Ik ga van mijn oude pc en nieuwe onderdelen een nieuw systeempje bouwen..
Om een mooi systeempje te krijgen heb ik nodig
- Processor
- Mobo
- Nieuwe videokaart
- Kast+voeding
De processor wil ik wel een mooie 800 of 850 ofzo...
Maar welke zal ik nu doen ?
- Athlon 800mhz
- thunderbird800mhz.
Allebei even duur.
Welke is beter/stabieler/beter overclockbaar ?
Het mobo
- Asus K7V-T VIA KX133 4X AGP PC133 AMD Athlon + Thunderbird
- ABIT KA7/100 VIA KX133 4x AGP PC 133 AMD Athlon + u-dma 100 (of die voor de thunderbird als ik die neem)
Ik ben ffe vergeten welke nou de meeste mogelijkheden had (dus 8 ide apparaten enzo)
Qua stabiliteit denk ik niet dat het bijster veel uitmaakt hij moet het liefst wel een week of meer aan kunnen staan zonder te crashen vanwege een onstabiel systeem natuurlijk he!! (ik draai een ftp server)
videokaart
- Matrox Mill G400 sgram Dualhead 32mb AGP
Ik denk dat die het word omdat ik wel graag 2 monitoren aan wil sluiten. bovendien hoef ik toch eigenlijk nooit in meer dan 1024*768 te werken want mijn oude 21 inch monitor kan niet werken met een hogere resolutie met slechts 60 hz
Dus daarom dualhead ook zodat normaal werken e.d. vooral op de 15 inch kan.
Een nieuwe grote monitor is net iets te veel van mijn portemmonee gevraagd denk ik.
Kast
- CTW Bigtower ATX CE 300 Watt
betekent dit dus dat er 300 watt in kan of dat dat er bijgeleverd word ?
Om een mooi systeempje te krijgen heb ik nodig
- Processor
- Mobo
- Nieuwe videokaart
- Kast+voeding
De processor wil ik wel een mooie 800 of 850 ofzo...
Maar welke zal ik nu doen ?
- Athlon 800mhz
- thunderbird800mhz.
Allebei even duur.
Welke is beter/stabieler/beter overclockbaar ?
Het mobo
- Asus K7V-T VIA KX133 4X AGP PC133 AMD Athlon + Thunderbird
- ABIT KA7/100 VIA KX133 4x AGP PC 133 AMD Athlon + u-dma 100 (of die voor de thunderbird als ik die neem)
Ik ben ffe vergeten welke nou de meeste mogelijkheden had (dus 8 ide apparaten enzo)
Qua stabiliteit denk ik niet dat het bijster veel uitmaakt hij moet het liefst wel een week of meer aan kunnen staan zonder te crashen vanwege een onstabiel systeem natuurlijk he!! (ik draai een ftp server)
videokaart
- Matrox Mill G400 sgram Dualhead 32mb AGP
Ik denk dat die het word omdat ik wel graag 2 monitoren aan wil sluiten. bovendien hoef ik toch eigenlijk nooit in meer dan 1024*768 te werken want mijn oude 21 inch monitor kan niet werken met een hogere resolutie met slechts 60 hz

Dus daarom dualhead ook zodat normaal werken e.d. vooral op de 15 inch kan.
Een nieuwe grote monitor is net iets te veel van mijn portemmonee gevraagd denk ik.

Kast
- CTW Bigtower ATX CE 300 Watt
betekent dit dus dat er 300 watt in kan of dat dat er bijgeleverd word ?
Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS
of zijn er nog andere zoals deze ?