Dit heb ik dus draaien zo. Klapt er 1 disk dan ben ik wel een dag uit de running, maar ja.. calculated risk zullen we maar zeggen. Heb wel mn backup op orde overigens.
Asus P5K-E
Core 2 Duo E6420 @ 2.8Ghz
8GB KVR PC5300
2x maxtor raid 0 (OS vhd's)
3x samsung spinpoint (1 voor backup 2 voor data)
Ik heb aan VM's:
2008 DC (786MB)
2008 + Exchange 2007 (2GB)
2003 + WSUS + DPM2007 (1GB)
2008 + File/Ftp (786MB)
2003 + ISA (uit)
XP (alleen aan als nodig)
Films en software maak ik geen backup van. De VM's en de Exchange DB worden door DPM gebackupped met een retentie van 14 dagen. Werkt uitstekend.
Enige nadeel, de VM's performen nog steeds ruk

De raid 0 maakte wel een enorm verschil overigens, maar je merkt aan alles dat de disken het heel zwaar hebben. Vandaar dat mn ISA server niet mee doet en mn XP machine die ik gebruik om vanuit huis te werken ook vaak uit staat.
Performance van Exchange en OWA is uitstekend overigens, maar je moet niet iets willen doen in WSUS of de EMC bijvoorbeeld..
Ik denk dus ook aan een upgrade. Bijvoorbeeld nog wat spinpoints erbij en een 4 disk raid 5 of raid 10 maken, maja..of daar nou echt winst in zit.
SSD is natuurlijk ultiem, maar veel te duur nog voor thuis.
Kwa processing power zie ik het nut niet echt van quad cores.. alles leunt zo waar op de disken namelijk..
Heb ook al zaken geprobeerd als disken direct aan OSen toewijzen enzo, maakt allemaal niets uit. uiteindelijk komt het neer op pure IO dat je tekort komt.
Mijn advies; investeer zwaar in disken en controllers en zorg dat je veel memory heb. Mooiste is idd SSD raid, maar ja..moet leuk blijven he.
Edit:
Ow en alles draait op Hyper-V (legaal overigens). Is toch wel wat sneller dan VMWare Server naar mijn idee.
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 29-12-2008 13:26
]