Toon posts:

[Logitech Z-5500] bekabeling vervangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat de bijgeleverde kabels niet lang genoeg zijn om weg te werken zou ik graag deze vervangen door langere exemplaren. Hierbij stel ik me dan de vraag waar op gelet moet worden om de geluidskwaliteit goed te houden. Algemeen lees ik dat hoe dikker de kabel, hoe beter de kwaliteit moet zijn.

Het is echter zo dat de Z-5500 niet te vergelijken is met een high-end audioset met apparte amplifier, subwoofer en speakers. Daarom ook dit topic : naar wat voor bekabeling moet ik op zoek om toch wat goed geluid te krijgen en alles netjes weg te werken, maar toch niet 20€ voor 1 meter betaal ?

Bij het zoeken kwam ik enkel op ervaringen uit met bekabeling m.b.t. 'losse' sets, deze waren dan ook helaas niet geschikt om me te helpen.

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
gewoon naar een hifi store gaan en dan gewoon normaal speakerdraad kopen heeft 3 jaar zo gezeten bij mij werkt prima.

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11 14:50

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Als je 2-aderige kabel koopt van 1,5mm^2 per ader zit je eigenlijk altijd goed met zo'n set. als je echt gigantische afstanden gaat overbruggen (lees: meer dan een meter of 50) zou je dikker draad nodig kunnen hebben.
kabels zijn overigens te koop bij de hifi-zaak waar je imo teveel betaald, of bij de plaatselijke elektronica boer (radio piet hier in Arnhem) waar je de helft kwijt bent. voorbeeld: 4mm^2 draad bij versloot of hobo: 4 tot 8 euro de meter of nog meer, bij Radio Piet: 2,50. aan jou de keus wat je het één en ander nog waard vindt!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:34

Shunt

Boe

Ga naar de gamma pak standaard dropveter zooi en sluit aan.
Die speakertjes van de logitech ga je het verschil van dropveter naar 1.5 mm of hoger echt niet merken. Tenzij inderdaad er grote afstanden overbrugt gaan worden. Groot is 50 M +

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie feedback.
Ik ben gisteren even wezen kijken in een audiowinkel. Daar raadde ze me kabel van 5mm^2 aan, onder het mom dat deze genoeg was tot 600watt per kanaal. De prijs was 50cent / m.

Zou dit voldoende zijn of zou ik toch maar 1.5mm halen ? Deze dikte hadden ze daar niet maar online zie ik dat hij wel te krijgen is bij allekabels.nl voor 1.11€ per meter.

Het zou om een totale afstand van + 30 meter gaan voor alle kanalen. De langste afstand (naar de rear dus) is hooguit 10 meter dus groter dan 1,5mm^2 lijkt me overbodig.

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11 14:50

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

ik neem aan dat je het over 0.5mm^2 hebt? zal prima werken en ben je ook nog eens niet te veel geld kwijt. succes en laat je uiteindelijke bevindingen nog even weten!
(uitspraak mede gebaseerd op reactie van Shunt)
Pagina: 1