Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Content Comparisation tool

Pagina: 1
Acties:

• tijlemanz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11 09:50
Ik ben opzoek naar een tooltje waarmee ik eenvoudig de content van een pagina van een website kan vergelijken met een selectie van de tekst uit een document.

Ik zit in een testtraject waarbij de gehele content moet worden gecontroleerd van behoorlijk wat pagina en subpagina's. Omdat dit best wat tijd kan kosten, wil ik graag een compare tool gebruiken. Dit zal een stuk sneller gaan, hetgeen de testtijd weer verkort (iedereen blij).

Wat heb ik voor ogen: een freeware tooltje, waarbij je niet elke pagina in een apart documentje op hoeft te slaan, alsmede de ene pagina uit het contentboek. Het liefst:
- selectie tekst van de webpagina
- paste in het tooltje
- selectie tekst vanuit het contentboek
- paste in het tooltje
- en compare

Tot het geheel klaar is. Ik heb al behoorlijk wat gezocht en kan het niet vinden. Het opslaan is elke keer een nieuw bestand is te omslachtig en aangezien niet ICT-ers de test gaan doen, wil ik het voor hen gemakkelijker maken, met behulp van zo een tooltje.

Kunnen jullie me hiermee wellicht helpen?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit lijkt me iets te specifiek voor een kant en klaar tooltje. Maar.....wat heb je zelf al gevonden en/of bedacht? Kun je hier geen macro van maken o.i.d.?

• tijlemanz
Noork schreef op maandag 01 december 2008 @ 10:25:
Dit lijkt me iets te specifiek voor een kant en klaar tooltje. Maar.....wat heb je zelf al gevonden en/of bedacht? Kun je hier geen macro van maken o.i.d.?
Ik ben niet zo een beste met macro's en dergelijke. Het enige wat ik heb kunnen vinden/verzinnen is dat je voor elke pagina een apart documentje maakt. Dot zowel voor de website pagina als voor de pagina's uit het contentboek.

Dit vind ik alleen te omslachtig, helemaal omdat ik het niet zelf ga testen maar anderen. Die tooltjes die bestandjes vergelijken zijn er genoeg te vinden. Freeware en betaal, maar die zoek ik dus expliciet niet.

• Noork
  • Niet online
Hoe wil je uberhaupt gaan aangeven welke url bij welke content hoort, en waar de selectie van tekst moet beginnen en eindigen? Nogmaals, het lijkt me te specifiek voor een kant en klaart tooltje. Je zult je toch even moeten verdiepen in macro's, of scripting voor Windows (vbscript) o.i.d.

Zie b.v. [GEZ] Goed macro programma

• tijlemanz
Noork schreef op maandag 01 december 2008 @ 10:41:
Hoe wil je uberhaupt gaan aangeven welke url bij welke content hoort, en waar de selectie van tekst moet beginnen en eindigen? Nogmaals, het lijkt me te specifiek voor een kant en klaart tooltje. Je zult je toch even moeten verdiepen in macro's, of scripting voor Windows (vbscript) o.i.d.

Zie b.v. [GEZ] Goed macro programma
De gehele sitemap en menustructuur is bekend, alle url's zijn al bekend en meegenomen in het content boek. Voor elke url is een aparte pagina in het contentboek gezet met bij horende content. Zodoende weten we welke content bij welke Url hoort. Dan is dus de check: Url is gelijk aan blz met zelde Url = ja? Dan 2 x copy paste en compare.

Het hoeft van mij ook geen kant en klaar tooltje te zijn, mag ook iets zijn wat iemand al eens heeft gevonden (macro) of deze gewoon heeft liggen en waar ik gebruik van zou mogen maken. Zelf heb ik jammer genoeg niet de tijd om me erin te verdiepen en moet vanaf het 0-punt beginnen. Ik ben hier teveel tijd aan kwijt, hetgeen ik niet goed kan praten richting PM.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Heel misschien heeft iemand zoiets al eens langs zien komen, maar ik zou er niet op rekenen. Overigens, ik kan me zo voorstellen dat je een CMS gebruikt. Dan kan je eenvoudiger via 'de achterkant' checken door direct de database aan te spreken ipv de omweg via de site te maken (en dan zijn opgescheept met niet-relevante html). Maar dan nog moet je hoogstwaarschijnlijk scripten.

Of met de hand aan de gang gaan. En volgende keer weer, als de site is geupdatet...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• tijlemanz
F_J_K schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:21:
Overigens, ik kan me zo voorstellen dat je een CMS gebruikt. Dan kan je eenvoudiger via 'de achterkant' checken door direct de database aan te spreken ipv de omweg via de site te maken (en dan zijn opgescheept met niet-relevante html). Maar dan nog moet je hoogstwaarschijnlijk scripten.
Eens en je verhaal klopt. Er wordt gebruik gemaakt van een CMS, Er hangt alleen een grote maar aan de achterkant van het CMS (DB) checken met het contentboek. Ik heb al vaak genoeg meegemaakt, ook al staat de content goed in het CMS, het er niet goed uitkomt op de website. Rare tekens, geen tekst etc. De redenen hiervoor zijn meestal dat de samenwerking tussen de website en het CMS niet goed zijn, of de ontwikkeling van de website.

Dan kan je dus beter kijken op de website (is einde van de keten).

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Oneens, het is niet beter maar quick&dirty. Als de output onvoorspelbaar is, moet men zorgen dat die fout structureel wordt opgelost.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Noork
  • Niet online
Volgens mij mankeert er nog wat aan de encoding van de db dan wel aan de voorkant. (gedoe met UTF8, ISOxxxx). Verder met bovenstaande, je kan beter de problemen structureel oplossen ipv q&d troubleshooten.
Pagina: 1