Toon posts:

Beschadigde Intel QX9775 CPU's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb onlangs twee nieuwe Intel QX9775 CPU's besteld voor mijn Intel D5400XS moederbord. De eerste CPU werd vrij snel geleverd en de tweede CPU heb ik (uiteindelijk) vandaag geleverd gekregen.

Beide CPU's zijn echter aan de bovenkant beschadigd (de eerste behoorlijk en de tweede is licht beschadigd) en het is duidelijk zichtbaar dat hier ooit een koeler op gemonteerd is, ik heb dit reeds aangegeven bij de betreffende firma en die heeft het opgenomen met de fabrikant maar hier heb ik nog geen reactie op mogen ontvangen.

Ik bestel zelf al ruim 16 jaar de nieuwste PC en/of server onderdelen maar ik heb nog nooit een nieuwe CPU in dergelijke toestand ontvangen en heb sterk de indruk dat deze firma een tweedehands CPU heeft geleverd in plaats van een nieuwe. Heeft iemand ooit iets soortgelijks ervaren en kan dit bijvoorbeeld komen omdat Intel deze CPU's standaard test voordat ze verstuurd worden?

De CPU's zijn geproduceerd in Costa Rica en niet in de originele verpakking geleverd (een witte universele doos met Intel stickers en verzegeling ipv de originele zwarte doos die je op de meeste webwinkels ziet afgebeeld).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Iets voor in SF

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik zou direct terug gaan en of sturen naar de winkel. Bel in ieder geval en leg het uit. Want zo hoort het namelijk niet. Overigens zou ik de CPU's niet eens aannemen als ze niet in de orginele verpakking zaten.

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Dit kan echt niet, zeker niet bij die dure CPU's. Ik zou ze eerst even bellen. Als je er dan niet uitkomt, een aangetekende brief naar de bedrijfsleider sturen, en daarin ook vermelden, dat je intel op de hoogte brengt als er geen oplossing komt. Ik zou ze in ieder geval nooit (tegen de nieuwprijs) aannemen.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:33
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:39:
De CPU's zijn geproduceerd in Costa Rica en niet in de originele verpakking geleverd (een witte universele doos met Intel stickers en verzegeling ipv de originele zwarte doos die je op de meeste webwinkels ziet afgebeeld).
Wel gewoon een 'boxed' versie met cooler erbij besteld? Of was het van te voren duidelijk dat je enkel een losse CPU kreeg?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anders stuur je ze gewoon terug ovv Afkoelperiode Wet koop op afstand. Koop vervolgens de CPU's bij een ander bedrijf. Klaar is kees.

Verwijderd

Jeetje, wat slecht.. Ik zou hier echt contact over opnemen met de firma waar je besteld hebt, want dit lijkt me niet kunnen.. Op zich goed dat ze getest worden, maar er horen gewoon geen beschadigingen op nieuwe dingen te zitten.. Ook het feit dat ze niet in originele verpakking zitten, doet bij mij wat alarmbellen afgaan.. Inderdaad zou ik ze ook terugsturen en je geld terug of gewoon nieuw, onbeschadigde laten leveren..
Pagina: 1