Tualatin-CPU in IBM NetVista X40?

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-05 13:16
Ik heb net een 2e hands IBM NetVista X40 6643-13G PC'tje gekregen met een Pentium III-667 CPU erin en 512MB geheugen. De gebruikte chipset is een SiS 630 met onboard video, LAN en sound. De PC is eentje waarin alle componenten verwerkt zit in het LCD-scherm.

Nu vraag ik me af of de machine ook een Tualatin-CPU (Celeron 1,3GHz, FC-PGA2) aankan? Op het internet valt niks over deze combinatie te vinden. Kan ik het zonder schade uitproberen of zal het moederbord een te hoog voltage afgegeven waardoor de CPU (en moederbord) binnen no-time gefrituurd wordt (ik wil geen gebruik maken van (moeilijk-te-krijgen) converters en adapters)?

Verwijderd

Proberen moet gewoon kunnen.
Zonder iets te slopen natuurlijk. ;)
En als ik zo eens google op het chipset en de CPU moet het ook wel werken.
Moet de bios natuurlijk wel ondersteuning bieden, maar het chipset werkt volgens mij wel mee. :)

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2008 22:20 ]

• gijsiej
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:46
Ik heb ook zo'n soort IBM ding met zelfde chipset en die draait hier lekker met 1ghz pentium 3, zou geen probleem moeten zijn denk ik.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem even de specs van de chipset erbij: Wikipedia: SiS 630/730
Dan kun je precies zien wat hij wel en wat hij niet ondersteunt. Voor voltages kun je even opzoeken wat je huidige cpu'tjes doen en wat een tualatin doet. Kijk wat het moederbord ondersteund en je weet het.
Omdat dit iets is dat goed zelf uit te zoeken is gaat dit topic op slot. Mocht je alles hebben uitgezocht, uitgeprobeerd en toch nog tegen problemen aanlopen, dan kun je natuurlijk altijd een nieuw topic openen waarin je precies aangeeft wat je hebt uitgezocht en uitgeprobeerd :)
gijsiej schreef op zondag 30 november 2008 @ 22:48:
Ik heb ook zo'n soort IBM ding met zelfde chipset en die draait hier lekker met 1ghz pentium 3, zou geen probleem moeten zijn denk ik.
Zonder te vermelden welke core dat ding heeft is er niets met zekerheid te zeggen of het natuurlijk wel of niet gaat werken.

[ Voor 23% gewijzigd door TERW_DAN op 30-11-2008 22:48 ]

Dit topic is gesloten.