Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Tele2] geen internet sinds oplevering...

Pagina: 1
Acties:

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Ola Tweakers,

Sinds precies een week geleden zou mijn Tele2 internet verbinding opgeleverd moeten zijn.
Helaas werkte dit na aansluiten niet.

Het status-lampje op het modem blijft knipperen en het DSL-lampje doet helemaal niets.

Dus ik de volgende dag gelijk gebeld met Tele2 en zij vertelden mij dat het wel een paar dagen kon duren voor het zou werken.
Een paar dagen later nog steeds geen internet, dus ik weer gebeld. Toen hebben ze een lijnmeting gedaan en de technische dienst zou mij binnen 5 dagen terugbellen voor de uitslag. Tot op heden nog niets gehoord natuurlijk.

De helpdesk-meneer vertelde mij ook dat ik het geheel best zonder splitter kon aansluiten, dus modem direct op het telefoonstopcontact.
Nu is het zo dat ik in huis een oude aansluiting heb, namelijk een zogeheten lasdopaansluiting.
Hieruit komt de hoofdlijn, deze gaat naar een telefoonstopcontactwandcontactdoosje (een goede voor scrabble :))

Ik heb inmiddels al alle aansluitmogelijkheden gehad. De aders die ik moet hebben zijn blauw-rood, althans, neem ik aan. Ook heb ik de overige 2 aders (wit-oranje) al geprobeerd, maar tevergeefs.

Alle combi's met of zonder splitter, geen resultaat!
Doe ik nu iets fout?
Doet Tele2 iets fout?
Is de lijn naar het huis toe kapot?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:43

Martijn02

/* No Comment */

Als je de modem direct aan de rood-blauwe draad hebt gehangen, en hij het toen niet deed is het waarschijnlijk een probleempje in de aansluiting (Meestal KPN) Ik had hetzelfde toen bij mij ADSL werd aangelegd. De lijnmeting ging natuurlijk niet lukken, en uiteindelijk belde KPN of ze de volgende morgen konden langskomen.

Man luistert aan je lijn, hoort niets, hangt zijn bieper aan je lijn, belt zijn maatje in de (wijk)centrale, lullen wat heen en weer, over prutsers en verkeerd aangesloten lijnen, noemen de lijnnummer nog eens op, en herstellen waarschijnlijk je probleem.

Even geduld hebben dus, je bent afhankelijk van de grote boze KPN...

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Je deelt niet mee of dit je eerste ADSL aansluiting is en of je ook analoge telefonie op de lijn hebt.

P.S.
Is er iets mis met het Tele2 topic? Waarom een apart topic?

• MNECMotU
cornfed99111 schreef op maandag 01 december 2008 @ 17:27:
Je deelt niet mee of dit je eerste ADSL aansluiting is en of je ook analoge telefonie op de lijn hebt.

P.S.
Is er iets mis met het Tele2 topic? Waarom een apart topic?
O ja, sorry, die heb ik over het hoofd gezien. Wel de search gedaan, maar daar kreeg ik niet dit specifieke probleem dus vandaar.

Maargoed, het is dus mijn eerste ADSL aansluiting in mijn nieuwe huisje.
Ik heb al eens vaker ADSL aangevraagd / aangesloten op andere adressen en dat ging allemaal prima.

Ik heb géén analoge telefonie op de lijn. Alleen een Tele2 ADSL pakket + lijnkosten.

Goed, ik ben weer wat verder met testen.
Ik heb gisteren mijn modem meegenomen naar een kennis die ook Tele2 heeft. Daar aangesloten en alles werkte meteen perfect. Ook met mijn telefoonkabeltje en telefoonstekker.

Eenmaal thuisgekomen heb ik de lasdop even van de muur getrokken en uit elkaar gehaald.
Toen heb ik de modem rechtstreeks op de binnenkomende hoofdaders aangesloten. Nog niks......
Geen DSL lampje!!!

Mijn conclusie is dus dat de fysieke lijn van KPN echt helemaal dood is.

Gelukkig werd ik deze ochtend automatisch gebeld door KPN om een afspraak te bellen met een monteur.
Die gaat het hopelijk fixen zodat ik thuis eindelijk internet heb!

Ik hou jullie op de hoogte!

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• cornfed99111
Dan heb je zelf al het mogelijke gedaan, zo te lezen.
Tele2 moet KPN aansturen om deze zaak op te lossen.
Ik hoop dat je voor de feestdagen weer kunt internetten.

• MNECMotU
Nou mannen, het is geregeld!

