Public Mailbox in Exchange 2007, replyadres

Pagina: 1
Acties:

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-02 21:43
Goedemorgen,

Ik zit een beetje te stoeien met het volgende scenario.

Onze inkoopafdeling wil meer transparantie in de communicatie met de leveranciers. Ze willen graag een mailbox voor alle inkomend verkeer, waar ze allemaal bij mogen.

Mijn eerste ingeving was: Public Mailbox, en nou niet meer zeuren :P

Maar toch mis ik daar wat.

Ik heb de Public Mailbox aangemaakt: inkoop@tweakersroeleert.nl

Jantje, Pietje, (en voor de politieke correctheid) Mohammed mogen erbij.

Nu reageert Jantje op een bericht, maar deze wordt beantwoord met zijn eigen account, het antwoord op zijn reply komt dus niet meer terecht in de inkoop mailbox.

Nu kan je als je een reply geeft, instellen in Office 2007 dat het antwoord gerouteerd moet worden naar een ander adres. Dat kan je met een paar muisklikken voor elkaar krijgen. Maar dat is niet waterdicht! Als dat een keer vergeten wordt, verdwijnt de email dus uit de inkoop mailbox.

De enige andere manier die ik kan verzinnen is een normale mailbox aan te maken, en daar de 3 users toegang toe te geven via OWA. Moet wel via OWA, want helaas kan je in Outlook maar 1 exchange profiel aanmaken.

Wie weet een betere manier om het reply adres automatisch goed te laten zetten?

Verwijderd

Er zijn 2 manieren;
Send-on-behalf; De user stuurt vanuit zijn eigen mailbox en de ontvanger ziet als afzender: "Pietje on behalf of Inkoop". Replies gaan naar de Inkoop mailbox. Nadeel hier is dat het mail adres van de verzender zichtbaar is en er alsnog mail naar zijn of haar mailbox kunnen komen.

Send-as; De user stuurt vanuit zijn eigen mailbox en de ontvanger ziet als afzender: "Inkoop". Replies gaan naar de Inkoop mailbox. Nadeel hier is dat je niet kan zien wie het gestuurd heeft.

Send-on-behalf stel je in op Exchange. Send-as op AD.

• fatshark
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-02 20:55

fatshark

fat to da bone

Idd Send-As instellen want send on behalf is niet echt een optie hier.

http://technet.microsoft.com/en-us/library/aa998291.aspx

fat to da bone

• wicked1980
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 10:33:
Er zijn 2 manieren;
Send-on-behalf; De user stuurt vanuit zijn eigen mailbox en de ontvanger ziet als afzender: "Pietje on behalf of Inkoop". Replies gaan naar de Inkoop mailbox. Nadeel hier is dat het mail adres van de verzender zichtbaar is en er alsnog mail naar zijn of haar mailbox kunnen komen.

Send-as; De user stuurt vanuit zijn eigen mailbox en de ontvanger ziet als afzender: "Inkoop". Replies gaan naar de Inkoop mailbox. Nadeel hier is dat je niet kan zien wie het gestuurd heeft.

Send-on-behalf stel je in op Exchange. Send-as op AD.
Maar als ik het goed begrijp heeft de user dan niet meer de mogelijkheid om namens zichzelf te mailen?
Of is het iets wat jezelf om kan zetten als gebruiker?

Verwijderd

wicked1980 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:48:
[...]

Maar als ik het goed begrijp heeft de user dan niet meer de mogelijkheid om namens zichzelf te mailen?
Of is het iets wat jezelf om kan zetten als gebruiker?
Je gebruikt het "From field" in outlook. Staat standaard niet aan. Maar bij "From" typ je dus de groepsmailboxnaam. Vul je niks in stuur je vanuit jezelf.
fatshark schreef op woensdag 03 december 2008 @ 11:19:
Idd Send-As instellen want send on behalf is niet echt een optie hier.

http://technet.microsoft.com/en-us/library/aa998291.aspx
Of het een optie is, is aan de TS of niet?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2008 21:33 ]

• wicked1980
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:32:
[...]

Je gebruikt het "From field" in outlook. Staat standaard niet aan. Maar bij "From" typ je dus de groepsmailboxnaam. Vul je niks in stuur je vanuit jezelf.
hmm, dat is wel jammer.

Uiteindelijk wil ik het zo hebben dat mailtjes uit de publieke mailfolder standaard worden beantwoordt met het groepsadres. En zodra hij een eigen mailtje stuurt, moet het zijn of haar eigen adres zijn.

Dit moet eigenlijk automatisch goed gaan lopen, anders wordt het gegarandeerd vergeten door de user.

Dan lijkt een groepsmailbox waarvan een aantal mensen het wachtwoord hebben mij een betere oplossing.
Wel vervelend dat ze dan naast hun outlook, ook een OWA sessie open hebben staan, maar dat is dan niet anders

Verwijderd

Je kan die extra mailbox gewoon aan je outlook profiel toevogen hoor.

http://office.microsoft.c...tlook/HP010030561033.aspx

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2008 12:03 ]

Verwijderd

vanuit je eigen box kan je:
- een mailbox toevoegen
- zenden vanaf je eigen naam (default)
- zenden vanaf een andere naam (niet default, per mail instellen, bij reply automatisch)

wil je altijd mailen vanuit inkoop dan:
- kan je een owa sesie openen
- kan je een extra profiel toevoegen in outlook, en dan inkoop als default maken van dat profiel, bij het opstarten van oulook wordt er gevraagd welke profiel je wilt openen

Verwijderd

wicked1980 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:54:
[...]

hmm, dat is wel jammer.

Uiteindelijk wil ik het zo hebben dat mailtjes uit de publieke mailfolder standaard worden beantwoordt met het groepsadres. En zodra hij een eigen mailtje stuurt, moet het zijn of haar eigen adres zijn.

Dit moet eigenlijk automatisch goed gaan lopen, anders wordt het gegarandeerd vergeten door de user.

Dan lijkt een groepsmailbox waarvan een aantal mensen het wachtwoord hebben mij een betere oplossing.
Wel vervelend dat ze dan naast hun outlook, ook een OWA sessie open hebben staan, maar dat is dan niet anders
Als jij een mailtje aanklikt in de groepsmailbox dan vult hij zelf het from adres in. Dus dat gaat automagisch.

Dus wat je wil, dat kan gewoon.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2008 13:27 ]

• wicked1980
Dacht ik dus ook, maar helaas, Outlook 2007 zegt dan doodleuk dat je maar 1 exchange profiel kan aanmaken...

Verwijderd

wicked1980 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:54:
[...]

Dacht ik dus ook, maar helaas, Outlook 2007 zegt dan doodleuk dat je maar 1 exchange profiel kan aanmaken...
wat is dat nou voor onzin

je kan gewoon meerdere mailboxen toevoegen in jouw outlook 2007, zie de procedure.

• wicked1980
Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 07:41:
[...]

wat is dat nou voor onzin

je kan gewoon meerdere mailboxen toevoegen in jouw outlook 2007, zie de procedure.
Sorry, je hebt helemaal gelijk, procedure verkeerd gelezen. Ga het nu ff testen
Pagina: 1