Toon posts:

Handleiding Apple in Windowsnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet waar ik een goede handleiding kan vinden om mijn Apple Notebook in een windows-netwerk op te nemen, zodat ik ook alle netwerkschijven, printers zie en de juiste toegangsrechten krijgt etc.?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Had je zelf al wat gevonden? En waarom voldeed dat niet? Tegen welke problemen loop je op? Als je dit kunt vertellen voorkomt dat dat mensen met oplossing komen die je al eerder had gevonden :)

Overigens: de term "windowsnetwerk" is zo algemeen dat er geen universele handleiding is voor hoe je een Apple in zo'n netwerk kunt gebruiken. Een thuisnetwerk met Windows XP machines of een bedrijfsnetwerk met Active Directory en Exchange servers maakt nl. nogal een verschil uit.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-02 21:50

philipnorth

Zeg maar Danny

Niet echt een handleiding, maar iets wat je wellicht op weg kan helpen:

http://blogs.techrepublic.com.com/window-on-windows/?p=750

Daarnaast, toen ik mijn macbook aansloot, en deze netwerk verbinding had, had ik meteen in mijn Finder mijn netwerk shares staan die op mijn WinXp machine zitten.

Ik moet wel inloggen, en heb wel alleen leesrechten (ntfs) maar het werkt prima.

Wat ik heb begrepen zouden de meeste netwerk printers ook prima met de Mac moeten werken dankzij Bonjour. (iig de modernere netwerkprinters)

-Xbox Gamertag: Dbongers