• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 15:03

Bartaz

Likes cookies!

Topicstarter
Hoi mede tweakers,

ik ben best wel benieuwd wie er van jullie aan surround gamen doen, en dan bedoel ik niet aan widescreen gamen, maar echt surround gamen met bijvoorbeeld 3 schermen, waarbij de wijde omgeving te zien is, alsof je echt midden in het spel zit.

Ik ben namelijk aan het twijfelen of ik één extra breedbeeldscherm ga kopen, of 2, zodat ik kan gaan surround gamen.

Heeft daarnaast ook iemand ervaring met de software van Matrox Triplhead 2GO?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 16:38

KneoK

Not in a million lightyears

Dit komt maar in heel weinig spellen voor, ik kan me zo alleen Flight Simulator voor de geest halen. Voor de meeste andere games moet je trucjes gaan uithalen om het uberhaupt te laten werken, daarbij zijn die spellen niet voor multi-monitor geschreven dus kan je beeld op een lullig gedeelte doorgeknipt worden en op de volgende monitor weer worden weergegeven.

Daarbij vraag ik me af welke games je zou willen gaan spelen op een Triplehead2Go.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:54

Rmg

world of warcraft kan het :P

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Topicstarter
Zover ik weet maakt Triplehead2Go met de software het mogelijk om spellen die dit surround gamen niet ondersteunen, juist wel te ondersteunen.
En als ik praat over verschillende games om surround te gamen dan heb ik het over Oblivion, Assassin's Creed, Splinter Cell reeks en al dat soort games.

Heb zelfs screenshots gezien van iemand die Zelda: Ocarina of Time surround werkend had weten te krijgen :P

Maar niet echt iemand met ervaringen hier op Tweakers dus?

Verwijderd

Afhankelijk van de spellen die je wilt spelen zou ik eens een kijkje nemen op http://www.widescreengamingforum.com/ Die hebben o.a. een hele database met spellen welke je wel en niet surround kan spelen (met of zonder hack oid)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

productreview: Matrox TripleHead2Go Digital review door Markicks al gevonden dus :P

Verder is de TH2G ook gelimiteerd qua scherm/resolutiegrootte. 19" aka 1280*1024 is maximaal supported, dus mocht je nu een 19" breedbeeld hebben of groter dan gaat die horizontale resolutie niet ondersteund worden. Verder vraag ik me af wat voor grafische kaart(en) je hebt om die hoeveelheid pixels van 30fps+ te voorzien.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 20:54:
Afhankelijk van de spellen die je wilt spelen zou ik eens een kijkje nemen op http://www.widescreengamingforum.com/ Die hebben o.a. een hele database met spellen welke je wel en niet surround kan spelen (met of zonder hack oid)
Ja daar hang ik ook rond, vandaar dat ik me ervoor ging interesseren.
Was alleen wle benieuwd of er een Nederlander ervaring mee had.
Wiethoofd schreef op maandag 01 december 2008 @ 20:57:
productreview: Matrox TripleHead2Go Digital review door Markicks al gevonden dus :P

Verder is de TH2G ook gelimiteerd qua scherm/resolutiegrootte. 19" aka 1280*1024 is maximaal supported, dus mocht je nu een 19" breedbeeld hebben of groter dan gaat die horizontale resolutie niet ondersteund worden. Verder vraag ik me af wat voor grafische kaart(en) je hebt om die hoeveelheid pixels van 30fps+ te voorzien.
Bedankt voor de link!
Best jammer dat hij geen widescreens ondersteund, anders had ik er daarvan drie naast elkaar gezet.
Ik heb op het moment geen grafische kaart die dit ondersteunt, ja een 7600GT van 2 jaar oud (in mijn pc dan)
Tegen die tijd zal ik wel de nieuwste van dan gaan halen die dit eventueel kan ondersteunen. Ook las ik dat hij alleen Crossfire ondersteunt en geen SLI, omdat je van één uitgang naar een splitter van 3 gaat.

Maarja, ik zal hier nog eens goed over denken... :)
Want het nadeel blijft dat hij alles wat zich aan 2D in het scherm bevindt helemaal horizontaal uitrekt, wat er dus niet uitziet.

