Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

laptop installeren bsod

Pagina: 1
Acties:

• eokken
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09-2020
Ongeveer 3 jaar geleden is de compaq v6066ea laptop gekocht, na een breuk laatst weer opgehaald bij de dixons.. waar ik hem gekocht heb en vond hem wat traag dus dacht 'even windows herinstalleren'. Even zonder te denken willen doen en kwam er dus later achter dat het niet zomaar kan.

De laptop is dus: HP/Compaq Presario v6066ea (v6000 series) en heb de C schijf volledig geformatteerd. De D schijf heeft nog wel bepaalde backup bestanden maar hier heb ik geen ervaring mee en kan niet ergens een documentatie vinden hierover.

Wanneer bij het 'opnieuw installeren van windows' het formatteren en het klaarmaken van de bestanden gedaan is, start de laptop opnieuw op en vervolgens lijkt het net of er een windows geladen wordt alleen dan met COMPAQ als logo ipv die van windows en zonder achtergrond. Daarna krijg ik een BSOD met de volgende tekst:

PROCESS1_INITIALIZATION_FAILED.

Ik ben bang voor het ergste, misschien iemand info of een oplossing voor me?

Ikzelf heb dus al geprobeerd windows te installeren, maar dit gaat gewoon simpelweg niet. Nog niet veel zelf kunnen doen dus.

Alvast bedankt,

Erwin Okken

[ Voor 6% gewijzigd door eokken op 30-11-2008 21:25 ]

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:15
eokken schreef op zondag 30 november 2008 @ 21:23:
Ongeveer 3 jaar geleden is de compaq v6066ea laptop gekocht, na een breuk laatst weer opgehaald bij de dixons.. waar ik hem gekocht heb en vond hem wat traag dus dacht 'even windows herinstalleren'. Even zonder te denken willen doen en kwam er dus later achter dat het niet zomaar kan.

De laptop is dus: HP/Compaq Presario v6066ea (v6000 series) en heb de C schijf volledig geformatteerd. De D schijf heeft nog wel bepaalde backup bestanden maar hier heb ik geen ervaring mee en kan niet ergens een documentatie vinden hierover.

Wanneer bij het 'opnieuw installeren van windows' het formatteren en het klaarmaken van de bestanden gedaan is, start de laptop opnieuw op en vervolgens lijkt het net of er een windows geladen wordt alleen dan met COMPAQ als logo ipv die van windows en zonder achtergrond. Daarna krijg ik een BSOD met de volgende tekst:

PROCESS1_INITIALIZATION_FAILED.

Ik ben bang voor het ergste, misschien iemand info of een oplossing voor me?

Ikzelf heb dus al geprobeerd windows te installeren, maar dit gaat gewoon simpelweg niet. Nog niet veel zelf kunnen doen dus.

Alvast bedankt,

Erwin Okken
Druk tijdens het opstarten eens op F11.
Als het goed is pakt hij dan de ingebouwde recovery manager.

• eokken
F11 doet niks, maar de partitie met de 'originele' windows is dus nu leeg hé. Alleen de recovery partitie is nog vol, maar is volgens mij alleen bruikbaar vanaf windows.

Bios e.d. kan ik wel in.

• Robbie T
eokken schreef op zondag 30 november 2008 @ 21:44:
F11 doet niks, maar de partitie met de 'originele' windows is dus nu leeg hé. Alleen de recovery partitie is nog vol, maar is volgens mij alleen bruikbaar vanaf windows.

Bios e.d. kan ik wel in.
De recovery is niet alleen vanaf windows. Integendeel. 9 v.d 10 keer is die niet bruikbaar vanuit windows, maar alleen tijdens het opstarten. Dit is namelijk het deel waarmee je de boel weer kan herstellen naar zijn orginele instellingen.

Probeer eens Alt+F10, en kijk eens bij het opstarten (dus voor hij bij het opstarten van windows komt) onderin, of daar wat verschijnt wat betreft recovery.

Overigens, wat je zelf ook had kunnen vinden na even zoeken op de hp site:

http://h10025.www1.hp.com...product=3216111#RecoverOS

[ Voor 12% gewijzigd door Robbie T op 30-11-2008 23:39 ]

• eokken
//edit:

De F11 die ik in moet drukken (of ALT + F10 zoals jij zei) werkt simpelweg niet, die HP recovery krijg ik niet gestart. En de HP Recovery disks heb ik niet, dat was het alternatief als het recovery programma niet werkt. Ben nogal einde raad omdat de medewerker van Dixons zei dat ik wel eens een probleem kon krijgen.

[ Voor 66% gewijzigd door eokken op 01-12-2008 00:22 ]

• Robbie T
eokken schreef op maandag 01 december 2008 @ 00:08:
Ok bedankt voor je inzet, had zelf op de site gekeken maar kon dit niet vinden, ga morgen even kijken hoe en wat. De medewerker van Dixons zei dat ik een probleem had omdat ik de windows partitie verwijderd had.

