Laptop Vista wifi en XP samen wired netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:15
Hoi allen,
Na het crashen van een van de 2 XP bakken heb ik een laptop gekocht die wifi ondersteund, Allemaal leuk en aardig maar ik wil dat ding in het netwerk hebben via utp.( Nu dus alles WIRELESS)

Werkgroep naam is op beide hetzelfde en file en printersharing staat aan. De firewall van de vista laptop staat uit.

Als ik via de wizard een verbinding op wil zetten staat er nergens een 'wired' verbinding bij 8)7 It's all wireless wat de klok slaat.

Alles is wireless, en ik zie de pc's wel maar kan er niets mee.

Wat nu ?

[ Voor 10% gewijzigd door Viking Kvinne op 06-12-2008 15:25 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

De FAQ - Network Troubleshooting er al bij gepakt? en voor meer FAQ's en troubleshooters: NT FAQ en Google

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Viking Kvinne
Ja natuurlijk heb ik al gezocht en nieuw hier ben ik ook al niet.

Zelfs in de search kom niet verder. Maar OK , ik heb meer verstand van V8 blokken ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Viking Kvinne op 01-12-2008 19:25 ]

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:17
Waarom zou je een "wizard" gebruiken?

- heb je fysieke verbinding (werkt uw kabel, branden de lichtjes, ..)
- krijg je een IP van uw DHCP-server
- kan je pingen naar de router
- kan je pingen naar de pc met de printer op?

• Viking Kvinne
Wizard gebruiken was een controle/redmiddel maar ik ben er al achter wat het probleem is , mijn router die geen IPv6 over IPv4 ondersteund. ( Sitecom prul)

Vista internet geeft geen probleem maar met het netwerk hikt het over NAT van de router. Dat betekend dus een andere router gaan halen, en dan zou het probleem verholpen moeten zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Viking Kvinne op 03-12-2008 20:41 ]

Verwijderd

waarom pleur je ipv6 niet gewoon uit? wie gebruikt dat?

• xelnaha
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-02 02:01
Viking Kvinne schreef op woensdag 03 december 2008 @ 20:32:
Wizard gebruiken was een controle/redmiddel maar ik ben er al achter wat het probleem is , mijn router die geen IPv6 over IPv4 ondersteund. ( Sitecom prul)

Vista internet geeft geen probleem maar met het netwerk hikt het over NAT van de router. Dat betekend dus een andere router gaan halen, en dan zou het probleem verholpen moeten zijn.
euh, inderdaad waarom ip 6 over 4 gebruiken? kans dat je provider het reeds gebruikt, of ip addressen in die range uitgeeft: 1%?

Tevens, XP gebruikt geen IPv6 (attans niet echt) en daarvoor ging het ook goed. Ik schat in dat je probleem ergens anders ligt

• Viking Kvinne
Zo ip6 op beide pc's verwijderd. Tevens de desktop ook wireless waarbij alles nu draadloos is. Als ik kijk in My Networkplaces zie ik de laptop niet. Als ik dieper graaf zie ik de werkgroep wel met daarin de desktop en de laptop. Met die laptop kan ik niets.

Nu op de laptop, via view full map zie ik de desktop ook maar kan er niets mee.

Bestanden delen staat aan, werkgroepnaam klopt ook op beide machines.En op de XP desktop is ook Link Layer Topology Discovery Responder geinstalleerd.
Firewall in of uitgeschakeld maakt geen verschil, en ik krijg zowiezo geen melding over een blokkade of wat ook.

Ik ben Vista een beetje zat aan het worden. Oja, het gaat om Vista Home basic.(engels)

Maar misschien zie ik iets over het hoofd. XP netwerken was een eitje om in te stellen en ik ben er ff uit en de wereld is nogal veranderd.. Wat nu?

BREAKING NEWS ! Het werkt eindelijk na wat gehannes met shares aanmaken. Het probleem zat hem in oude sharemappen die niet meer werkten. Na het opnieuw sharen van die mappen zaggen de computers elkaar ineens en kon je in de mappen komen. HOERA !! *O*

[ Voor 13% gewijzigd door Viking Kvinne op 06-12-2008 16:36 ]

Pagina: 1