Ik heb de afgelopen dagen wat geheugen aangeschaft daar ik mijn oude bak wat wilde versnellen.
Mobo is de Asus A8N-SLI Deluxe.
Geheugen: 6 repen CMX512-3200C2PRO van Corsair.
Sommige van de repen kan ik wel met elkaar erin zetten en dan loopt het als een trein. Verwissel ik er een dan heb hoor ik de errorsound en wil de pc niet eens opstarten.
Nu staat er op een van de repen het volgende:
XMS3202v4.3 (wat betekende die cijfers na de "v"? Voltage?)
Bij de meeste anderen staat namelijk v5.1.
Toen ik 2 repen gebruikte had ik die van v4.3 in combi met een van v5.1. Ik gebruikte toen slot 1 en 3.
Nu heb ik dus 6 repen. Als ik nu een combi gebruik van 3 repen v5.1 en die van v4.3 dan start de pc niet op.
Is dit normaal? Is dit gewoon een foute combi of ligt het ergens anders aan?
Overigens: gebruik ik maar 2 repen dan start de pc op met elke combi die ik maar maak.
Mobo is de Asus A8N-SLI Deluxe.
Geheugen: 6 repen CMX512-3200C2PRO van Corsair.
Sommige van de repen kan ik wel met elkaar erin zetten en dan loopt het als een trein. Verwissel ik er een dan heb hoor ik de errorsound en wil de pc niet eens opstarten.
Nu staat er op een van de repen het volgende:
XMS3202v4.3 (wat betekende die cijfers na de "v"? Voltage?)
Bij de meeste anderen staat namelijk v5.1.
Toen ik 2 repen gebruikte had ik die van v4.3 in combi met een van v5.1. Ik gebruikte toen slot 1 en 3.
Nu heb ik dus 6 repen. Als ik nu een combi gebruik van 3 repen v5.1 en die van v4.3 dan start de pc niet op.
Is dit normaal? Is dit gewoon een foute combi of ligt het ergens anders aan?
Overigens: gebruik ik maar 2 repen dan start de pc op met elke combi die ik maar maak.