Time machine verwijdert oude backups niet

Pagina: 1
Acties:

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
The backup volume ran out of space unexpectedly. Time Machine will try to make more space available by removing expired backups during the next scheduled backup.

To select a larger volume, or make the backup smaller, by excluding files, open System Preferences and choose Time Machine.
Sinds een maand of twee is er geen lege ruimte meer op mijn backupschijf en verwijdert Time Machine oude backups. Sinds vanmiddag krijg ik echter telkens bovenstaande foutmelding. Het voorbereiden van de backup en het backuppen zelf lijkt goed te gaan, maar na een tijdje krijg ik deze melding en geeft Time Machine aan dat de backup niet gelukt is. Elke volgende backup gaat op dezelfde manier. Er is nog 3,2GB vrij en volgens System Preferences moet TM ongeveer 700MB backuppen.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

• Mei
Kickske :)

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Ik ken geen directe oplossing of oorzaak van je probleem, maar is het niet mogelijk om je TimeMachine backup te verwijderen, en hierna het hele systeem opnieuw te laten backuppen?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Mei
Misschien, maar dan raak ik dus alle bestaande backups kwijt... Wil liever eerst kijken of er een andere oplossing is :)

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Een tijdelijke oplossing is zelf even de backups ingaan en wat oudere grote bestanden verwijderen die je niet meer nodig hebt. Dit kan je gewoon via de Time Machine interface doen. :)

• Mei
Het punt is dat er genoeg ruimte vrij is volgens System Preferences. Die zegt dat er nog 2 a 3 GB leeg staat, en dat er 700MB gebackupt moet worden.

Trouwens, als je handmatig bestanden gaat verwijderen, krijg je dan geen problemen, omdat de links naar die bestanden dan niet meer werken?

• Mei
Uiteindelijk vanmiddag de schijf leeggegooid en TM opnieuw backups laten maken. Tot nu toe werkt alles perfect!
Pagina: 1