Content gejat

Pagina: 1
Acties:

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
Hackers krijgen Linux op de iPhone draaiende
Hackers zijn er in geslaagd om de Linux-kernel op de iPhone aan de praat te krijgen. De Linux-shell op de smartphone is vooralsnog alleen via een usb-verbinding te benaderen. De hack is toepasbaar op de eerste en tweede generatie iPhone, zo meldt het iPhone Dev Team op zijn weblog. Verder wordt de eerste generatie iPod Touch ondersteund. Om Linux-kernel versie 2.6 te laten opstarten, gebruiken de hackers de alternatieve bootloader Openiboot. Dankzij reverse engineering van de hardwaredrivers kan onder andere de framebuffer en de usb-poort van de iPhone worden aangesproken, maar ondersteuning voor onderdelen als het touchscreen, geluid en de wifi-module ontbreken nog. Verder kan er uit het nand-flashgeheugen wel worden gelezen, maar data wegschrijven is nog onmogelijk. Om in de shell commando's in te voeren, wordt een usb-verbinding gebruikt. Hoewel de Linux-implementatie in zijn huidige vorm nog nauwelijks praktisch bruikbaar is, toont de hack aan dat het mogelijk is om andere besturingssystemen op de smartphones van Apple te draaien. Het iPhone Dev Team wil zelfs Google Android naar de iPhone porten. Om dit doel te bereiken, wordt de hulp ingeroepen van Android-ontwikkelaars.
Da's precies hetzelfde als:
Hackers zijn er in geslaagd om de Linux-kernel op de iPhone aan de praat te krijgen. De Linux-shell op de smartphone is vooralsnog alleen via een usb-verbinding te benaderen.

De hack is toepasbaar op de eerste en tweede generatie iPhone, zo meldt het iPhone Dev Team op zijn weblog. Verder wordt de eerste generatie iPod Touch ondersteund. Om Linux-kernel versie 2.6 te laten opstarten, gebruiken de hackers de alternatieve bootloader Openiboot. Dankzij reverse engineering van de hardwaredrivers kunnen onder andere de framebuffer en de usb-poort van de iPhone worden aangesproken, maar ondersteuning voor onderdelen als het touchscreen, geluid en de wifi-module ontbreken nog. Verder kan er uit het nand-flashgeheugen wel worden gelezen, maar data wegschrijven is nog onmogelijk. Om in de shell commando's in te voeren, wordt een usb-verbinding gebruikt.

Hoewel de Linux-implementatie in zijn huidige vorm nog nauwelijks praktisch bruikbaar is, toont de hack aan dat het mogelijk is om andere besturingssystemen op de smartphones van Apple te draaien. Het iPhone Dev Team wil zelfs Google Android naar de iPhone porten. Om dit doel te bereiken, wordt de hulp ingeroepen van Android-ontwikkelaars.
Gezien de data was T.net eerder. :)

ZEEEEEEEEEEEEEEEF!!!!!!!!!!!!!!

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• lembregtse
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-02 13:12
Er staat in kleine lettertjes wel het volgende onder: © Tweakers
Een linkje naar het artikel zou wel fatsoenlijker geweest zijn.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
lembregtse schreef op maandag 01 december 2008 @ 10:55:
Er staat in kleine lettertjes wel het volgende onder: © Tweakers
Een linkje naar het artikel zou wel fatsoenlijker geweest zijn.
Dan nog mag je niet het volledige artikel overnemen. Dat zou een mooie boel zijn.

Zie b.v.
http://netters.nl/andermans-site-scrapen-wanneer-mag-dat

[ Voor 9% gewijzigd door Noork op 01-12-2008 10:59 ]

• lembregtse
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-02 13:12
Noork schreef op maandag 01 december 2008 @ 10:57:
[...]

Dan nog mag je niet het volledige artikel overnemen. Dat zou een mooie boel zijn.

Zie b.v.
http://netters.nl/andermans-site-scrapen-wanneer-mag-dat
Dat zeg ik toch ook helemaal niet, ik wou dat gewoon even toevoegen, waardoor ook duidelijk werd dat zij het hadden overgenomen van Tweakers. Ook omdat hier recent nog eens een topic is langs geweest dat met kopieerders te maken had. Ik weet heus ook wel dat dat anders een mooie boel zou worden...

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
lembregtse schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:04:
[...]

Dat zeg ik toch ook helemaal niet, ik wou dat gewoon even toevoegen, waardoor ook duidelijk werd dat zij het hadden overgenomen van Tweakers. Ook omdat hier recent nog eens een topic is langs geweest dat met kopieerders te maken had. Ik weet heus ook wel dat dat anders een mooie boel zou worden...
Nee dat zeg je ook helemaal niet. Ik ben het ook alleen maar met je eens. Het zou inderdaad netter zijn om b.v. slechts een klein deel van de tekst op te nemen, te herschrijven en een link op te nemen.

Wat mij betreft mag het klakkeloos overnemen van teksten op een eigen commerciele site worden aangepakt. Dit is een ander geval als wanneer een blogger b.v. een stukje overneemt op z'n persoonlijke hyve of weblog.nl o.i.d.

[ Voor 15% gewijzigd door Noork op 01-12-2008 11:11 ]

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
Berichtje is inmiddels van Waarmaarraar gehaald, zo te zien.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

Raar maar waar dus :+

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

ze zijn gezwicht voor de druk van tweakers :+
Pagina: 1