Toon posts:

Freecom 400 GB Network Drive vanaf internet benaderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Freecom 400 GB Network Drive gekocht, en heb deze zo geconfigureerd dat hij via FTP vanaf het internet te benaderen is.

Nu schijnt dus dat ik ook nog de Passive FTP poorten moet instellen. Weet iemand welke reeks poorten dit apparaat gebruikt voor de PASV FTP?

Ik ben er al uren mee bezig geweest, maar het wil maar niet lukken. En Active FTP werkt nou niet bepaald lekker van buiten een NAT omgeving.

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Active FTP werkt juist prima van buiten een NAT omgeving. Probleem is dat de ftpclient zelf vaak weer in een andere NAT omgeving zit, en dan werkt het weer beroerd.

Voor passive ftp moet je theoretisch poort 21 en alle poorten >1024 forwarden. In veel ftp servers kun je opgeven welke datapoorten mogen worden gebruikt, waarmee je die range fors kunt verminderen, tot bijvoorbeeld 1 stuks. Hoe dit bij die freecom zit weet ik niet. Verder kunnen een aantal routers met een 'trigger poort' (in dit geval poort 21) werken. Als een client een verbinding heeft via die poort, worden voor *die* client alle poorten >1024 geforward naar de ftp server.