• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:03

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Ik heb een HP Compaq NX7400 Notebook.

Er lijkt een probleem te zijn met de scharnieren/scherm.Vooral smorgens na een koude start, heb ik veelal verticale strepen over het scherm. Als ik een beetje met het scherm heen en weer beweeg, veranderen de strepen (meestal de kleuren) en na even proberen heb ik vaak weer beeld!

Dit probleem krijg ik nu ook vaker overdag, en dat maakt het extra vervelend.

Soms helpt even tikken tegen de zijkant van het scherm met de vinger ook wel eens, maar het gaat van kwaad tot erger.

Hebben jullie een idee wat er aan de hand kan zijn? Is dit een los contact? Moet het scherm vervangen worden? Of het scharnier? Rotte interne bekabeling? Een scherm vervangen is vaak enkele honderden euro's, dat is deze notebook niet meer waard namelijk, een scharnier wat eventueel op de kabeling van de videokaart naar de lcd zou drukken, is iets sneller en goedkoper te vervangen.

Het is een HP Compaq NX7400, aangekocht eind 2006. Het scherm is een normaal mat scherm (geen glossy achtig scherm) met de resolutie 1280x800. Videokaart is een Intel GMA 950. (Als het scherm weer strepen heeft, blijft de laptop dus gewoon werken, met een extern scherm, het zijn dus geen strepen veroorzaakt door de videokaart!

Er zat maar 1 jaar garantie op helaas.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Maak er eens een foto van als het gebeurt zou ik zeggen. Dan weet iedereen waar het over gaat.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Tja brak contact met je LCD scherm lijnen. Waarscijnlijk gaat het snel weg als je aan de zijkanten van je scherm drukt. Het ligt niet aan het scharnier, want dan krijg je geen verticale lijnen namelijk.

Misschien helpt het als je je notebook scherm opensloopt (dus de plastic kap eraf) en dan met wat contact spray alle aansluitingen naloopt?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:29
Inderdaad de kabels of het LCD scherm zelf blijft over (Extern testen is de eerste stap, wat je al hebt uigesloten.) wat eventueel een optie kan zijn is de aansluiting op je mobo/grafische kaart afhankelijk van hoe dit geregeld is.
Maar eerst de kabel controleren en anders wat druk uitoefenen aan de kant van de kabel om te zien of dit verandering in de lijnen aanbrengt (lees: meer/minder lijnen of ze verplaatsen) zoals Atlas al aangaf.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Het zijn niet de kabels van het mobo naar de scherm aansturing want dat levert geen kaarsrechte strepen op ;)

Het zijn de contacten aan de boven/ onderkant en links en rechts van het LCD scherm :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:03

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Atlas, het beeld komt soms even terug als je idd in de hoeken knijpt, maar dit is maar kortstondig.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Pagina: 1