2 netwerkaarten en internet via kabel

Pagina: 1
Acties:

• henk jansen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06-2024
ik heb hier een pc met 2 netwerkaarten. de ene voor kabelinternet en de andere voor het thuis netwerk. nu kan ik niet meer internetten nu ik de netwerkaart van het thuisnetwerk geplaatst is. het lijkt me logisch dat de pc dus niet weet welke nic voor internet is maar hoe geef ik dit aan.

ik gebruik win98 1ste editie (ga ook niet naar 2de)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

In principe zou dat ook gewoon moeten werken.. Je pc vraagt een verzoek aan een IP nr op het netwerk en als dat op 1 v/d 2 kaarten beschikbaar is heb je een verbinding.

Heb je niet per ongeluk je thuis netwerkje gemaakt met je internet netwerkkaart...??

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

• henk jansen
nee, de kaarten zijn wel juist aangesloten. maar hij weet gewoon iet hoe die naar inet moet. ik krijg namelijk wel meldingen als iemand bv. een tcp port probe doet. dus de data kan wel naar mij maar ik kan het niet sturen naar internet.

Verwijderd

heb je misschien twee dezelfde netwerkkaarten in je pc ??

anders ff alles leeg halen en goed instellen

• henk jansen
nee het zijn twee verschillende. en goed ingesteld. de ene van de kabel gelaten zoals die was. en de andere voor het netwerk geinstalleerd

• henk jansen
iemand nog suggesties. misschien is er nu iemand wakker. :)

Verwijderd

moet gewoon werken hoor, zolang je maar de UTP van je modem naar je GOEIE NIC laat lopen moet het werken, tis nml based op MAC adres van je NIC dus moet je wel goeie hebbe.

Verwijderd

Geef eerst eens wat TCP/IP instellingen van die kaarten. Is op die kaart voor Internet DHCP ingeschakeld. Wat zijn de instellingen van de kaart van het locale netwerk?

• Splatter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Internet Options > Connections > Setup
en dan instellen hielp bij mij meestal wel.
Pagina: 1