Toon posts:

VPN op MAC (probleem)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag allemaal,

Momenteel heb ik voor mijn masters scriptie aan de Erasmus Universiteit toegang nodig tot online databases waar de uni contracten mee heeft lopen. Dit kan door verbinding te maken dmv een VPN. Het opzetten van een VPN is allemaal gelukt, via http://www.macstudent.net/wiki/nl/index.php/VPN_%28EUR%29.

Echter, ondanks dat ik verbonden ben kan ik niet inloggen op web of science of andere universiteits databases. Waarschijnlijk komt dat omdat mijn 'standaard' IP adres wordt opgegeven en niet het ip-adres dat ik via de VPN krijg (gokje, dit weet ik niet zeker). Hoe kan ik toch mijn macbook toegang verschaffen tot die databases? Ik heb deze site al gevonden die waarschijnlijk kan helpen bij mijn probleem, maar helaas ben ik een beginnende mac gebruiker en heb dus geen idee hoe ik dit moet aanpakken.

Zou iemand mij verder kunnen helpen? Alvast bedankt

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:24:
Goedemiddag allemaal,

Momenteel heb ik voor mijn masters scriptie aan de Erasmus Universiteit toegang nodig tot online databases waar de uni contracten mee heeft lopen. Dit kan door verbinding te maken dmv een VPN. Het opzetten van een VPN is allemaal gelukt, via http://www.macstudent.net/wiki/nl/index.php/VPN_%28EUR%29.

Echter, ondanks dat ik verbonden ben kan ik niet inloggen op web of science of andere universiteits databases. Waarschijnlijk komt dat omdat mijn 'standaard' IP adres wordt opgegeven en niet het ip-adres dat ik via de VPN krijg (gokje, dit weet ik niet zeker). Hoe kan ik toch mijn macbook toegang verschaffen tot die databases? Ik heb deze site al gevonden die waarschijnlijk kan helpen bij mijn probleem, maar helaas ben ik een beginnende mac gebruiker en heb dus geen idee hoe ik dit moet aanpakken.

Zou iemand mij verder kunnen helpen? Alvast bedankt
Neem even contact op met de systeembeheerders van de uni.. zij moeten je wel kunnen vertellen wat er fout gaat..

Verwijderd

Topicstarter
de uni weigert ondersteuning te geven aan Mac gebruikers, dus dat gaat helaas niet werken. Maar ik denk dat dit probleem relatief simpel is op te lossen voor iemand met iets meer Mac ervaring dan ik zelf, door de instructies via de 2e link (in mijn 1e bericht) op te volgen, alleen heb ik geen idee hoe ik dat moet doen op mijn macbook. Als iemand dus de instructies van de 2e link kan 'vertalen' naar een gebruiksvriendelijke stappenreeks dan zou ik waarschijnlijk een heel eind komen.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2008 14:50 ]

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 19:21
Als je via je Network Preferences bij VPN op Advanced klikt, en vervolgens het 'tabje' TCP/IP, staat het vinkje 'Send all trafic over VPN connection' dan aangevinkt? Zo niet, dan is dat waarschijnlijk je probleem. :)

Verwijderd

Topicstarter
Willem169, u bent geweldig. Ik had dat al eens eerder geprobeerd, had echter geen zin, zojuist dus aangevinkt, een restart gedaan en tada, hij werkt. Dank is groot

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 19:21
:*
Pagina: 1