Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Draadloos printen via router

Pagina: 1
Acties:

• Kaplan
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hoi!

Ik wordt helemaal gek omdat ik (naar mijn idee) echt alles geprobeerd heb...

Ik heb Windows XP SP3, een ASUS WL-500g router en een HP PSC 1215 printer.

De bedoeling is dat ik draadloos naar de printer kan printen die via USB op de router is aangesloten. Werkte voorheen prima met Vista, maar na installatie van XP krijgt ik het niet meer voor elkaar.

Ik kan de printer natuurlijk prima installeren als hij via USB is aangesloten en na installatie de poort wijzigen in de draadloze TCP/IP poort, maar als ik vervolgens de USB kabel uit de PC trek en in de router stop, verdwijnt de printer van de PC na enkele seconden... dat moet dus niet, die printer moet gewoon in de lijst blijven staan!

Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg? Hoewel de printer dus op mijn pc geïnstalleerd is (geweest, tot de kabel er uit getrokken is), lukt het mij niet om de printer handmatig (add printer) te installeren, de printer komt dus gewoon niet in de lijst voor en via 'have disk' is de driver ook nergens te vinden (niet op de Pc en niet op de cd-rom die met de printer is meegeleverd).

Graag tips!!!!! ;(

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je kan de printer toch direct aanmaken op een TCP/IP port :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Kaplan
  • Niet online
Dat zou moeten kunnen, maar het probleem is dus dat wanneer ik de printer via USB aansluit en vervolgens de poort wijzig, de printer automatisch verwijderd wordt.

Wanneer je de printer handmatig wilt toevoegen, komt de printer niet voor in de lijst met beschikbare drivers/printers.... Ik heb verschillende andere drivers geprobeerd, maar die werken dus niet helaas.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 16:48
Als je de setup opstart van je printer dan pakt ie de hele zooi uit in de temp directory, misschien kun je daar de drivers vandaan plukken.

Pvouput live

• Rainmaker1987
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik heb hier thuis de opzet staan met een WL500g en een HP1018 (wel vista) en ik heb het als volgt gedaan: Printerdrivers etc geinstalleerd. Daarna een nieuwe printer toegevoegd.

Bij het toevoegen de optie kiezen: lokale printer -> Nieuwe poort toevoegen. Hier moet je de gegevens van de router ingeven (ip adres en wellicht de juiste poort, volgens mij 9100) en dan uiteraard nog even de juiste drivers kiezen.

Het kan een crime zijn om het te installeren maar als het eenmaal staat wil je niets anders meer.

• Kaplan
  • Niet online
Tsja, schiet mij maar in een ballonnetje. Nu doet ie het.

Toch gewoon via USB aangesloten en geïnstalleerd. Met enig verschil, en maakt het misschien net uit, dat ik de via USB geïnstalleerde printer niet als standaardprinter heb gezet. Toen vervolgens de printer gewijzigd, printerpoort op de TCP/IP poort gezet en toen werd hij niet automatisch verwijderd.

Afijn, eind goed, al goed. Overigens werkte het bij mij via Vista ook probleemloos, maar ik heb toch maar weer XP op m'n laptop gezet ivm de snelheid.... (werkt nu stukken beter btw)

Allemaal bedankt!
Pagina: 1