Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Golf3 gti moeilijk in versnelling

Pagina: 1
Acties:

• misterm90
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-11 16:15
Ik heb hier een golf 3 gti, en nu wil hij moeilijk in z'n versnelling als ik stilsta, dat heb ik met elke versnelling ongeveer en als hij eenmaal in de versnelling zit wordt het al een stuk makkelijker om te schakelen, maar nog niet helemaal fijn.
Als ik de auto uitzet, en dan in de versnelling wil, gaat 't gewoon harstikke soepel.
Koppelingsplaten zijn net nieuw samen met de drukgroep.

Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Verwijderd

Is je versnellingsbakolie al eens ververst toevallig?
Zo niet zou ik dat even laten doen, kan ook een probleem veroorzaken met moeilijk erin gaan

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ik veronderstel dat de ontkoppeling niet goed ontlucht is. Heb ik ook eens gehad, en dat was met maar 1 luchtbelletje dat hij erg slecht in versnelling ging.

De Nederbelg !

• misterm90
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 19:26:
Is je versnellingsbakolie al eens ververst toevallig?
Zo niet zou ik dat even laten doen, kan ook een probleem veroorzaken met moeilijk erin gaan
kan ik dat zelf makkelijk doen, of kan ik dat 't beste even bij garage laten doen?
Jellabie schreef op maandag 01 december 2008 @ 19:28:
Ik veronderstel dat de ontkoppeling niet goed ontlucht is. Heb ik ook eens gehad, en dat was met maar 1 luchtbelletje dat hij erg slecht in versnelling ging.
waar kan ik hem ontluchten?

alvast bedankt voor de reactie

Verwijderd

ik zou je aanraden om terug te gaan na de gene die de koppeling heeft vervangen?

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Tja, ik weet überhaupt niet of een golf 3 een hydraulische koppeling heeft. :P

Bij mijn Honda zit dat onderaan het blok net achter de radiator. Iemand zet het kraantje open, iemand anders ontkoppeld, en als het pedaal beneden is moet die andere het kraantje terug dichtdraaien. Doe dit tig keer en hij is ontlucht. Mits je een hydraulische koppeling hebt teminste.

De Nederbelg !

• misterm90
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 19:40:
ik zou je aanraden om terug te gaan na de gene die de koppeling heeft vervangen?
koppeling is paar maand terug vervangen, is in een keer sinds dit weekend, misschien morgen toch maar even bij de garage neerzetten

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
Golf3 heeft gewoon een koppelingskabel volgens mij, denk eerder dat je synchromeshes aan het einde van hun leven zijn?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Verwijderd

Goede bakolie kan veel uitmaken, Castrol is wel een aanrader.

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

mistermerlijn schreef op maandag 01 december 2008 @ 19:52:
[...]

koppeling is paar maand terug vervangen, is in een keer sinds dit weekend, misschien morgen toch maar even bij de garage neerzetten
Lekt hij geen Versnellingsbak-olie? Is hij vettig aan de onderkant? Aandrijf-as Keerring lek? :?
Kortom, is er wat zichtbaar onder de versnellingsbak als je kijkt bij daglicht? ;)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Verwijderd

Widow schreef op maandag 01 december 2008 @ 20:51:
Golf3 heeft gewoon een koppelingskabel volgens mij, denk eerder dat je synchromeshes aan het einde van hun leven zijn?
Als je stilstaat moet dat niet uitmaken...

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 14:28
just wel gezien dan de synchro's geen invloed hebben (de bak draaid immers niet als de auto uitstaat.

Maar gezien het elke versnelling betreft gok ik eerder dat de koppeling niet geheel ontkoppeld (en lichtjes meeslipt) alsmede de bakolie verkeerd is.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• misterm90
na een paar keer op de koppeling hebben getrapt terwijl auto stil stond. wou de auto in 1 keer weer perfect schakelen. dit is nogal apart..iemand een idee wat het kan zijn ?

Verwijderd

Versleten koppeling wellicht

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
In een paar maanden?

Verwijderd

Je weet het niet... heb in mijn vorige auto ook 2x in korte tijd koppeling eruit gehad terwijl ik niks gek deed. Kan zomaar door kabelafstelling komen oid.
Pagina: 1