Toon posts:

VPN: intern netwerk maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een VPN draaien op Windows Server 2008. Dat is niet zo moeilijk in te stellen (Add incoming network connection).

Echter: de PC is direct verbonden met internet en heeft daarom maar 1 IP. Nu wil ik een tweede 'intern' netwerk maken (met bijv. een 192.168 adres) waarop je kunt inloggen met je VPN,waarmee ik bij de share van de server kan komen.

Momenteel krijg ik een 169... adres toegewezen als ik inlog (dat gaat dus opzich goed), maar ik kan de server niet pingen of zijn share benaderen. Volgens mij mis ik een stap, maar weten jullie welke?

• Pimmerd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-03 15:30
Wat je denk ik het beste kan doen is een 2e netwerkkaart in die server steken, krijg je één kaart voor internet en één kaart voor je interne netwerk. Vervolgens routing en remote access instellen.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-03 17:09
als je ipv "Add incoming network connection" Routing and Remote acces gebruikt, kan je instellen welke range ipadressen toegekent moet worden aan je VPN verbindingen.
Dan heb je gelijk je oplossing.

Even niets...

Verwijderd

Topicstarter
Pimmerd schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:48:
Wat je denk ik het beste kan doen is een 2e netwerkkaart in die server steken, krijg je één kaart voor internet en één kaart voor je interne netwerk. Vervolgens routing en remote access instellen.
Probleem is dat ik niet bij de server kan (alleen remote desktop) en er maar 1 kaart bij zit. Ik heb dus maar echt 1 ip; Routing and Remote Access trekt dat niet. Ik moet dus een soort virtueel tweede netwerk maken?

Verwijderd

2e netwerkkaart is echt het beste, hierop kan je dan de ip adressen static maken

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:53
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:44:
Momenteel krijg ik een 169... adres toegewezen als ik inlog (dat gaat dus opzich goed), maar ik kan de server niet pingen of zijn share benaderen. Volgens mij mis ik een stap, maar weten jullie welke?
169.254.*.* adres is niet goed :+ Dus kan je de server niet pingen, of benaderen. Houdt in dat je geen IP krijgt van de DHCP en dat Windows zichzelf maar een IP toekent.
Pagina: 1