Ik heb kort geleden een howto gepost over de KPN Dongle ZTE MF628 en hoe deze werkent te krijgen is met ubuntu 8.04... door gebruik te maken van umtsmon.
Dit programma heeft echter ook nadelen.
- Het ziet er niet uit.
- Het is niet echt stabiel te noemen.
- Je kan het niet in de taskbar draaien, je moet het altijd open hebben staan op je desktop.
Om deze reden wil ik dus ubuntu 8.10 gaan gebruiken omdat deze de nieuwe network manager heeft waar je ook mobile broadband mee kunt instellen en dus umtsmon niet hoeft te gebruiken.
Dit werkt perfect op mijn laptop, omdat deze dhcp gebruikt en zelfs de dongle werkt perfect via de network manager.
Mijn vraag is echter als volgt... op mijn computer stell ik de ipnummers statisch in, maar na een reboot
zijn deze gegevens weg en/of niet langer de standaard en staan ze weer op DHCP.
Weet iemand of hier al een oplossing voor is (bekende bug).....
Weet iemand een alternatieve distro of netwerk manager waarmee het wel werkt ?
Dit programma heeft echter ook nadelen.
- Het ziet er niet uit.
- Het is niet echt stabiel te noemen.
- Je kan het niet in de taskbar draaien, je moet het altijd open hebben staan op je desktop.
Om deze reden wil ik dus ubuntu 8.10 gaan gebruiken omdat deze de nieuwe network manager heeft waar je ook mobile broadband mee kunt instellen en dus umtsmon niet hoeft te gebruiken.
Dit werkt perfect op mijn laptop, omdat deze dhcp gebruikt en zelfs de dongle werkt perfect via de network manager.
Mijn vraag is echter als volgt... op mijn computer stell ik de ipnummers statisch in, maar na een reboot
zijn deze gegevens weg en/of niet langer de standaard en staan ze weer op DHCP.
Weet iemand of hier al een oplossing voor is (bekende bug).....
Weet iemand een alternatieve distro of netwerk manager waarmee het wel werkt ?
Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!