Toon posts:

Realisatie van streaming media

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het idee:
Het ontwerpen/realiseren van een architectuur om de beschikbare presentatieplatformen (video- wall, lcd schermen) binnen onze hogeschool beter te gaan benutten. Denk hierbij aan het weergeven van Flash Movies, powerpoint presentaties, video’ s, fotos en browser elementen (javascript).

Oplossing #1
In theorie klinkt dit goed, helaas blijkt de dynamiek erg lastig te bewerkstelligen. Video, foto is gemakkelijk om te zetten en vervolgens door middel van een Playlist (XML webservice) dynamisch te streamen via Windows Media Services. Door deze stream te open in media player heb ik in feite mijn doel bereikt.

Waar ik dan helaas tegen aan loop is het weergeven van javascript, de opdrachtgever hecht hier namelijk veel waarden aan. Ik heb er over nagedacht om een video te maken van de javascript maar omdat het om klokjes gaan die de huidige tijd moet weergeven lijkt mij dit niet haalbaar.

Oplossing #2
Via javascript een webservice aan te roepen, en in het te versturen xml bericht een html object mee te sturen en dit dan in een browser te open. Als de playlist dan aangeeft dat het om video gaat zou het xml bestand bijvoorbeeld een silverlight player kunnen bevatten inclusief de streamurl en als het om javascript gaat zou dit in de browser weer te geven zijn.

Mijn vraag is nu of er mensen zijn die hier misschien een andere idee hebben, ervaring hebben met Media Services of denken dat Oplossing #2 überhaupt haalbaar is. Mijn tijdsbestek is 6 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb je topicstart gelezen, maar kom eigenlijk niet achter de echte probleemstelling. Je wilt streaming media embedden in powerpoint of een webpagina of zo? Waar ligt het probleem? En wat is oplossing 1 precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het opzetten van server/client architectuur waarbij de op school gemaakte producten gedemonstreerd kunnen worden op de lcd schermen of aanwezige videowall.

Dit moet de volgende bestanden ondersteunen:
* Flash video
* Foto's
* Powerpoint presentatie
* Javascript

Zoals eerder gezegd bij oplossing 1 worden de bovenste 3 allemaal ondersteund. Oplossing 1 houdt infeite in dat alles wordt gestreamed naar de platformen met media services. We zijn nu dus aan het onderzoeken of het misschien mogelijk is om ook javascript weer te geven, misschien door de client in een browser te embedden.

Ik hoop dat het hiermee een stukje duidelijker is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je beschrijft het probleem op een heel abstract niveau. Waarschijnlijk heb je het wel duidelijk in je hoofd, maar komt het in elk geval naar mij niet over.

Wat jij wilt zou in principe via de browser kunnen. Kun je niet b.v. een webserver inrichten en alle clients instellen op deze server? Geen streaming media in Mediaplayer dus, maar streaming media embedden in een webpagina.

Kun je je niet even wat meer in de materie verdiepen. Zie b.v.:
Narrowcasting, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 13:44
Via Windows Media Services kun je ook (getimede) script meesturen. Dit moet je wel in de player activeren volgens mij.

Het handigst lijkt mij een webpagina met een embedded player. De webpagina laat je de scripts afhandelen. Ik weet niet of je heel eenvoudig tekst over je player kunt zetten (overlay mode toestanden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Stel dat dit een serieus probleem is, dan raad ik een cursusje Powerpoint aan. In Powerpoint kun je filmpjes afspelen, Flash embedden, Webpagina's embedden, foto's laten zien, andere powerpoint-presentaties tonen (hoewel je waarschijnlijk het formaat toch steeds hetzelfde wil hebben), enz.
Binnen enkele dagen is dit probleem opgelost ;)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:07:
Je beschrijft het probleem op een heel abstract niveau. Waarschijnlijk heb je het wel duidelijk in je hoofd, maar komt het in elk geval naar mij niet over.

Wat jij wilt zou in principe via de browser kunnen. Kun je niet b.v. een webserver inrichten en alle clients instellen op deze server? Geen streaming media in Mediaplayer dus, maar streaming media embedden in een webpagina.

Kun je je niet even wat meer in de materie verdiepen. Zie b.v.:
Narrowcasting, iemand?
Bedankt allemaal voor de snelle reactie's. Het is natuurlijk geen probleem om me hierin te verdiepen, zal het allemaal eens doornemen. 't Klinkt erg goed.

Ik meen me te herinner dat de opdrachtgever de client niet vanaf de webserver wilden benaderen, vandaar de javascript client. Ben zelf alleen bang dat dit in de realiteit erg lastig te realiseren.
Zal een webserver optie nog eens bespreken.
Pagina: 1