[MacBook] MacBook Air oplader te gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 21:21
Ik heb zelf een MacBook van oktober 2006, het CoreDuo model. Ik kom er zojuist achter dat ik mijn oplader vergeten ben. Wel heb ik hier een oplader van een MacBook Air liggen.

De oplader van de MacBook Air is een 45 Watt model. Verdere specificaties zijn: Output 14.5V bij 3.1A. De connector is een metalen connector.

Als ik het me goed herinner heb ik bij mijn MacBook een 60 Watt oplader, waarvan ik de overige specifiacties niet exact weet. De connector is van wit plastic.

Weet iemand of het mogelijk is de MacBook Air lader te gebruiken op mijn MacBook. Desnoods alleen om te laden als ik hem niet gebruik. En zou iemand zijn specs van zijn MacBook lader willen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Zolang de voltages / ampères gelijk zijn kan het niet super veel kwaad denk ik.. (dus check de onderkant van je macbook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 21:21
Dat is inderdaad een helder idee waar ik op de vroege morgen nog niet aan had gedacht.
De onderkant van mijn MacBook geeft 16.5V bij 3.65A. Dat wijkt in mijn optiek teveel af om het te proberen, wat denken jullie?

Ik ben benieuwd hoe Apple dat doet met de oplader die in het Apple Cinema Display zit. Deze is geschikt om de Air, de Macbook en de MacBook (Pro) op te laden. Of zijn de voltages die alle laptops gebruiken tegenwoordig gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je kunt de lader van een MacBook Air niet gebruiken voor een MacBook. Het gaat puur en alleen om hoeveel vermogen er geleverd kan worden. De MacBook heeft 60 watt 'nodig', de MacBook Air adapter kan maar 45 watt leveren. Andersom kan het weer wel. Een MacBook Air heeft 45 watt 'nodig' en een MacBook adapter kan 60 watt leveren (85 watt voor de MacBook Pro adapter).

[ Voor 42% gewijzigd door Daedalus op 01-12-2008 10:20 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 16:39
Zolang je de dvd-drive niet aanspreekt en geen gekke usb-devices aangekoppeld hebt
zal het wel gaan werken. Ook wel eens gedaan in het Powerbook-tijdperk.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apple opladers zijn onderling niet uit te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSchop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2015

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Het komt er op neer dat je grotere adapters wel voor kleine notebooks kunt gebruiken maar niet andersom.

MBP adapter werk op de MBP MB en MBA
MB adapter werkt op MB en MBA
MBA adapter werkt op MBA

Nou zou het kunnen dat je met een kleine adapter wel een grotere macbook op kunt laden OF draaiend kunt houden maar niet allebei tegelijk. Dus als je een MB adapter op een MBP aan sluit verbruikt hij geen batterij maar laadt hij ook niet op. Als de MBP slaapt laadt hij wel op.
Zo werkte het bij de oude modellen in ieder geval. Bij de nieuwe weet ik het niet zeker, die reageren ook al raar als je ze zonder batterij gebruikt.

Het kan in ieder geval geen kwaad om te proberen, dan had Apple niet op al zijn adapters dezelfde magsafe aansluting gemaakt.

>> Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik zou sowieso dan de temperatuur van die adapter heel goed in de gaten houden.
Als hij warmer wordt dan normaal zou ik hem direct uitgooien.
Idd de laptop of uitzetten en dan laden, of zonder accu laten draaien als hij aan de lader hangt.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit ervaring kan ik vertellen dat je wel kan doorwerken maar de accu van de Macbook wordt NIET opgeladen. In het "batterijtje" in de balk bovenin staat "not charging" zodra je de Macbook Air adapter aansluit.

edit: Ik zie dat ik niet helemaal antwoord op je vraag; Ik heb het regelmatig gedaan. De MBA oplader gebruikt voor m'n MB als ik de 'goede' adapter niet bij de hand had. Of het kwaad kan weet ik verder niet.. Na ruim 2 jaar heb ik nog steeds 100% batterij health in mijn MB :Y)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2008 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:17

Bob Popcorn

Plop!

