Dell XPS waterschade, probleem met batterij.

Pagina: 1
Acties:

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-01 00:29
Ik heb momenteel een laptop ter reparatie. Een zeer fraaie Dell XPS. Deze heeft waterschade opgelopen, een glas water over het toetsenbord. De gebruikster heeft hem echter nog wel geprobeerd aan te zetten, met en zonder accu, zonder de boel goed te drogen en schoon te maken.

Nu heb ik de Dell volledig uit elkaar gehad en schoongemaakt. Het viel mij op dat er bijna niks van de waterschade was te zien. Het volgende is nu het geval:

De laptop werkt nu op snoer zonder accu. Tijdens het werken accu erin, snoer eruit werkt wel, kan gewoon doorwerken op de accu. Starten op accu, met of zonder snoer, werkt echter niet.

Ik heb alle (zelf)testen en een stresstest gedraait, alles zonder problemen. Wat kan er aan de hand zijn?

• Leolinedance
Ik lees elders verhalen over schoonmaken met demiwater. Dus gewoon hele laptop weer uit elkaar en poetsen met demiwater of zijn er andere technieken voor?

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:40
De laptop werkt nu op snoer zonder accu. Tijdens het werken accu erin, snoer eruit werkt wel, kan gewoon doorwerken op de accu. Starten op accu, met of zonder snoer, werkt echter niet.
Op basis hiervan is het aannemelijk dat er een kortsluiting zit in het laadcircuit en niet in de batterij. Schoonmaken met demiwater heb ik nooit geprobeerd en ik vind dat wel een heel erg milde oplossing. Ik heb natte laptops zeer vaak succesvol gerepareerd door gebruik te maken van Kontakt PCC, een vrij milde Printplaat reiniger die eigenlijk bedoeld is voor fluxresten. Je hebt ook Kontakt Cleaner601 die nog wat milder is, maar daar heb ik geen ervaring mee. Mijn methode met Kontakt PCC was altijd volledig natmaken, met het kwastje voorzichtig de ergste delen schoonmaken en langzaam laten drogen in een stevige theedoek.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Leolinedance
Makkelijk schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:55:
[...]
Op basis hiervan is het aannemelijk dat er een kortsluiting zit in het laadcircuit en niet in de batterij. Schoonmaken met demiwater heb ik nooit geprobeerd en ik vind dat wel een heel erg milde oplossing. Ik heb natte laptops zeer vaak succesvol gerepareerd door gebruik te maken van Kontakt PCC, een vrij milde Printplaat reiniger die eigenlijk bedoeld is voor fluxresten. Je hebt ook Kontakt Cleaner601 die nog wat milder is, maar daar heb ik geen ervaring mee. Mijn methode met Kontakt PCC was altijd volledig natmaken, met het kwastje voorzichtig de ergste delen schoonmaken en langzaam laten drogen in een stevige theedoek.
Dat is een goed idee. Eens kijken of ik dat kan krijgen hier. Het probleem is wel dat ik praktisch geen schade zie met het blote oog, maar toch het proberen waard. Dus gewoon het laadcircuit volspuiten met die contactreiniger en dan met het kwastje schoonvegen? Het is 100% niet schadelijk voor de electronica op de printplaatjes?

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03-2018
Zelf denk ik eigenlijk dat er iets in de accu stuk is. Een accu bevat tegenwoordig een printplaat die de conditie van de accu bijhoudt en het laden coordineert. Als het circuit narigheid detecteert, kan het voorkomen dat de accu wordt opgeladen en dat het systeem opstart. Ik weet niet waarom het systeem wel op de accu werkt wanneer je de stekker verwijdert. Ik zou niet de laptop reinigen aangezien de laptop zelf prima werkt. Het is puur iets met de accu.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:40
thunderbird2k schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:47:
Zelf denk ik eigenlijk dat er iets in de accu stuk is. Een accu bevat tegenwoordig een printplaat die de conditie van de accu bijhoudt en het laden coordineert. Als het circuit narigheid detecteert, kan het voorkomen dat de accu wordt opgeladen en dat het systeem opstart. Ik weet niet waarom het systeem wel op de accu werkt wanneer je de stekker verwijdert. Ik zou niet de laptop reinigen aangezien de laptop zelf prima werkt. Het is puur iets met de accu.
Ik was in de veronderstelling dat het circuit in de laptop zat. Indien jij gelijk hebt dan stem ik voor jou idee. Bestel dan een nieuwe accu.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Leolinedance
Makkelijk schreef op maandag 01 december 2008 @ 19:08:
[...]

Ik was in de veronderstelling dat het circuit in de laptop zat. Indien jij gelijk hebt dan stem ik voor jou idee. Bestel dan een nieuwe accu.
Zou het graag een keer willen testen met een 'goede' accu. Helaas ken ik niemand die er een heeft..
Accu kost toch 90 euro, beetje zonde mocht het geen effect hebben.

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-01 14:58
Leolinedance schreef op maandag 01 december 2008 @ 23:00:
[...]

Zou het graag een keer willen testen met een 'goede' accu. Helaas ken ik niemand die er een heeft..
Accu kost toch 90 euro, beetje zonde mocht het geen effect hebben.
Wet koop op afstand? Als je niet "tevreden" bent met aankoop, mag je, mits je via internet winkel bestelt, ding toch terug doen binnen 7 werkdagen, en krijg je je geld terug, op verzend kosten na? ;)

Specs!

Pagina: 1