Toon posts:

HDD IDE kan mijn C partitie niet openen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Leden van het forum,

een vraag: eergisteren is mijn computer gecrashed. Dat wil zeggen: in principe lijkt hij nog goed te werken, alleen om de 1 of andere reden wil mijn monitor geen beeld weergeven (deze slaat niet aan). Heb al een nieuwe monitor aan mijn systeem gehangen, maar daar bleek het probleem niet te liggen. Ik denk nu dat het een mechanisch defect is, wellicht iets mis met mijn grafische kaart.

Hoe dan ook, ik kan nu niet bij mijn bestanden. Om die reden heb ik nu een HDD IDE gekocht om mijn bestanden op mijn werk uit te kunnen lezen. Mijn belangrijkste bestanden stonden echter op mijn desktop en het lijkt erop dat ik deze nu juist NIET kan uitlezen (mijn C partitie wordt niet weergegeven, de andere twee partities wel). Heeft iemand enig idee hoe ik met deze HDD IDE toch bij mijn C partitie kan komen?

Alvast dank!

Gr.

Tom

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Met een HDD IDE bedoel je neem ik aan een externe USB casing?
Enig idee wat voor filesysteem die C partitie heeft, en met wat voor OS probeer je het nu te lezen?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik snap het even niet?

Het begint met een mogelijk kapotte grafische kaart, en daarna over het niet uit kunnen lezen van C?
Of heb je het grafische kaart-probleem opgelost en kan je daarna niet bij je harde schijf? :?

Iets meer info mag ook, is het Windows, Linux, vertel eens wat meer over je computer/grafische kaart, etc.? :)

En hoe probeer je bij je harde schijf te komen? Over een netwerk?

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 01-12-2008 10:18 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
anandus schreef op maandag 01 december 2008 @ 10:18:
En hoe probeer je bij je harde schijf te komen? Over een netwerk?
Ik vermoed dat hij met HDD IDE een USB behuizing voor een IDE schijf bedoelt. Dan is het al een logischer verhaal.

Maar goed, wat zegt schijfbeheer over je schijf? Staat er b.v. wel een partitie, maar is er eenvoudigweg geen schijfletter aan gegeven?