Toon posts:

[HELP] Vreemdste beeldprobleem ooit....

Pagina: 1
Acties:
  • 422 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Al enige tijd gebruik ik mijn ASUS z92m laptop, kort geleden kreeg ik ineens geen beeld meer op mijn laptop. Dus vanalles geprobeerd, van die standaarddingen zoals brightness proberen aan te zetten etc. Niks hielp dus ging ik mijn laptop maar eens aansluiten op een externe beeldschermpje, ik kreeg gelijk goed beeld. Als ik weer beeld op mijn laptop wil krijgen dan moet ik in beeldschermconfig ervoor zorgen dat mijn laptop als de main scherm wordt gezien. En dan krijg je dit:

- laptop geen beeld, moet aansluiten op een monitor/plasmascherm voor beeld:
http://img113.imageshack.us/img113/964/img0047cf1.jpg

- instellen dat laptop weer main scherm wordt en dan krijg je dit... wth?:
http://img155.imageshack.us/img155/1163/img0048ix0.jpg

- F4 inhouden tijdens opstarten krijg je dit te zien, dit geeft toch al aan dat mijn laptopscherm niet kapot is? Waaraan het ligt weet ik mijn god niet, een biosupdate zou kunnen helpen maar lijkt me niet toch:
http://img352.imageshack.us/img352/2066/img0049ig5.jpg

ik heb echt vanalles geprobeerd, zoals nieuwe drivers, windows xp opnieuw installeren ubuntu erop gegooid, maar telkens krijg ik geen beeld. Ik krijg alleen beeld als ik de hierboven beschreven methode uitvoer, en bij het restarten is het beeld weer weg.

Weet iemand of dit een bekend probleem is? En hoe dit probleem genoemd wordt? Googlen naar dit probleem was niet gelukt...
En beter zelfs heeft iemand de oplossing? Ik zat te denken aan een biosupdate maar ik kan de bios voor de asus z92m nergens vinden.

Alvast bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 01-12-2008 14:01 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een biosupdate is onzinnig. Een scherm zou het gewoon moeten doen met het oude bios.

Heb je onlangs iets aan je instellingen veranderd o.i.d.? Hoewel je aangeeft dat het met een andere instellatie het ook niet werkt, lijkt me dit ook niet relevant.

Hoelang heb je de laptop? Heb je nog garantie, want het komt mij over alsof de grafische kaart gewoon is overleden.

Staat hier nog wat nuttigs in:
[F3Sv] Laptopscherm werkt niet meer (GENETX geeft wat hints, en verwijst naar een topic)

p.s. Kun je geen thumbnails maken van je foto's?

[ Voor 25% gewijzigd door Noork op 01-12-2008 13:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:05:
Een biosupdate is onzinnig. Een scherm zou het gewoon moeten doen met het oude bios.

Heb je onlangs iets aan je instellingen veranderd o.i.d.? Hoewel je aangeeft dat het met een andere instellatie het ook niet werkt, lijkt me dit ook niet relevant.

Hoelang heb je de laptop? Heb je nog garantie, want het komt mij over alsof de grafische kaart gewoon is overleden.
1 jaar, en ben mijn factuur kwijt dus geen garantie :(.

Maar hoe kan mijn grafische kaart nou overleden zijn, het doet gewoon perfect als ik mijn laptop aansluit op een monitor/HDTV.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:54
Hoe is het beeld bij opstarten (BIOS Scherm), zie je die wel op je laptop?

Verwijderd

Topicstarter
Nope, als ik mijn laptop opstart dan zie ik geen biosopstart scherm (ook niet op een extern scherm). Hierdoor weet ik niet hoe ik in de bios moet komen, weet mijn god niet welke knop ik moet indrukken, kheb al alle F-knoppen geprobeerd, esc, ins, del, etc etc. helemaal niks. Ook rondgegoogled, ook niks, ik erger me hieraan echt mateloos. Iets simpels als mijn bios checken wil niet lukken.

edit: hiermee wil ik niet suggereren dat de oplossing in de biosconfig zit.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2008 13:14 ]

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:07:
[...]
1 jaar, en ben mijn factuur kwijt dus geen garantie :(.

Maar hoe kan mijn grafische kaart nou overleden zijn, het doet gewoon perfect als ik mijn laptop aansluit op een monitor/HDTV.
Bel gewoon even naar de laptopfabrikant of betreffende winkel. Wellicht dat de winkel een nieuwe factuur voor je wilt maken. Misschien heb je de factuur niet eens nodig wanneer je direct met Asus contact opneemt. Een serienummer kan soms voldoende zijn. Daarnaast heb je vaak garantie langer dan 1 jaar, ongeacht wat op de factuur staat.

Geen idee hoe zo'n ding komt te overlijden, maar het kan natuurlijk dat het ene wel werkt en het andere niet. Misschien is de aansluiting voor je scherm niet meer zo jofel o.i.d.

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:13:
[...]

