[DVD-Brander] FoutCode: App. start niet

Pagina: 1
Acties:

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Na installatie van Vista Service Pack 1 op Vista Home Edition is mijn DVD-Brander niet meer werkende. Het typenummer is PBDS DVD +- RW DH-16W1S ATA Device. De melding: Het apparaat start niet.

Na een aantal google acties heb ik geprobeerd de firmware van de drive te updaten. Dit lukte nogal slecht omdat de drive in windows niet herkent werd. Hiervoor heb ik de DVD-Drive in een andere PC gehangen en deze herkende en installeerde de drive wel goed. Op deze pc heb ik de firmware geupdate en het werkt het allemaal naar behoren.

Met een klein beetje hoop heb ik de drive weer teruggestopt in de 1e PC. Echter het resultaat is niets...
In het bios wordt de brander wel goed herkent, en kan in opgestarte dos mode de drive ook benaderen.

Deinstalleren in windows en herinstalleren met gedownloade drivers van de dell website mag ook niet baten. Wat zou ik nog meer kunnen proberen?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Zoek eens op upper lower filter. Er zou een gele uitroepteken bij je hardware moeten staan.

• Friedchicken
Ga nu naar upper lower filter kijken. Er staat inderdaad een geel uitroepteken bij Device Manger.

You can no longer access the CD drive or the DVD drive, or you receive an error message after you remove a CD recording program or a DVD recording program in Windows XP: "error code 31"

Eens proberen! Bedankt voor de tip, zoals ik lees kan het te maken hebben met het verwijderen van "brand"-software die bepaalde registry keys corrupt doet maken.

[ Voor 52% gewijzigd door Friedchicken op 01-12-2008 18:12 ]

• Friedchicken
Het verwijderen van de UpperFilters en de LowerFiters is de oplossing voor dit probleem. DVD-Drive werkt nu zonder problemen!