen. Nadat dit was afgelopen ging hij naar de opstartscherm, maar daarvoor bleef hij hangen, met een zwart scherm en alleen de muis in het midden. Opnieuw opgestart; weer schijfcontrole, weer hetzelfde. Nadat deze controle afgelopen was vroeg hij niet meer ernaar, maar nog steeds blijft hij hangen bij het zwarte scherm. Toetsenbord reageert wel, NMLCK lichten enzo gaan wel aan/uit, maar na 2 uur komt hij nog steeds niet verder.

Dus ik krijg geen meldingen whatsoever, dus heb ik ook geen idee wat te doen. Ik heb al in safemode geprobeerd te booten, maar dat geeft hetzelfde effect. Verder weet ik niet of ik de bootbestanden moet aanpassen omdat er geen probleem is met het laden van de Vista loadscreen. Ik wil het liefst ook geen Vista recovery DVD gebruiken omdat ik niet alle programma's opnieuw wil installeren (voor de derde keer). . .

EDIT:
De schijven heb ik beide twee keer getest met HDTune Pro en beide bevatten geen bad sectors.
Het geheugen heb ik ongeveer 9 uur getest met Memtest, wat ook geen errors gaf.

Heeft iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2008 22:07 ]

Verwijderd

Misschien een herstel proberen (geen format dus) via je vista-installatie dvd'tje? daarop staat een programmaatje dat je foute bestanden kan opspeuren...

kijken of er geen essentieel windows bestand getroffen is zoals explorer.exe...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2008 00:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Herstel optie lukt niet; bij de optie om alle opstartproblemen op te lossen is hij binnen 20 seconden klaar, en na een reboot krijg ik weer precies hetzelfde; bij de andere opties kan hij geen geldige systeempartitie vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nog een idee? Ik sta op het punt een niet-vLited Vista te downloaden om hem voor de derde opnieuw keer te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, na nóg twee installaties van Vista ben ik tot de conclusie gekomen dat Vista op de een of andere manier vertikt om op mijn systeem te werken. Ik heb inmiddels dus ook een niet-edited Vista Ultimate SP1 geprobeerd. Het vreemde is dus dat het wel werkte als deel van een dualboot op de T166 320GB.

- Geheugen is in orde, getest op verschillende frequenties/timings met memtest en steeds 8-16 uur foutloos.
- Beide harddisk zijn in orde, getest met HDTune Free en Pro trial en geen bad sectors.
- Moederbord heeft hiervoor geen problemen gegeven.

Ik vraag me dus af of het waard is om de 320GB te loskoppelen, de F1 te formatteren en nog een keer Vista erop zetten.