Bel gewoon even naar de laptopfabrikant of betreffende winkel. Wellicht dat de winkel een nieuwe factuur voor je wilt maken. Misschien heb je de factuur niet eens nodig wanneer je direct met Asus contact opneemt. Een serienummer kan soms voldoende zijn. Daarnaast heb je vaak garantie langer dan 1 jaar, ongeacht wat op de factuur staat.

Geen idee hoe zo'n ding komt te overlijden, maar het kan natuurlijk dat het ene wel werkt en het andere niet. Misschien is de aansluiting voor je scherm niet meer zo jofel o.i.d.
als ik op F4 druk tijdens het opstarten dan krijg ik dit te zien, dit geeft al aan dat mijn scherm prima werkt toch? Dus het enige wat in mij opkomt is dat er iets mis is met de bios, wat denken jullie hiervan? (excuses voor de grote plaatjes, maar kweet niet hoe thumbnails werken).
Modbreak:1) De werking van de forumsoftware in het kort
2) los daarvan, voor mijn part plaatje openen in MS Paint en downsizen kan iedereen.

http://img352.imageshack.us/img352/2066/img0049ig5.jpg
Het blijft zo 20s seconde, en dan reboot het vanzelf weer.

en ik heb al gebeld naar Asus, en zonder factuur kom ik nergens, internetwinkel is failliet dus factuurtje bijdraaien kan ook niet :/

[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 01-12-2008 14:03 ]

• Noork
  • Niet online
eh, 'EZ flash bios update'? Wat ben je dan aan het doen? Gaat het daar niet gewoon mis.

Of is F4 een bios update? Kun je niet met DEL of F2 o.i.d. in het bios komen?

[ Voor 31% gewijzigd door Noork op 01-12-2008 13:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:28:
eh, 'EZ flash bios update'? Wat ben je dan aan het doen? Gaat het daar niet gewoon mis.

Of is F4 een bios update? Kun je niet met DEL of F2 o.i.d. in het bios komen?
Geen idee wat het is. Maar het doet voor de rest niks, het zegt CD-ROM found terwijl ik niet eens een cdtje erin heb zitten. Na 20s dan reboot het systeem.

Alles werkt gewoon nog in windows, alleen het probleem is nog niet weg.

En nee, kheb alle F-knoppen en diverse andere knoppen al geprobeerd, lukt niet op mn bios te bereiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2008 13:35 ]

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:33:
[...]
Geen idee wat het is. Maar het doet voor de rest niks, het zegt CD-ROM found terwijl ik niet eens een cdtje erin heb zitten. Na 20s dan reboot het systeem.

Alles werkt gewoon nog in windows, alleen het probleem is nog niet weg.

En nee, kheb alle F-knoppen en diverse andere knoppen al geprobeerd, lukt niet op mn bios te bereiken.
Kun je het niet aan iemand overlaten met verstand van zaken; naar een winkel brengen ter reparatie? CDROM found is heel normaal, hij verwijst gewoon naar de speler, niet naar het schijfje.

En F4 is nl. de bios update, zie http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=174395

Heb je uberhaupt de handleiding al eens open geslagen? Daar moet gewoon in staan hoe je in het bios moet komen. Misschien is het wel een combinatie van toetsen o.i.d.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 11:54

keur0000

-------- N O N E --------

probeer anders het bios eens te resetten middels het verwijderen van de batterij. Ben bang dat er ergens een onjuiste instelling van het beeldscherm staat ingesteld in het bios :X .

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor al jullie hulp.

mijn geduld met dit onding is echt op. Kga deze scheiterd uit het raam pleuren en een macbook halen.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:14

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Wacht even met gooien! Stuur hem dan liever naar mij op, want ik denk dat je lapje nog best te redden valt.

Verwijderd

Topicstarter
Dat denk ik ook wel maar kheb nu echt al genoeg tijd verspilt hieraan, voor 2 tientjes mag je hem hebben. (sorry als dit tegen de forumregels ingaat)

• Noork
  • Niet online
haha, ik zou hem op de V&A zetten, je kan hier heel wat meer voor krijgen. Ik bied 3 tientjes! :D

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:57:
bedankt voor al jullie hulp.

mijn geduld met dit onding is echt op. Kga deze scheiterd uit het raam pleuren en een macbook halen.
Jij weet niet waar je mee bezig bent, dus is het de schuld van je laptop? :X

Lekkere houding, in ieder geval is een topic op GoT zinloos als je - zodra je meer moet doen dan ranzig grote pic posten - het gelijk opgeeft. Dit gaat dicht.

Overigens is [HELP] in de topictitel not done op GoT. Titels dienen inhoudelijk te zijn en niet schreeuwerig. [HELP] zegt niets en schreewt.

Tip: geef de "defecte" laptop aan iemand die wel geduld heeft, hoogstwaarschijnlijk kan hij er wel wat mee...

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 01-12-2008 14:06 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.