Toon posts:

[WHS] Problemen met de console en remote desktop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een groot probleem met WHS. Ik kan geen verbinding meer maken via de console. Als ik mijn wachtwoord heb ingevuld en verder ga staat er:
This computer cannot connect to your home server. Check your network connection and make sure your home server is powered on. If your home server has recently restarted, try again in a few minutes.
Toen ik dat zag, probeerde ik er met Verbinding met extern bureaublad maken bij te komen. Dan krijg ik dit:
Deze computer kan geen verbinding met de externe computer maken.

Probeer opnieuw verbinging te maken. Als het probleem zich blijft voordoen dient u contact op te nemen met de eigenaar van de externe computer of met de netwerkbeheerder.
Het huisje in het systeemvak is gewoon groen en ik kan ook gewoon bij mijn bestanden en mappen komen. Ik heb mijn server al een maand, maar vandaag is dit probleem pas voor het eerst voorgekomen.

Wat ik al geprobeerd heb:
- de server een statisch ip geven
- de software opnieuw op mijn pc installeren
- de poorten nakijken op mijn modem
- de firewall van de server opnieuwe configureren

Iemand een idee? Ik heb me suf gezocht, maar het wil maar niet lukken.

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
En dit is spontaan gebeurt? je kon eerst wel gewoon connecten?

Je kan een poort scan doen op je server om even te kijken of de rdp poort uberhaupt wel reactie geeft.
Zo niet dan staat er een poort dicht, of je configuratie is verkeerd kijk is bij de eigenschappen van deze computer en dan bij rdp tabje of daar alles goed staat.
En een exeption toevoegen in je firewall voor poort (tcp poort 3389).

Het is btw met service pack 3 in xp (en vista) /admin geworden ipv van /console.. om het makkelijk te houden :)

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Verwijderd

Topicstarter
In de firewall is alles goed ingesteld, maar toch is ie niet open. Ook mijn modem (thomson kpn experia box laat poort 3389 gewoon door (als het goed is) Ja, het is spontaan gebeurt.

Afbeeldingslocatie: http://img241.imageshack.us/img241/884/76061714rt4.png

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2008 14:53 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Poort staat dus gewoonweg niet open. Draait de service wel, staat het uberhaupt aan? En staat het echt goed in de router?

Verwijderd

Topicstarter
het modem:
Afbeeldingslocatie: http://img223.imageshack.us/img223/8712/modemch0.jpg

Hoe kan ik zien of de service draait? Zoveel verstand heb ik niet van dit soort dingen...

Misschien kan ik het modem wel resetten... en dan maar hopen dat ie nog verbinding met kpn maakt, want kpn heeft alles al voorgeprogrammeerd (en dat ben ik dan kwijt).

EDIT: Ik ben er net achter gekomen dat waarschijnlijk het niet door het modem komt. Ik had per ongeluk alle rechten voor de server weggegooit en getest wat er nog werkte. Toen werkte de website (xxxxx.homeserver.com) ook niet meer. Ik heb nu alles opniew gedaan, maar de Console doet het nog steeds niet (website weer wel).

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2008 15:35 ]