Onzin, ik laad m'n mbp vaak zak op met een mb oplader?

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:49
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 09:34:
Uit ervaring kan ik vertellen dat je wel kan doorwerken maar de accu van de Macbook wordt NIET opgeladen. In het "batterijtje" in de balk bovenin staat "not charging" zodra je de Macbook Air adapter aansluit.

edit: Ik zie dat ik niet helemaal antwoord op je vraag; Ik heb het regelmatig gedaan. De MBA oplader gebruikt voor m'n MB als ik de 'goede' adapter niet bij de hand had. Of het kwaad kan weet ik verder niet.. Na ruim 2 jaar heb ik nog steeds 100% batterij health in mijn MB :Y)
100%? Dat lijkt me stug heb de mijne nu een half jaar (MBP, en die staat nu op 90%)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 14:06
ZpAz schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:27:
[...]
100%? Dat lijkt me stug heb de mijne nu een half jaar (MBP, en die staat nu op 90%)
Onmogelijk? hangt denk ik van het gebruik af. ik heb nu 13 maanden m'n macbook, misbruik m'n accu nogal vaak. En hij geeft nu in coconut battery nog 99% health aan. (167 load cycles)

Btw, heb 'm laatst wel een keer ge hercalibreerd, leverde me 2 % extra capaciteit op. mss helpt het bij jou ook?

[ Voor 13% gewijzigd door trinite_t op 03-12-2008 15:33 ]

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trinite_t schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:32:
[...]

Onmogelijk? hangt denk ik van het gebruik af. ik heb nu 13 maanden m'n macbook, misbruik m'n accu nogal vaak. En hij geeft nu in coconut battery nog 99% health aan. (167 load cycles)

Btw, heb 'm laatst wel een keer ge hercalibreerd, leverde me 2 % extra capaciteit op. mss helpt het bij jou ook?
coconut battery is niet helemaal eerlijk. ik stond anderhalf jaar rond de 95% en werkte hem nooit helemaal leeg. toen ik dat wel een keertje deed kreeg ik gelijk een 20% lagere waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 19:46:
apple opladers zijn onderling niet uit te wisselen.
Waar haal je deze ongefundeerde "wijsheid" vandaan? Er ligt hier een MacBook White en een nieuwe Pro en die laders wisselen constant. Gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Misschien beetje mosterd na de maaltijd op deze thread. Maar ik had lader van mijn Macbook op werk laten liggen en moest een weekend er mee op pad. Gelukkig heb ik zelf een MBA, dus ik Apple Support gebeld en die wisten het ook niet helemaal zeker hoe het zat, maar gaven aan dat het wel zou moeten kunnen.

Komt erop neer dat Macbook wel van stroom wordt voorzien, maar niet oplaadt, terwijl hij aanstaat. Ik had het idee dat hij overigens wel extra batterijduur heeft gekregen toen hij uitstond met de lader er in.

Beetje suf dat Apple Support dus zo'n simpele vraag niet eenduidig kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Keypunchie schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 14:26:
Misschien beetje mosterd na de maaltijd op deze thread. Maar ik had lader van mijn Macbook op werk laten liggen en moest een weekend er mee op pad. Gelukkig heb ik zelf een MBA, dus ik Apple Support gebeld en die wisten het ook niet helemaal zeker hoe het zat, maar gaven aan dat het wel zou moeten kunnen.

Komt erop neer dat Macbook wel van stroom wordt voorzien, maar niet oplaadt, terwijl hij aanstaat. Ik had het idee dat hij overigens wel extra batterijduur heeft gekregen toen hij uitstond met de lader er in.

Beetje suf dat Apple Support dus zo'n simpele vraag niet eenduidig kan beantwoorden.
Wat je zegt klopt, maar de MBA lader wordt wel vreselijk heet. Niet iets wat je te vaak wilt doen denk ik :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:51
Ach, mijn MPB adapter word ook heel heet. Hoort er nu eenmaal bij ;) .
Pagina: 1