Netwerkverbinding internet TV

Pagina: 1
Acties:

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-03 09:47
Voor mijn werk zit ik regelmatig in een hotel met een TV met internet daarop. Nu heb ik gemerkt dat het internet op die TV vele malen sneller is dan via de UTP kabel die bij het bureau'tje uit de muur komt.
Ik heb nu via het bureaublad en icoontje 'home' (tis een Linux bureaublad) de netwerkinstellingen achterhaald, maar waar de TV zijn internet vandaan haalt komen 2 UTP kabels uit de muur, welke klaarblijkelijk in een router gaan en van daaruit komt er 1 kabel in de TV.

Ik heb geprobeerd om mijn laptop rechtstreeks op 1 van de 2 UTP kabels aan te sluiten en kreeg toen verbinding, ook met internet. Alleen na een seconde of 20 valt dat uit. Toen heb ik de andere kabel geprobeerd. Zelfde verhaal. Ik heb het idee dat ie steeds van kabel wisselt ofzo? :?
Toen heb ik de kabel die de TV in gaat in mijn laptop gedaan en daar valt ie ook na een seconde of 20 weg, hetgeen mij doet vermoeden dat er iets op die TV is ingesteld waardoor ie daar wel mee overweg kan.

Heeft iemand ooit gehoord van zo'n aansluiting of is iemand bekend met het systeem in die internet TV's?
Ik zou namelijk graag mijn laptop aansluiten op de snelle UTP kabel (ongeveer 8 keer zo snel). Het is een Philips flat screen met 2M Locatel hospitality entertainment system erop.

Als het nodig is kan ik wel wat foto's maken van de opstelling.
Wie o wie kan mij helpen?