EDIT: Ik zit net op de website van Matrox, en de nieuwe Triplehead Digital ondersteunt wel 3x een widescreen.
Check:

http://www.matrox.com/graphics/en/products/gxm/th2go/

Dan is het al bijna zeker dat ik dit ga doen! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Bartaz op 02-12-2008 10:00 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je loopt denk altijd tegen het probleem aan dat dit door de maker van het spel moet worden ondersteund. L4S heeft bijvoorbeeld ondersteuning, maar een groot hoeveelheid MMO's dus totaal niet. Die rekken enkel alles uit over 3 monitoren, zijn maar weinig spellen die een resolutie van 4800x1200 (bijvoorbeeld) ondersteunen. Groot aantal shooters/racers heeft deze optie dacht ik nog wel meegekregen (Toca kon dit bv).

Ik ben zelf niet verdergekomen dan FlightSim 2004 op 2 monitoren, maar FS ondersteund dit ook volledig. 2de scherm was dan complete controlpanel.

Tripplehead werkt trouwens wel op SLI, enkel de nieuwe beta drivers niet klikje

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 02-12-2008 10:00 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:57

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wiethoofd schreef op maandag 01 december 2008 @ 20:57:
Dat hangt natuurlijk van het spel af. Drie beeldschermen @ 1280x1024 hebben iets minder pixels dan mijn 30" scherm heeft (2560x1600) en er zijn zat mensen zoals ik die daar gewoon op gamen. Ik heb een simpele 8800GTS, maar ik speel al mijn spellen (Source engine, FO3 etc.) gewoon op 2560x1600.

Die opstelling met 3 schermen heeft maar iets meer pixels dan 1 1920x1200 scherm, het is niet alsof je dan opeens zonder SLI niet meer uit de voeten kan.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Topicstarter
SinergyX schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 09:59:
Je loopt denk altijd tegen het probleem aan dat dit door de maker van het spel moet worden ondersteund. L4S heeft bijvoorbeeld ondersteuning, maar een groot hoeveelheid MMO's dus totaal niet. Die rekken enkel alles uit over 3 monitoren, zijn maar weinig spellen die een resolutie van 4800x1200 (bijvoorbeeld) ondersteunen. Groot aantal shooters/racers heeft deze optie dacht ik nog wel meegekregen (Toca kon dit bv).

Ik ben zelf niet verdergekomen dan FlightSim 2004 op 2 monitoren, maar FS ondersteund dit ook volledig. 2de scherm was dan complete controlpanel.

Tripplehead werkt trouwens wel op SLI, enkel de nieuwe beta drivers niet klikje
Dat is dan weer jammer aangezien ik waarschijnlijk op 3x 1680x1050 zal gaan spelen (dan moet ik er 2 schermen bijkopen)

• KneoK

KneoK

Ga nou alsjeblieft even kijken wat de 3D prestaties van die Matrox kaart zijn, Matrox is nooit een ster in 3D acceleratie geweest en drie keer 1680x1050 wordt een diashow in zo'n beetje elk redelijk recent spel.
Denk maar dat veel mensen tegenwoordig al zeker richting een GTX260/280 of HD4870 gaan als je op pak 'm beet 1920x1200 speelt, vanaf die resolutie zelfs SLI of Crossfire draaien om alles soepel te laten lopen en dan kom jij aan met een fantastisch presterende 2D kaart, zou zonde zijn.

Edit: ik zie dat de TH2Go een soort addon box is ?

[ Voor 5% gewijzigd door KneoK op 02-12-2008 12:47 ]

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Topicstarter
KneoK schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 12:42:
Ga nou alsjeblieft even kijken wat de 3D prestaties van die Matrox kaart zijn, Matrox is nooit een ster in 3D acceleratie geweest en drie keer 1680x1050 wordt een diashow in zo'n beetje elk redelijk recent spel.
Denk maar dat veel mensen tegenwoordig al zeker richting een GTX260/280 of HD4870 gaan als je op pak 'm beet 1920x1200 speelt, vanaf die resolutie zelfs SLI of Crossfire draaien om alles soepel te laten lopen en dan kom jij aan met een fantastisch presterende 2D kaart, zou zonde zijn.

Edit: ik zie dat de TH2Go een soort addon box is ?
Eh ja. Ik ga natuurlijk geen videokaart van Matrox halen aangezien die zuigen.
TH2Go is een kastje die via een kabeltje van je pc loopt, en vanuit dat kastje komen 3 uitgangen naar andere beeldschermen. Omdat je aan een pc maar maximaal 2 beeldschermen en een tv kan hangen.

Zo ziet het kastje eruit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/6596/5003.jpg

En voor als je het nog wilt weten :P
De videokaart wordt waarschijnlijk een Nvidia, en wel hoger dan een 280 GTX, aangezien ik dit alles pas tegen aankomende zomer of iets daarna ga halen. Mocht ik het dan nog willen uiteraard. xD

[ Voor 10% gewijzigd door Bartaz op 02-12-2008 13:35 ]

• KneoK

KneoK

Bartaz schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:34:
[...]

