Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Internet (data only) via USB modem voor korte periode

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Via m'n laptop zou ik graag lekker snel willen internetten op een locatie waar geen wi-fi of andere internet-connectie mogelijk is. Ik ben op die locatie (Veluwe) voor maar twee weken, waarna de boel eigenlijk pretty much overbodig zal zijn. Wat is dan de beste optie?

Bestaat er een prepaid laptop HSDPA of UMTS iets? Heb al ruim zitten zoeken, maar kon weinig vinden zonder abonnement voor een heel jaar.

Ook vraag ik mij af of er veel verschil bestaat tussen de diverse USB <-> HSDPA modems, en welke er wordt aangeraden bijvoorbeeld als je alleen een sim-card kunt kopen voor zo'n stick.

Voor mij is 'mobiel internet' nog geheel nieuw, dat wil zeggen, ik doe al sinds jaar en dag draadloos mobiel dingen met mijn laptop, maar dat is via wireless APs. Ik heb twee mobiele telefoon abonnementen, maar die heb ik eigenlijk puur om gebeld te kunnen worden. 1 bij telfort (goedkoopste ding), en 1 bij orange (nu t-Mobile/orange, ook goedkoopste vanwege gratis toestel ooit via gsmweb).
Bestaat er een optie om 1 van die kale alleen telefoon abo's goedkoop en simpel om te katten tot een maandje met data erbij bijv. ? Ik heb er geen bezwaar tegen om uit 1 van de 2 mobieltjes mijn sim-kaartje in zo'n USB-modem te prikken als dat handig zou zijn..

Alle tips zijn welkom, waarvoor alvast dank!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-11 15:11
Je hebt prepaid usb-modems van Vodafone & T-Mobile. Verder heeft Hi nu een Try&Buy actie. Dat betekent dat je het binnen 1 maand gratis terug kunt sturen, en als je niet boven je databundel uitkomt kost het niks :)

Verwijderd

dan is het nog de vraag of HSPDA wel beschikbaar is in een hutje op de veluwe ;)

anders kan je net zo goed je GSM als inbelmodem kunnen gebruiken

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:08
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 18:45:
dan is het nog de vraag of HSPDA wel beschikbaar is in een hutje op de veluwe ;)

anders kan je net zo goed je GSM als inbelmodem kunnen gebruiken
UMTS is wel verkrijgbaar, met een snelheid van 3,6 mbit down (max) kan je echt wel prima internetten en mailen. Ik zou een vodafone dongle en een prepaid kaartje halen.

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-11 07:22
Voor 2 weken op de hei zou ik het volgende doen:

1 vodafone prepaid kaart
1x zorgeloos internet blox onbeperkt internet voor een maand op die kaart (Theoretisch 3.6 mbit geloof ik)

Dat kost je E9,50 prepaid tegoed

Dan gebruik je een mobiele telefoon met bluetooth (of met kabeltje als je die hebt) als modem :P
De snelheid zal tegenvallen buiten de bebouwde kom denk ik, maar een beetje surfen en mailen moet toch geen probleem zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 18:45:
Ja, ik ben er al eens geweest met vriendin, die had 3G via haar iPhone. Niet de volle bak, qua ontvangst, maar toch zeker 50%. Het 'hutje' is een huis, ligt vlakbij Beekbergen, ongeveer een 2 km ten zuiden van de A50, dus ik denk dat er zat bereik is..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2008 01:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga de hi "Laptop Vaak" 4 GB Try & Buy truuk doen.
En dan gewoon tijdig opzeggen;
http://shop.www.hi.nl/hi/...ptop-4-GB/THIINTLVwh.html
Voorwaarden zien er prima uit zo te zien;
http://www.hi.nl/web/show...20081127.pdf/page=3693309
Kost je in feite enkel een kopietje van je paspoort en een bubbelenvelop of zo.
Bedoelen ze nu dat ik vóór 31 december moet opzeggen, of bedoelen ze dat ik 31 dagen heb nadat ik de aanvraag doe? Of betaal ik het deel na 31 december 2008, mocht ik het bijv. laten ingaan op 10 december en op 8 januari willen opzeggen?
Snelheid is maar 1500 kbit/s down, is dat een beetje te doen? Ben ik niet echt meer gewend zeg..

