Toon posts:

Bluescreens en heel erg traag bij opstarten/inlogscherm.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zeker of dit specifiek in dit forum thuishoort, hoewel ik het hier het best vond passen.

Ik heb een Acer Aspire 5920G, een laptop.
Dat ik em pas had ontstonden er soms bluescreens, maar na een reboot was het in orde, en heb ze vervolgens een jaar niet gezien.

Wat is het probleem?
Vandaag deed mijn laptop het zoals altijd, ik heb wat programma's verwijdert en opnieuw gestart.
Bij het opstarten kreeg ik een bluescreen, en heb ik gereboot. Dit hielp niet.
Wat ik ook probeerde. Systeemherstel, allerlei veilige modussen, rebooten. Het maakte niet uit.
Ik heb ook alles ontkoppeld wat maar kon, mocht het door een USB aansluiting komen.

Na vele keren proberen is het gelukt de laptop in het inlogscherm te krijgen.

De harde schijf was wel 5 minuten bezig met non-stop lezen en schrijven.
Nadat de HDD klaar was ging ik verder.

Het duurde letterlijk 30 seconden voordat de ingevoerde characters in het textveld kwamen (invoer van wachtwoord). Ook het tabje afsluiten waar je kan kiezen uit de slaapstand, sluimerstand, afsluiten duurde ook tot wel een minuut tot deze eindelijk uitklapte (als ie dat deed).

De laptop kreeg dus bluescreens, en bij vordering naar het inlogscherm is hij supertraag.

Ik kom van een dagje school, en het kan best een grapje zijn van de jongens daar dat ze mijn geheugen op het minimum hebben ingesteld. (Wat bij een andere maat resulteerde in 5 tot 10 minuten booten, wat normaal 30 sec in beslag neemt).

Wat kan ik in dit geval het beste doen? Welke opties blijven er nog over?
Formatteren is niet bepaald een optie aangezien ik op de C en D belangrijke schoolopdrachten heb (en stom dat ik ze niet heb gebackupped).

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:54

CoolGamer

What is it? Dragons?

Wat staat er op het Blue Screen?
In taakbeheer van Windows kan je zien hoeveel geheugen er beschikbaar is, is dat de juiste hoeveelheid?

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Verwijderd

Topicstarter
TheCoolGamer schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:16:
Wat staat er op het Blue Screen?
In taakbeheer van Windows kan je zien hoeveel geheugen er beschikbaar is, is dat de juiste hoeveelheid?
Ik zal de laptop starten en overschrijven wat er precies staat.
Het punt is ook, dat ik ook niet in taakbeheer kom, maakt niet uit hoe lang ik wacht of hoevaak ik wel op CTRL + ALT + DEL druk.

• Opteronx4
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Misschien kun je de live cd van linux opstarten (of op usb stick) en dan je data naar een externe hd zetten, ps zit er nog garantie op?

[ Voor 11% gewijzigd door Opteronx4 op 01-12-2008 21:22 ]

Acoustat Audio Note Cyrus Nuforce Kelvin Labs

Verwijderd

doe is ctrl+shift+esc dan?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-01 01:48

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er bij pakken en gaan kijken waar het probleem zou kunnen zitten. Verder je geheugen testen of dat geen fouten bevat en ook je harde schijf/-ven op bad sectors controleren.

Verder zou het instellen van het geheugen op z'n minimum bijna geen impact moeten hebben op je boottime omdat ze niet eringeprikte geheugen (interne) kunnen verkleinen zonder reboot maar het virtuele geheugen wel, maar in de praktijk is een kleinere swapfile met genoeg intern geheugen sneller dan een grote swapfile.

Ook zou je op zoek kunnen gaan naar een Hirens-bootcd en een linux live cd en een externe harde schijf om je data te kunnen backuppen, mocht je garantie hebben en die claimen omdat ze altijd je harde schijven formatteren alvorens je hem terugkrijgt.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er niks meer van.
Ik heb em nogmaals op Veilige Modus opgestart, en ik zit nu in windows zelf.
Zou toch zweren dat het niet lukte!

Hoe dan ook, waar moet ik nu naar kijken om het origineel te herstellen?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:29:
Hoe dan ook, waar moet ik nu naar kijken om het origineel te herstellen?
Systeemherstel al geprobeerd?
Verder bij de volgende reboot een de BIOS ingaan en naar het tabblad advanced gaan en/of zoeken naar de volgende setting: Restore to default settings (iets in die trant).

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost

Ik had et kunnen weten!

msconfig>Computer Opstarten > geavanceerde opties
maximaal geheugen: 256mb

heeeeel erg grappig! |:( :(

Nu is het afwachten of de laptop normaal opstart in normale modus

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2008 21:41 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:35:
Ik had et kunnen weten!
heeeeel erg grappig! |:( :(
Tip voor volgende keer als je weggaat bij je computer, op z'n minst een wachtwoord er op en met 'Start'+L je computer locken.

Pagina: 1