• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
in mijn pc heb ik een Asus 8800GT zitten met dus de zalman achtige cooler, deze zit er ongeveer 8 maanden in(schatting) hij wordt niet heet en de airflow in mijn kast is prima, echter trekt de kaart wel krom. Weet iemand of dit schadelijk is en of ik er iets aan kan doen? Zou dit dan binnen de garantie vallen?

Afbeeldingslocatie: http://i146.photobucket.com/albums/r260/LlamaWereldOverheersing/DSC_0445.jpg

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-03 22:37
Zalman achtige koeler, of daadwerkelijk een Zalman koeler... :P

Zoals ik het zie gewoon de standaard koeler, toch? :)

Wanneer je namelijk zelf een andere koeler erop hebt gezet kan het invloed hebben
op de garantie van de kaart. :|

Wel appart dat de kaart krom trekt... :/

[ Voor 40% gewijzigd door b00ster op 01-12-2008 12:58 ]

• Hrugnir
naja Zalman heeft veel koelers die er zo uitzien :P maar hij is dus standaard, niet eens overgeklokt maar zien jullie nog problemen in een kromme kaart behalve cosmetische? ik ga over een aantal maanden een casebuild beginnen en dan zou ik bijvoorbeeld het moederboord om kunnen draaien om hem terug te late buigen of iets dergelijks(moet zowieso een apart ding worden^^)

Verwijderd

kromme kaart is niet iets om je druk over te maken, je ziet het veel bij moederborden waar een koeler op wordt gezet, die trekken ook krom, daarom moet je ook altijd uitkijken dat je de koelers niet te geforceerd aandraait

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

De koeler is een zgn Glaciator van Asus als ik het zo zie.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Die van mij is ook zo krom als een hoepel en werkt nog steeds perfect. De Ati 1950XT van mijn vriendin staat ook krom en die werkt ook nog perfect. Niks om je zorgen over te maken denk ik. Anders tweak je wat met een touwtje/tiewrap in je kast zodat het zaakje weer recht hangt :)

De koeler begint zo nu en dan wel te brommen, dus dat zou een reden kunnen zijn om het zaakje ff recht te trekken :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Toen ik een Zalman VF700 op mijn oude 6600GT had gemonteerd stond deze ook lichtjes gebogen. Net hetzelfde met mijn 8600GT met de standaardkoeler. Ik denk dat het gewoon wel regelmatig voorkomt :)

• Hrugnir
gelukkig dat het waarschijnlijk niets ergs is dan :P zat er niet bepaald op te wachten om een paar maanden met de interne chip op mn mobo te moetten gamen omdat ik op RMA moet wachtten :P maar ik zal als ik een kast ga maken er wel wat tijd aan besteden denk ^^

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Heb het zelfde probleem als jij, ik houd hem nu beetje omhoog met draden die daar toch toevallig liepen, maar of het nut heeft is een 2e. Als je 100% zekerheid wil hebben even een mailtje naar de asus helpdesk, kijken wat hun er van zeggen.

Maar tbh denk ik niet dat het een probleem is tenzij het extreem wordt natuurlijk.

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-05 15:15

KoffieNT

banaan

Als je besluit Asus te mailen, post de reply dan even hier. Ben daar wel beniewd naar.

Ik heb hetzelfde 'probleem' met 2 van deze Asussen. 1 met de Glaciator koeler (wordt overmorgen vervangen voor hr03-gt) en een met een vf-900.
Kaarten zelf werken gewoon perfect etc.

:D

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Hier ook een Asus 8800GT met Glaciator-koeler en precies dezelfde kromming in het PCB.
In ieder geval ben je dus niet de enige en hoef je je er niet druk om te maken. :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:40

Pinjataaa

Hit me!

Mijn 7900GT was krom en mijn huidige HD3870 is ook krom, maak niets uit :P
Pagina: 1