Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Online] Opzeggen.

Pagina: 1
Acties:

• Tweakzz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:16
Laat ik maar met m'n verhaal beginnen.

26 november Tele2 Compleet aangevraagd. Het ging allemaal netjes en soepel. Van tevoren m'n oude Online internetabbo opgezegd. Dus ik vraag aan een medewerker van Tele2: "Kan ik m'n nummer van Online meenemen naar Tele2?" Meneer antwoordde met: "Ja, u kunt uw nummer meenemen naar Tele2, maar dan moet u uw abonnement nog niet opzeggen. Toen ik dus klaar was met de bestelling bij Tele2, ging ik weer Online opbellen. Opzegging dus geannuleerd bij Online. Het is nu de 1e van december en ik wil m'n Onlineabbo opzeggen. Zegt de medewerker van Online: "Sorry, u ben net 1 dag te laat met opzeggen. Het abonnement is nu stilzwijgend met een jaar verlengd." Volgens de medewerker had ik de tijd tot 30 november om het abonnement af te sluiten. Ik dus balen en m'n Tele2 bestelling geannuleerd.

Iemand een idee om m'n Onlineabbo alsnog op te zeggen? :) Ben tenslotte 1 dag te laat en ik kon de helpdesk niet op zondag bereiken.

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-11 22:40
Voor zover ik weet is online gewoon te bereiken op zondag.. van 8 uur s'ochtends tot 22.00 sávonds.
En volgende de algemene voorwaarden ben je te laat, of dit nu een dag is of langer. Je had natuurlijk ook
eerder je abo bij tele2 kunnen aanvragen als je wilde overstappen..

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

De nieuwe telecomwet gaat dit soort ongein voorkomen. Helaas heb je daar nu nog niets aan, maar waarschijnlijk pas vanaf juli 2009.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Als je de moeite zou nemen om op site van Online te kijken, dan zou je dit kunnen lezen:

Openingstijden

De telefonische klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met zondag van acht uur 's ochtends tot tien uur 's avonds.

Verder weet je precies wat de voorwaarden zijn van je contract.
Je hebt immers de voorwaarden gelezen toen je het contract aanging. Toch?

P.S.
Waarom een apart topic, als er al een Online topic is?

[ Voor 29% gewijzigd door cornfed99111 op 01-12-2008 17:28 ]

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-11 07:58
Weet je ook met wie en wanneer je gesproken hebt? Misschien dat je dan op een of andere manier wat tegen Tele2 kan beginnen, al vind ik het niet echt sterk (iemand met gezond verstand zou Online opbellen om te vragen of het juist is was Tele2 beweert)...

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:47
Dit is toeval, wij zitten precies met het zelfde probleem. En mijn moeder wil niet haar contract bij Online veranderen zodat we sneller internet krijgen. Ze vertrouwt het niet meer.

We hebben Online genomen, in de tijd dat het nog Wanadoo heette. Toen kon je kiezen uit ADSL Go, Lite, Basic en Extra en dat liep over het netwerk van KPN.

We willen nu overstappen naar KPN zelf, dus we zijn naar de Primafoon gegaan. Die hebben berekend dat we 3Mbp/s kunnen halen op ons adres (375KBp/s), nu hebben we nog het oude Go, met maar 160KBp/s. Dat is aanzienlijk traag, want ik haal hele DVD's binnen met Usenet.

Maar toen we wilde opzeggen bleek Online ons mooi aan het lijntje te houden. Dus onze enige optie is bij Online blijven en daar een sneller abbo afsluiten... Denk ik. Dat heet nu dus "ADSL Basic". Maar dan moeten we wel van KPN naar het Online netwerk overstappen, en omdat we "buiten dekkingsgebied vallen", worden er torenhoge "aansluitkosten" in rekening gebracht.

Ik ben ten einde raad...

• cornfed99111
Je laat je teveel voor de gek houden.
Je moet vragen aan Online om je contract aan het eind van je jaarcontract te beëindigen.
Als je die datum weet en een GESCHREVEN bevestiging in handen hebt, kan je omkijken naar een
nieuwe provider.

Er is wel een addertje onder het gras.

Je hebt nog een Methusalem abonnement. Die is gedeeld in Online en een KPN gedeelte.
Je moet dus ook nog opzeggen bij KPN en het kan zijn dat er een verschil is in einddatum met Online.

Maar je moet gewoon eerst eens informeren bij Online en KPN wat je eind datums zijn.

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:47
We laten ons niet voor de gek houden. Op Online.nl kunnen we zien wanneer de nieuwe periode is ingegaan, dat is 2 dagen geleden. Maar we hadden een maand daarvoor moeten opzeggen. Dat hebben we niet kunnen doen, want mijn moeder wilde toen nog niet. En nu zijn we de klos. 8)7

• cornfed99111
Dat is nu een ander verhaal van wat je eerder schreef.
Je schreef "bleek Online ons mooi aan het lijntje te houden".
Als je te laat bent met opzeggen is dat gewoon eigen schuld, dikke bult.

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-11 22:40
Sef24 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 16:39:
Dit is toeval, wij zitten precies met het zelfde probleem. En mijn moeder wil niet haar contract bij Online veranderen zodat we sneller internet krijgen. Ze vertrouwt het niet meer.

We hebben Online genomen, in de tijd dat het nog Wanadoo heette. Toen kon je kiezen uit ADSL Go, Lite, Basic en Extra en dat liep over het netwerk van KPN.

We willen nu overstappen naar KPN zelf, dus we zijn naar de Primafoon gegaan. Die hebben berekend dat we 3Mbp/s kunnen halen op ons adres (375KBp/s), nu hebben we nog het oude Go, met maar 160KBp/s. Dat is aanzienlijk traag, want ik haal hele DVD's binnen met Usenet.

Maar toen we wilde opzeggen bleek Online ons mooi aan het lijntje te houden. Dus onze enige optie is bij Online blijven en daar een sneller abbo afsluiten... Denk ik. Dat heet nu dus "ADSL Basic". Maar dan moeten we wel van KPN naar het Online netwerk overstappen, en omdat we "buiten dekkingsgebied vallen", worden er torenhoge "aansluitkosten" in rekening gebracht.

Voor zover ik weet heeft iedereen bericht ontvangen waarbij je gewoon kostenloos kon overstappen of ofwel kpn ofwel online...

Ik ben ten einde raad...
Pagina: 1