Toon posts:

Serial port verbinding via VPN over 100KM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met de implementatie van een terminal server in Melbourne. Het gaat hier om een graanbedrijf met meerdere locaties De software draait op de terminal server op het hoofdkantoor. Een aantal locaties hebben een permanente VPN verbinding naar het hoofdkantoor waarmee ze via die VPN gebruik maken van de terminal server.
In een van de locaties, waar de distributie gebeurd, staat een weegbrug voor vrachtwagens. Deze communiceerde voorheen met 1 pc waarbij met de hand gegevens werden ingetypt in het oude database. Nu moet dit gekopeld worden. De nieuwe software moet automatisch de gegevens van de weegbrug gaan uitlezen vie de com poort. De software draaid echter op het hoofdkantoor op de terminal server. Ik kan niet zomaar die seriele kabel in de terminal server steken, aangezien de kabel geen 100 km lang is.
Er zijn wat software programma's die gegevens van een seriele port omzetten naar tcp/ip protocol, dat via de vpn versturen en dit vervolgens weer omzetten, terug naar (virtuele) seriele port. Mijn vraag is, wie heeft hier ervaring mee en welk programma is aan te raden voor dit gebeuren?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-03 21:32
is het niet gewoon makkelijker om de seriele port op je client te gebruiken en dan de gegevens door te sturen over vpn?

neem aan dat je software client/server is. de client leest de gevens in. en deze worden dmv de vpn verbinding op je server gekwakt.

client software draaid op de acgter grond de ts op de voorgrond natuurlijk ;)

[ Voor 14% gewijzigd door To_Tall op 01-12-2008 02:35 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Met software heb ik geen ervaring. Wel met hardware van Lantronix die een seriële poort omzet in TCP/IP. Op de server komt dan een driver die de poort ziet als lokale poort. Mijn ervaring is dat het werkt zoals beloofd: een seriële poort op afstand.

I.c.m. een VPN heb ik dan geen ervaring mee maar met een VPN-router of via een PC met VPN zou dat ook moeten lukken.

Verwijderd

Topicstarter
To_Tall schreef op maandag 01 december 2008 @ 02:34:
is het niet gewoon makkelijker om de seriele port op je client te gebruiken en dan de gegevens door te sturen over vpn?

neem aan dat je software client/server is. de client leest de gevens in. en deze worden dmv de vpn verbinding op je server gekwakt.

client software draaid op de acgter grond de ts op de voorgrond natuurlijk ;)
Nee dat is geen optie omdat de applicatie zelf de gegevens uit de weegbrug opvraagt. De software draait alleen op de terminal server. Het is eigenlijk alleen een client, De DB draait op SQL Server 2008.

Verwijderd

Topicstarter
xtra schreef op maandag 01 december 2008 @ 02:40:
Met software heb ik geen ervaring. Wel met hardware van Lantronix die een seriële poort omzet in TCP/IP. Op de server komt dan een driver die de poort ziet als lokale poort. Mijn ervaring is dat het werkt zoals beloofd: een seriële poort op afstand.

I.c.m. een VPN heb ik dan geen ervaring mee maar met een VPN-router of via een PC met VPN zou dat ook moeten lukken.
Je bedoelt dus eigenlijk zoiets:

http://www.lantronix.com/...evice-servers/uds-10.html

VPN is static via routers, dus zou niet moeten verschillen met een local netwerk.

• tam!r
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Zelf heb ik geen ervaring met de hardware matige converters, wel met de software matige.

Voor thuis gebruik werkt het goed, voor kantoor toepassingen moet het betrouwbaar en stabiel zijn.
dat vertrouw ik niet met de tool die ik gebruikt heb.
om de zoveel uur viel deze namelijk uit, of ik kreeg hem niet opgestart (opnieuw installeren en daarna werkte hij weer....)
(red alert 1 werkte wel goed ^_^)

http://www.brothersoft.com/tcpcom-4926.html

edit:

via hamachi werkte hij wel...

[ Voor 5% gewijzigd door tam!r op 01-12-2008 07:59 ]

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

draai je citrix?

Ik heb zelf ooit een keer een seriele verbinding op de client werkend gekregen icm terminal server citrix.

Tijd geleden maar ging met iets can use use com1 \\server\com1 geloof ik (pin me er niet op vast).

De pda's konden vervolgens over de seriele port syncen met het syncprogramma wat op de terminal server draaide.

dit was 5km, maar ik denk dat afstand niet echt uitmaakt als het eenmaal werkt.

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Topicstarter
Emmeau schreef op maandag 01 december 2008 @ 08:02:
draai je citrix?

Ik heb zelf ooit een keer een seriele verbinding op de client werkend gekregen icm terminal server citrix.

Tijd geleden maar ging met iets can use use com1 \\server\com1 geloof ik (pin me er niet op vast).

De pda's konden vervolgens over de seriele port syncen met het syncprogramma wat op de terminal server draaide.

dit was 5km, maar ik denk dat afstand niet echt uitmaakt als het eenmaal werkt.
Nee helaas, geen citrix voor hier. Nou ja, helaas... Toch bedankt.

en jij ook Tam!r, geen software oplossing dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2008 09:08 ]

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Jij zegt dat ze verbinding maken met de terminal server. Dan kan je toch gewoon bij "verbinding met extern bureaublad" seriele poorten aanvinken. Dan is op de server de com poort van de client beschikbaar als lokale virtuele poort.

Je kan wel met losse software gaan klooien maar ik zou eerst dit proberen :)

CISSP! Drop your encryption keys!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 03:47:
[...]

VPN is static via routers, dus zou niet moeten verschillen met een local netwerk.
Exact. Van een verre voorloper van die ligt hier nog een stapeltje en heeft altijd prima gewerkt.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
laurens0619 schreef op maandag 01 december 2008 @ 10:59:
Jij zegt dat ze verbinding maken met de terminal server. Dan kan je toch gewoon bij "verbinding met extern bureaublad" seriele poorten aanvinken. Dan is op de server de com poort van de client beschikbaar als lokale virtuele poort.

Je kan wel met losse software gaan klooien maar ik zou eerst dit proberen :)
Ik weet niet of dat bij XP/2003 ook werkt, bij Vista/2008 kan het i.i.g. wel:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nrjzCAwnkZ2XOl6sKfZaAO1e/full.png

Edit: zo te zien kan het ook onder XP/2003:
Afbeeldingslocatie: http://www.nus.edu.sg/comcen/security/newsletter/may2003/Using%20Windows%20XP%20Remote%20Desktop_files/image008.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Alex) op 01-12-2008 14:20 ]

We are shaping the future

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-03 13:31
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 03:47:
[...]

Dat was ook waar ik aan dacht. Die Lantronix dingen heb ik hier ook een paar van liggen. In principe zou dat prima over een VPN tunnel moeten werken. Ik weet alleen niet in hoeverre latency's invloed hebben die optreden als je een tunnel over een WAN trapt.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
DJSmiley schreef op maandag 01 december 2008 @ 20:58:
[...]

Dat was ook waar ik aan dacht. Die Lantronix dingen heb ik hier ook een paar van liggen. In principe zou dat prima over een VPN tunnel moeten werken. Ik weet alleen niet in hoeverre latency's invloed hebben die optreden als je een tunnel over een WAN trapt.
Mij lijkt het niet uit te maken, dat apparaat buffert dan wel wat, en stuurt dan alles als pakketjes, en aan de andere kant wordt het door de driver omgezet naar een juist seriele gegevensstroom, lijkt me dus te doen ?
Pagina: 1