Vanmorgen kwam er een mannetje van de KPN langs.
Hij heeft in de centrale en in de wijkkast mijn lijn even omgeprikt.

De oorspronkelijke aansluiting had een te lage voeding die niet voor ADSL geschikt was.

Eenmaal omgeprikt werkte het meteen en na meting bleek dat ik op 14mb download zit.
Dat is niet gek aangezien ik schijnbaar op een redelijke afstand zit van de centrale.

Dus.... opgelost!!!

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!!!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:28
MNECMotU schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:09:
Nou mannen, het is geregeld!

Vanmorgen kwam er een mannetje van de KPN langs.
Hij heeft in de centrale en in de wijkkast mijn lijn even omgeprikt.

De oorspronkelijke aansluiting had een te lage voeding die niet voor ADSL geschikt was.

Eenmaal omgeprikt werkte het meteen en na meting bleek dat ik op 14mb download zit.
Dat is niet gek aangezien ik schijnbaar op een redelijke afstand zit van de centrale.

Dus.... opgelost!!!

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!!!
Fijn dat het opgelost is! Misschien een tip voor mensen die ook problemen hebben met ADSL en dat niet met de provider opgelost krijgen. Ik heb dit twee keer gehad (Wannadoo en Alice) en beide keren was de oplossing hetzelfde, namelijk een KPN monteur. Deze heeft kostenloos het ISRA c.q. lasdop vervangen en mij voorzien van een ander aderpaar (er komen 2 aderparen binnen, waarvan er 1 gebruikt wordt en de andere is een reserve). Het probleem was daarna opgelost en ik heb geen rekening gekregen van KPN. Hierbij moet wel vermeld worden dat ik ook analoge telefonie van KPN heb.

• cornfed99111
@ LuukNouwen

Inderdaad even vermelden dat je ook nog een abonnement hebt van KPN.
Want als je alleen ADSL hebt en niet van KPN, kan je iedere medewerking van KPN vergeten.

• MNECMotU
cornfed99111 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 16:16:
@ LuukNouwen

Inderdaad even vermelden dat je ook nog een abonnement hebt van KPN.
Want als je alleen ADSL hebt en niet van KPN, kan je iedere medewerking van KPN vergeten.
Nou... dat is niet te hopen... ik verwacht eigenlijk geen factuur van KPN, daar is mij in ieder geval niets over gezegd. Het is toch immers hun fout dat het niet werkte?

Verwijderd

MNECMotU schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:42:
[...]

Nou... dat is niet te hopen... ik verwacht eigenlijk geen factuur van KPN, daar is mij in ieder geval niets over gezegd. Het is toch immers hun fout dat het niet werkte?
idd KPN heeft een "leveringsplicht". En aangezien zij degenen zijn die toegang hebben tot de wijkkasten, is het hun verantwoordelijkheid.

Je hoeft idd geen rekening te verwachten :)

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:28
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:55:
[...]

idd KPN heeft een "leveringsplicht". En aangezien zij degenen zijn die toegang hebben tot de wijkkasten, is het hun verantwoordelijkheid.

Je hoeft idd geen rekening te verwachten :)
Dat is niet helemaal waar. Als je enkel ADSL hebt van een andere provider als KPN, dan hoeft KPN niets te doen. KPN zegt dan simpel: we hebben hierover afspraken gemaakt met jouw provider dat die het moet oplossen. Andere providers hebben ook toegang tot de wijkkasten (eventueel via een KPN-monteur die een opdracht krijgt van de provider). KPN is dan geen speler in het geheel en alles dient via de provider te lopen. KPN wil dan in sommige gevallen toch een monteur sturen, maar dan met de kans op een rekening van €70.

Tevens zijn de belmiepen van KPN niet altijd even snugger. Zij verwarren een storingsmonteur nogal eens met een installatiemonteur. Voor de laatste dient betaald te worden. Voor de eerste hoef je niet te betalen als het probleem voor het ISRA-punt ligt, als het probleem bij je eigen binnenhuisbekabeling ligt wel. Daarnaast geven de belmiepen vooraf geen garantie dat er geen rekening komt, vandaar dat ik wilde vermelden dat ik geen rekening had gekregen.

Een tip is wel om te vragen om doorgezet te naar de storingsdienst (als je in het telefoonmenu kiest voor storing of monteur, dan kom je uit bij de klantenservice). Die weten namelijk wel wat je bedoelt en helpen je goed. Het aandikken van het telefoonprobleem kan ook wel helpen.
Pagina: 1