Toon posts:

Megasysteem voor 5000,-?

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Olla luitjes,

Tzal best wel eens wat vaker aangehaald zijn binnen Tweakers:? Ik heb via mijn werk de mogelijkheid om voor 5000,- een systeem te kopen. Nu heb ik nog een PIII-450 met 128Mb en een TNT2 Ultra. Dat draait opzich best goed. Dat systeem heb ik eigenlijk zonder reden gekocht. Nu lopen vrienden van me te roepen..Je moet een P4 kopen! Een ander roept weer...NEE! Een Thunderbird!

Ik weet et allemaal nie meer...was nu beter..een AMD of een Pentium? Hebben jullie enig idee welk systeem ik aan moet schaffen? Ik zie namelijk door alle bitjes chipsets de merken nie meer..

Greetz

Verwijderd

alleszinds voor 5000 piek al zeker een TBird, daar kan je al zeker van opaan, zeker doen. Een P4 is zoiezo al niet de max, en dan nog veeeel te duur voor in een systeempje van 5000 piek, ik run zelfs TBird in men systeempje van 11000 fl :)

Verwijderd

Volgens mij gaat dit weer zo'n AMD vs. Intel war worden..... Ik blijf neutraal:)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Voor 5000 zou ik een TB nemen. Zonder twijfel. Om ook maar ff neutraal te blijven. Ze hebben beide hun positieve kanten, maar de P4+Rambus+mainbord is zo veel duurder dan een T+SD-Ram+mainbord dat je met een TB een veel vetter systeem in elkaar kan zetten.

Neem dan wel een mainbord met de nieuwe KT133a chipset.

• Pnothy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01-2024
Nou ja, ik ben ervan overtuigd dat die P4 echt wel goed is, maar op dit moment gewoon veel te duur... zonde van het geld.
Doe er een leuke T-Bird of PIII in en concentreer je op leuke graphics.
2d / kantoor? -> grote monitor + goede 2d kaart (Matrox met dualhead??)
3d / games? -> leuke GF2 Ultra of evt ff wachten op GF3... dan heb je leuk systeem...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Wat wil je met je bak gaan doen? Wat betreft AMD en PIII, deze zijn beide even goed. Wat belangrijker is, is dat de VIA chipsets nu ook een behoorlijk niveau hebben. Dus, pak je winst en neem een AMD zou ik zeggen (en dat nog uit de mond van een tevreden PIII bezitter nog wel:) )
Maar het allerbelangrijkste is de monitor, da's belangrijker dan het verschil tussen een 800, 1GHz of wat dan ook cpu. Doe jezelf een plezier en neem minimaal een goede 19".

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

yep ik zou ook voor een AMD gaan en dan inderdaad niet bezuinigen op je monitor en de videokaart , met de juiste instellingen en een beetje geluk heb je dan een vet systeem.:) sucses

Verwijderd

Ik ga hier geen war van maken tussen Intel & Amd want dat boeit me verder niet.. Maar ik zou gaan voor een P3 1ghz met een goeie video kaart ben zelf ex-voodoo freak :) omdat ze er nit meer zijn maar ben niet helemaal kapot van die GF dingen .. ATI radeon daar in tegen dat is wel een goeie optie verder 256mb Dana er in, grote harde schijf, grote monitor en dan komt het allemaal wel goed met je systempje :) P4 is trouwens ook goed maar nog beetje duur e nik zou ff wachten tot nieuwe uitkomen .. :)

Groeten, Hades

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:53
ik zou een p4 idd nog niet als optie nemen. die is gewoon te duur voor een systeem van 5000,-. een thunderbird op 1.2ghz is toch goedkoper. en vaak ook nog wat sneller.

neem iig een goede monitor. 19inch is wel fijn [ik heb een samsung 950p. een lekker goedkope maar toch een hele goeie] ALS je besluit een 19inch koopt zou ik zelf voor een radeon 64mb vivo gaan. waarom? die beeldkwaliteit is gewoon beter. en of je nou 80 fps of 100fps hebt maart mijns inziens weinig uit [ik ben trouwens ook wel tevreden met mn GF2 hoor. maar toen ik die kocht voor 600,- was de radeon nog 850,-.]

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Is het de bedoeling dat die 5000 piek in 1 keer opgaat ?
Tja, neem in ieder geval een goede 19" monitor zou ik zeggen (1250 - 1500 piek).
Daar heb je jaren plezier van.
De rest is helemaal persoonlijk vind ik....