Zeker bedankt en reageer morgen nog even.
In principe is de recovery partitie redelijk beveiligd, en daardoor kun je die niet zomaar verwijderen.
Op mijn werk recoveren we redelijk vaak een desktop of laptop.

En F11 zou gewoon moeten werken. Eigenlijk zodra de laptop opstart op F11 drukken. Desnoods een paar keer na elkaar.
Op een gegeven moment komt er dan een grijze voortgangsbalk in beeld, met daarboven: Windows is loading files.

• eokken
Ik heb m'n post net ge'edit. F11 werkt niet hij start gewoon door naar mijn 'niet valide' windows en resulteert dus in bsod: PROCESS1_INITALIZATION_FAILED.

Bij het opstarten vind ik enkel de volgende shortcuts:

-ESC = Change boot order
-F10 = enter SETUP

Wanneer hij doorstart richting de fout:

-F6 = Install third party of iets dergelijks, is na halve seconde al weg, en ook geen reden om te gebruiken.

[ Voor 45% gewijzigd door eokken op 01-12-2008 00:28 ]

• Robbie T
eokken schreef op maandag 01 december 2008 @ 00:24:
Ik heb m'n post net ge'edit. F11 werkt niet hij start gewoon door naar mijn 'niet valide' windows en resulteert dus in bsod: PROCESS1_INITALIZATION_FAILED.

Bij het opstarten vind ik enkel de volgende shortcuts:

-ESC = Change boot order
-F10 = enter SETUP

Wanneer hij doorstart richting de fout:

-F6 = Install third party of iets dergelijks, is na halve seconde al weg, en ook geen reden om te gebruiken.
Kun je ergens een cd/dvd vandaan halen met daarop windows? Probeer die eens te installeren (boot order veranderen naar dvd first), en installeer die met je eigen key.

En druk tijdens het opstarten eens op F8, voor meer opstart mogelijkheden, kijken of daar iets bijstaat waar je wat aan hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Robbie T op 01-12-2008 00:34 ]

• eokken
Dat heb ik dus gedaan, en wanneer je na het formatteren (stap1 van windows installeren) opnieuw opstart, wordt het een BSOD.

Op de HP site staat dus dat als F11 niet werkt je de recovery discs moet kopen (als je deze niet al hebt). Ik heb er geen cd's bijgekregen. De man in de winkel had het over iets dat 120 euro kost, bij HP zijn de recovery discs echter bijna 40 euro.

Is er nog een gratis manier? Zo niet, zouden jullie dan de recovery discs kopen (40 euro) of opsturen zoals die man van de winkel zei?

[ Voor 61% gewijzigd door eokken op 01-12-2008 01:15 ]

• Robbie T
eokken schreef op maandag 01 december 2008 @ 00:41:
Dat heb ik dus gedaan, en wanneer je na het formatteren (stap1 van windows installeren) opnieuw opstart, wordt het een BSOD.

Op de HP site staat dus dat als F11 niet werkt je de recovery discs moet kopen (als je deze niet al hebt). Ik heb er geen cd's bijgekregen. De man in de winkel had het over iets dat 120 euro kost, bij HP zijn de recovery discs echter bijna 40 euro.

Is er nog een gratis manier? Zo niet, zouden jullie dan de recovery discs kopen (40 euro) of opsturen zoals die man van de winkel zei?
Neem eens contact op met Hp.
Leg het ze uit, en kijk wat ze voor je kunnen betekenen.

Herstel cd's krijg je tegenwoordig bijna nergens meer bij. En is in principe ook je eigen verantwoordelijk om deze te maken. (Staat ook vermeld in boekje). Is lullig, ik weet het, maar helaas wel hoe het tegenwoordig werkt.

[ Voor 15% gewijzigd door Robbie T op 01-12-2008 01:33 ]

• eokken
Het is ook mijn fout, gaat het me geld kosten zal ik daar dus ook niet echt een probleem van maken. Vroeg me enkel wel af (ook voor volgende keren) of er nog alternatieven zijn, mja.. F11 doet het helaas niet, maar zal ik met die recovery cd's van HP wel succes boeken?

• Robbie T
eokken schreef op maandag 01 december 2008 @ 09:39:
Het is ook mijn fout, gaat het me geld kosten zal ik daar dus ook niet echt een probleem van maken. Vroeg me enkel wel af (ook voor volgende keren) of er nog alternatieven zijn, mja.. F11 doet het helaas niet, maar zal ik met die recovery cd's van HP wel succes boeken?
Kan ik je niet garanderen.
Daarom kun je nog even bellen met hp (of doe de online chat) en kijk wat ze zeggen.
Pagina: 1