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 01:09:
Ik ga de hi "Laptop Vaak" 4 GB Try & Buy truuk doen.
En dan gewoon tijdig opzeggen;
http://shop.www.hi.nl/hi/...ptop-4-GB/THIINTLVwh.html
Voorwaarden zien er prima uit zo te zien;
http://www.hi.nl/web/show...20081127.pdf/page=3693309
Kost je in feite enkel een kopietje van je paspoort en een bubbelenvelop of zo.
Bedoelen ze nu dat ik vóór 31 december moet opzeggen, of bedoelen ze dat ik 31 dagen heb nadat ik de aanvraag doe? Of betaal ik het deel na 31 december 2008, mocht ik het bijv. laten ingaan op 10 december en op 8 januari willen opzeggen?
Snelheid is maar 1500 kbit/s down, is dat een beetje te doen? Ben ik niet echt meer gewend zeg..
Voor een beetje surf werk is 1500 kb snel zat zou alleen geen HD films downloaden :D

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-11 15:05
slacksoff schreef op maandag 01 december 2008 @ 18:55:
Dan gebruik je een mobiele telefoon met bluetooth (of met kabeltje als je die hebt) als modem :P
De snelheid zal tegenvallen buiten de bebouwde kom denk ik, maar een beetje surfen en mailen moet toch geen probleem zijn...
als je het via bluetooth gaat doen (kan dat uberhaupt wel :?) heb je natuurlijk weer een snelheid die om te huilen is ;)

Ik zou lekker voor de KPN-Hi try & buy actie gaan, uiteraard niet vergeten terug te sturen!

Verwijderd

Topicstarter
Even voor mijn eigen zekerheid, dat ze niet ineens kunnen doen alsof het niet meer geldig was. ;-)
- Screenshot, waarop: "alleen bij Hi: 1e maand gratis proberen" heden te zien
- Voorwaarden van deze aankoop zoals heden te downloaden op de site van hi

Vandaag besteld, morgen haal ik 'm af op een postkantoor. Ben benieuwd hoe goed dit zaakje werkt..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 17:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het pakje nu in huis, USB modem met USB verleng-kabeltje en een SIM kaartje. Geen CD met software erbij, want het staat allemaal op de USB stick. Er is wel een firmware update te downloaden zag ik..

Overigens staat nergens vermeld dat het om 1 maand gratis proberen gaat, dus dat wordt nog spannend. Er staat in het contractje niets over de uiterlijke terugstuurdag etc. Vrees dus wel dat je de boel aangetekend retour moet sturen, anders gaan ze zeuren.

Wordt vervolgd..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2008 20:39 ]

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-11 15:05
De software staat ook op de USB stick, en zou gewoon out-of-the-box moeten werken.
Alleen niet vergeten het binnen die maand terug te sturen he :)

Verwijderd

Topicstarter
hi Try & Buy tijdig opgezegd, krijg ik potdorie gisteren ineens een vette factuur binnen!

Meteen gebeld naar KPN, blijkt dat er iets mis is met de retour-verwerking (o.i.d.), en ze beloofden me dat ze de automatische afschrijving z.s.m. zullen terugboeken.

Nou, ik ga het bedrag mooi storneren, zoals dat heet.

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-11 15:11
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 11:45:
hi Try & Buy tijdig opgezegd, krijg ik potdorie gisteren ineens een vette factuur binnen!

Meteen gebeld naar KPN, blijkt dat er iets mis is met de retour-verwerking (o.i.d.), en ze beloofden me dat ze de automatische afschrijving z.s.m. zullen terugboeken.

Nou, ik ga het bedrag mooi storneren, zoals dat heet.
Ik begrijp dat je het bedrag wilt laten storneren, maar dat kun je bij KPN beter niet doen. Want dan ga je zeer waarschijnlijk problemen krijgen met aanmaningen en later zelfs incassobureaus, wat er voor kan zorgen dat je nooit meer een abonnement kan afsluiten (ook niet bij Vodafone & T-Mobile). KPN heeft z'n processen zo ingericht dat het bedrag eerst van je rekening wordt afgeschreven, en dan een maand later gecrediteerd wordt. Vervelend en lastig, maar uiteindelijk wel met de minste rompslomp voor jezelf.

Verwijderd

Topicstarter
Als KPN graag klanten wegjaagt, dan heb ik KPN in mijn leven echt niet nodig, hoor. Ik moet dus gratis geld storten in de hoop dat ze het terug storten? Wat een waanzin man! In deze tijd ook, lekker betrouwbaar vaag VEEL te hoog bedrag trouwens, klopt echt geen cent van hun factuur in dezen.

Het koste me al twee keer een half uur, 4 keer doorverbonden worden en 3 keer in de wacht gezet worden om ze te laten begrijpen dat hee ja, u hoeft niets te betalen, en hee ja, het is inderdaad heel raar dat u een herinnering heeft ontvangen, maar u moet hem echt betalen, dan betalen wij u terug. Eg wel. Die amateurs moeten eens leren om hun zaken op orde te hebben vóórdat ze van die acties verzinnen. Dit was de laatste keer in mijn leven dat ik deelnam aan een 'actie' van de 1 of andere corporale prutsersclub met grootheidswaan. Er is niets koninklijk aan die KPN, dat blijkt wel weer.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als je het nog niet wist, koninklijk heeft niks met hun manier van doen, maar met leeftijd te maken. Na 100 jaar wordt een bedrijf bijna automatisch koninklijk.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Pagina: 1