Inloggen op netwerkshares

Pagina: 1
Acties:

• djmike03
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-11-2023
Als ik op netwerkshares inlog heb ik het volgende probleem:

Als ik voor de eerste keer heb ingelod op een beveiligde netwerkshare (met gebruikersnaam en wachtwoord). Dan krijg ik hier netjes toegang tot. Maar als ik daarna met een ander account wil inloggen op de netwerkshare, dan krijg ik dit met geen mogelijkheid voor elkaar (behalve door uitteloggen in windows en me dan weer opnieuw aan te melden).

Kortom als ik voor de tweede keer op een share inlog, dan kan ik niet opnieuw inloggen met een ander account, hij logd dan automatisch in met het eerste account.

Het gaat hier om een testomgeving, om wat shares te testen met de rechten die erop staan. En het is gewoon hardstikke onhandig om elke keer me bij windows af te melden en dan weer opnieuw aan te melden.

Ik heb al geprobeerd een antwoord van microsoft te krijgen, maar microsoft wil mij alleen helpen als ik 300 euro betaal voor toegang tot hun technische dienst.

De client die ik gebruik hiervoor is Windows xp pro met sp2. En het gaat om shares die op windows 2003 en/of linux samba server staan.

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:17
Ik heb momenteel geen XP ter beschikking, maar er is ergens een optie die je kan uitvinken
iets in de stijl van "remember account on shares"
als je die uitzet, dan ga je elke keer moeten inloggen en kan je dus ook telkens met een andere user inloggen

bovenstaande optie staat standaard enabled, toen ik het gebruikte vond ik dat alleszins handig, moest ik niet telkens inloggen :)

• KC_Kaas
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Rechtermuisknop op Deze Computer en dan kiezen voor netwerkverbindingen verbreken?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Misschien logon scriptje maken wat je handmatig draait?

net use Q: \\server\share wachtwoord /USER:DOMEINNAAM\GEBRUIKER

Dit aanpassen per share.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:56
Hij wil juist van z'n gecachte credentials af. net use /delete lijkt me meer van toepassing

Roomba E5 te koop

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Sorry, vergeten erbij te melden, maar je kan voor elke net use dus een /delete zetten inderdaad.

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 16:20
Het is een bug feature van Windows dat je maar 1 set credentials kan gebruiken per server. Als je al op server1 op share1 bent ingelogd, kan je dus niet op server1 op share2 inloggen met andere credentials zonder eerst share1 te disconnecten.

[ Voor 7% gewijzigd door lammert op 01-12-2008 15:09 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-03 20:02

lier

MikroTik nerd

sig69 schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:59:
Hij wil juist van z'n gecachte credentials af. net use /delete lijkt me meer van toepassing
Klopt, maar als je een aantal shares aan maakt met verschillende credentials dan ben je klaar (en kan je ze gelijk naast elkaar testen, zonder nieuwe username/wachtwoord combi in te hoeven voeren).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1