Eh ja. Ik ga natuurlijk geen videokaart van Matrox halen aangezien die zuigen.
TH2Go is een kastje die via een kabeltje van je pc loopt, en vanuit dat kastje komen 3 uitgangen naar andere beeldschermen. Omdat je aan een pc maar maximaal 2 beeldschermen en een tv kan hangen.

Zo ziet het kastje eruit:

[afbeelding]

En voor als je het nog wilt weten :P
De videokaart wordt waarschijnlijk een Nvidia, en wel hoger dan een 280 GTX, aangezien ik dit alles pas tegen aankomende zomer of iets daarna ga halen. Mocht ik het dan nog willen uiteraard. xD
Aaah, the missing piece of the puzzle :D Ik dacht serieus dat je een Matrox videokaart wilde aanschaffen (vroegere tripleheads waren volgens mij gewoon videokaarten met drie aansluitingen, maar kan ook zijn dat ik altijd een verkeerd idee van die dingen heb gehad :P ).

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Zal een duur geintje worden; 2 monitoren, 2 videokaarten, Matrox TH2Go en wellicht een nieuwe voeding. Minder dan 1000 euro zal het niet zijn.
Persoonlijk zie ik het nut niet om bijvoorbeeld splintercell op 3 screens te spelen, maar goed. Zo'n beetje de enige games waar multiscreens handig bij zijn, zijn simgames en race-games.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Xadeon schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 14:35:
Zo'n beetje de enige games waar multiscreens handig bij zijn, zijn simgames en race-games.
Shooters zijn ook heel leuk, al is een breedbeeldscherm al beter/voldoende dan een 4:3 scherm met de meeste shooters.

• KneoK

KneoK

Wiethoofd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 14:45:
[...]

Shooters zijn ook heel leuk, al is een breedbeeldscherm al beter/voldoende dan een 4:3 scherm met de meeste shooters.
En met twee schermen zit je crosshair precies in het midden verdeeld over de twee schermen als je op beide dezelfde resolutie gebruikt, dus dat lijkt me ook geen succes. Op 3 monitoren overigens ook niet omdat je je view angle niet ineens op een derde kan afbreken en anders kan instellen zodat je op de buitenste twee monitoren ongeveer de zijkant ziet (of je moet je monitoren recht naast elkaar zetten, lijkt me niet echt prettig kijken).

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Topicstarter
Xadeon schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 14:35:
Zal een duur geintje worden; 2 monitoren, 2 videokaarten, Matrox TH2Go en wellicht een nieuwe voeding. Minder dan 1000 euro zal het niet zijn.
Persoonlijk zie ik het nut niet om bijvoorbeeld splintercell op 3 screens te spelen, maar goed. Zo'n beetje de enige games waar multiscreens handig bij zijn, zijn simgames en race-games.
Waarom zijn race-games wel handig en bijvoorbeeld RPG's niet dan?
Volgens mij heb je er meer aan bij een RPG dan een race-game, omdat je dan al vijanden voorbij kan zien komen.
Bij race-games misschien omdat je je tegenstanders voorbij kan zien komen scheuren..
En zeg nou zelf, het is toch veel leuker om ín een game te zitten dan net alsof het lijkt alsof je naar een televisie kijkt?

En ik heb me laten vertellen dat 1 goeie videokaart voldoende kan zijn...

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-10 14:26
Op de website staan toch heel wat spellen genoemd die het ondersteunen. En afgaande op de plaatjes van RPG's heb je zeker meer overview. Al is het alleen maar doordat je je balken allemaal op een ander scherm kunt stoppen.

Volgens mij werkt het best goed bij nog redelijk veel spellen. Het is alleen wel een duur geintje.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:51
Bartaz schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:34:
[...]
Omdat je aan een pc maar maximaal 2 beeldschermen en een tv kan hangen.
Onzin. Aan mijn pc hangen drie beeldschermen zonder TH2Go hoor. Tot een scherm of acht is echt niet zo'n probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door sig69 op 03-12-2008 13:48 ]

Roomba E5 te koop

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Bartaz schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:39:
[...]

