Probleem is het volgende: Sinds een paar dagen (werkte voorheen jarenlang probleemloos) krijgen zowel Firefox, Opera als Internet Explorer het via de ethernetverbing meer niet voor elkaar om een willekeurige webpagina te openen. Het beeld blijft gewoon grijs, en in de statusbalk staat 'klaar.' Er is daarbij geen teken van leven, er wordt niet gezocht, geen timeout e.d. Overigens kan ik geen schuldige aanwijzen voor dit probleem, heb geen gekke dingen aangepast of geïnstalleerd de laatste dagen. Pingen naar (bijvoorbeeld) google.com gaat wel, en ook zaken als het Windows Update-programmaatje doen het gewoon. Daarbij werkt mijn draadloze verbinding wel, en in de veilige modus doet ook het hele bedrade gebeuren het gewoon.
Tot nu toe het volgende geprobeerd:
- virus en spyware scannen (geen resultaat)
- firewallinstellingen bekeken en aangepast, firewall uitgezet en verwijderd (geen resultaat)
- geprobeerd zoveel mogelijk niet-kritieke processen af te sluiten om te zien of daar ergens het probleem zit (geen resultaat)
- netwerkkaartdrivers opnieuw installeren (een keer een paar uur resultaat, daarna nog een aantal keer gedaan maar toen hielp het niets meer)
- netwerkprotocollen, services etc. verwijderd en opnieuw geïnstalleerd (geen resultaat)
- systeemherstel had (waarschijnlijk door een tekort aan schrijfruimte) geen relevante herstelpunten
Ik denk nog steeds dat het probleem ergens in de aansturing van de ethernetkaart moet zitten, vooral aangezien er draadloos geen problemen zijn. Een defect aan de netwerkkaart is uit te sluiten aangezien het browsen in de veilige modus geen probelemen oplevert.
Iemand nog ideeën?
Tot nu toe het volgende geprobeerd:
- virus en spyware scannen (geen resultaat)
- firewallinstellingen bekeken en aangepast, firewall uitgezet en verwijderd (geen resultaat)
- geprobeerd zoveel mogelijk niet-kritieke processen af te sluiten om te zien of daar ergens het probleem zit (geen resultaat)
- netwerkkaartdrivers opnieuw installeren (een keer een paar uur resultaat, daarna nog een aantal keer gedaan maar toen hielp het niets meer)
- netwerkprotocollen, services etc. verwijderd en opnieuw geïnstalleerd (geen resultaat)
- systeemherstel had (waarschijnlijk door een tekort aan schrijfruimte) geen relevante herstelpunten
Ik denk nog steeds dat het probleem ergens in de aansturing van de ethernetkaart moet zitten, vooral aangezien er draadloos geen problemen zijn. Een defect aan de netwerkkaart is uit te sluiten aangezien het browsen in de veilige modus geen probelemen oplevert.
Iemand nog ideeën?
[ Voor 7% gewijzigd door undisclosed op 30-11-2008 23:03 . Reden: Informatie toegevoegd ]