Verwijderd

Als je 5000 piek te besteden hebt zou ik wel 512 mb ram nemen, zeker als je win2k wil draaien

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ga voor AMD, is gewoon goedkoper, hou je meer over voor andere spullen in de comp (bijvoorbeeld: DVD, meer RAM, 19 inch scherm etc...).

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Moederbord: Abit Kt7A Raid
CPU: AMD T_Bird 1000MHz+
Geheugen: 256 MB 133 Mhz Cas 2 (Mushkin of Corsair)
HD 2x IBM 45 Gb Raid 0
Monitor: Iiyama 19'' (VMP 451)
Kast: Aopen
Voeding: Enermax
DvD: Pioneer 12 x
CD-writer: Plextor 12-10-32x
Toetsenbord: Logitech Cordless
Muis: Logitech Cordless

geld over?
Ja koopt een spelletje nee dan is het is op

Verwijderd

Processor maakt niet zoveel uit. Volgens Computer!Totaal 2-2001 doet de Pentium 4 het minder goed dan de snelste Thunderbird. Bovendien is de prijs nog relatief hoog (1799 gulden voor de 1,4 versie). Verschil merk je overigens niet bij het werken met de meeste toepassingen.

Belangrijker is om voor een groot geheugen te gaan (nu maximaal 139 gulden per 128 MB), en het belangrijkste onderdeel is nog altijd het beeldscherm.

Verwijderd

Op zaterdag 24 februari 2001 13:30 schreef geflitst het volgende:
Bovendien is de prijs nog relatief hoog (1799 gulden voor de 1,4 versie)
tis 1800 gulden voor een 1,4Ghz + 2x 64MB RDRAM en die 128MB geheugen = 1000 piek dus die proc kost maar 800. Een klein beetje duurder dan een 1,2Ghz T-Bird maarja de T-Bird is nog steeds sneller.

Verwijderd

Topicstarter
Quote:
HD 2x IBM 45 Gb Raid 0

Kijk..daar kan ik iets mee:) Staat nog behoorlijk wat abacadabra in voor me maar daar kom ik wel uit denk ik. Ik zat inderdaad aan een 19" schermpie te denken. Maar dan zo'n plat geval. Het ding zal voornamelijk voor spelletjes gebruikt gaan worden. Nu las ik weer dat er gesproken wordt over Radeon en GF2?:?

Greetz,

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zaterdag 24 februari 2001 14:12 schreef ThuiSSiE het volgende:
Quote:
HD 2x IBM 45 Gb Raid 0

Kijk..daar kan ik iets mee:) Staat nog behoorlijk wat abacadabra in voor me maar daar kom ik wel uit denk ik. Ik zat inderdaad aan een 19" schermpie te denken. Maar dan zo'n plat geval. Het ding zal voornamelijk voor spelletjes gebruikt gaan worden. Nu las ik weer dat er gesproken wordt over Radeon en GF2?:?

Greetz,
De Iiyama is plat, oke geen TFT, maar wel diamondtron :9:9:9:9:9:9 (dus 100 % vlak)

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Pnothy
  • Laatst online: 29-01-2024
Radeon is ook erg leuk kaartje :9 het is maar net of je een beter gevoel hebt bij ATi of bij nVidia he... maar bezuinig vooral niet op de monitor... en als je veel spelletjes speelt maakt het op dit moment niet uit of je 80 of 100 fps haalt in Q3, maar uiteindelijk is die snellere kaart toch wel handig (als je in het nieuwste spel eind 2001 dus met de ene kaart 10fps haalt en met de andere nog 30 of zo :))
Daarom zou ik niet echt gaan bezuinigen op de videokaart en de monitor.

• Kwai_gon_jinn
  • Niet online

Kwai_gon_jinn

[-geen icon-]

Op zaterdag 24 februari 2001 01:04 schreef EZ het volgende:
Volgens mij gaat dit weer zo'n AMD vs. Intel war worden..... Ik blijf neutraal:)
hehe je doet al mee :7 Welke heb jij in je systeem ? AMD of Intel ? :7 gne gne

Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zaterdag 24 februari 2001 17:53 schreef Kwai_gon_jinn het volgende:

[..]

hehe je doet al mee :7 Welke heb jij in je systeem ? AMD of Intel ? :7 gne gne
heb ook AMd in mijn systeem, maar niet omdat het beter is dan Intel, alleen vanwege de lagere prijs.

Dus je doet echt niet mee aan een flame als je het maar goed onderbouwt.

Ik heb gesproken.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Pagina: 1