Waarom zijn race-games wel handig en bijvoorbeeld RPG's niet dan?
Volgens mij heb je er meer aan bij een RPG dan een race-game, omdat je dan al vijanden voorbij kan zien komen.
Bij race-games misschien omdat je je tegenstanders voorbij kan zien komen scheuren..
En zeg nou zelf, het is toch veel leuker om ín een game te zitten dan net alsof het lijkt alsof je naar een televisie kijkt?

En ik heb me laten vertellen dat 1 goeie videokaart voldoende kan zijn...
Omdat je bij rpg-games(3rdperson) al een dusdanige overview hebt, dat extra view nagenoeg overbodig maakt. Bij racegames daarentegen, heb je vaak in cockpit view slechts alleen zicht hebt op de voorruit, waarbij je natuurlijk zelf ook wel kan bedenken dat een extra overzicht aan de zijkanten heel handig is tijdens het racen. Voor bijvoorbeeld bij het inschatten voor een bepaalde bocht of een inhaal manoeuvre
Ik weer spreek hier totaal niet dat het leuker is met meerdere schermen. Slechts alleen het nut ervan bij bepaalde games.

Een krachtig(e/ste) videokaart kan voldoende zijn, maar dat hangt af van de games die je wilt spelen. Maar goed, of je nou bijvoorbeeld 2x HD4870, 2x 260 GTX, HD4870X2 of een 280 GTX kiest. Je zal toch rond de 400 euro uit komen. En de prijzen zullen over een 6 a 7 maanden niet veel anders zijn, voor kaarten uit de betreffende segmenten.

[ Voor 0% gewijzigd door Xadeon op 03-12-2008 14:03 . Reden: typo ]

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11 13:13
ik heb zelf ook een th2go + 8800 gtx (g80) met 3 x een 17''

ik zelf merkte dat ik in games zoals halflife 2 en css en tf2 ongeveer met een derde van het aantal fps ging spelen
van 120 naar 40 fps maar wel stable,

voor fpsen heb je het vooral doordat je in je ooghoek dingen kan spotten

en in race en flightsims is het helemaal vet zeker in combo met freetrack/ track ir

deze video heeft mij zoon beetje overgehaald :)
http://www.youtube.com/watch?v=UG5smiin-dI

Ik kan je trouwens wel ten alle tijden aanraden op het widescreen gaming forum te checken en ALLE topics te lezen over de pro's en de con's van dit apparaat

En op het moment van kopen van dit apparaat werden helaas de ati kaarten niet ondersteund in hoge resoluties.
Ik zou als ik jouw was daar goed research naar doen als je de kaart aanschaft, wat werkt wel wat werkt niet.

Ook heb je vb 3x dvi dual link kabels nodig en werkt het niet goed met verschillende soorte dvi kabels.

oh en als reminder als je bvb een crappy video kaart hebt op pci welke niet van het zelfde merk is als je pcie video kaart kan je ook nog een keer klooien met SoftTH http://www.kegetys.net/SoftTH/ een software matige thripplehead, merk je zeker wel in de performance.

[ Voor 12% gewijzigd door GBTW op 03-12-2008 17:29 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:57

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dat zou mij juist tegenhouden. Valt het echt niet in te stellen dat de auto's niet opeens 3x zo lang worden als ze op één van de buitenste monitoren te zien zijn? Of dat je buitenspiegel 2x zo groot is als je stuur? Ziet er niet uit imho :)

[ Voor 6% gewijzigd door Gizz op 03-12-2008 17:32 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hier een filmpje met redelijk duidelijke uitleg:

Ook opletten over de uitleg van de performanceboost met SLI, en ook met het verplaatsen van de linker en rechtermonitor iets naar binnen om 1 de randen te verminderen (1:20) en 2 softwarematig naar binnen brengen om de randen niet/minder storend te ervaren (1:50)

Verder stond er ergens eind vorig jaar/begin dit jaar een review over een TH2G op hw.info dus je zou even kunnen googlen naar reviews.

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11 13:13
Gizz schreef op woensdag 03 december 2008 @ 17:31:
[...]

Dat zou mij juist tegenhouden. Valt het echt niet in te stellen dat de auto's niet opeens 3x zo lang worden als ze op één van de buitenste monitoren te zien zijn? Of dat je buitenspiegel 2x zo groot is als je stuur? Ziet er niet uit imho :)
valt echt niet op als je gefocust bent op het middelste scherm dan klopt het allemaal, zeker als je je screens onder een hoek van 15 tot 30 graden zet :) dan zit je erin.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Er staat nu een TH2G (analoog) in de V&A aangeboden: Matrox TripleHead2Go Analoog mocht iemand interesse hebben om surround te willen gamen.

Pagina: 1