Hardeschijf windows home server geen rechten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren het mobo van mijn Windows home server stuk nadat ik hem na een half jaar stilstaan de gegevens eraf wou halen Ik dus vervangen door een donor mobo maar dan geeft hij een Hardware error en start hij niet meer op. Nu zit ik met het probleem dat de data en voornamelijk de foto's eraf moeten. Nu heb ik de harde schijven aangesloten op mijn eigen pc. Dit werkt en kan alle bestanden vinden maar nu. Ik kan niks openen of bekijken omdat ik geen rechten heb.

Ik heb al geprobeerde de rechten te veranderen maar dat werkt niet. (http://support.bluemedicine.be/mybb/thread-2281.html)

Wie kan me verder helpen ? want gaat om nogal belangrijke foto's :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

"Take ownership" al geprobeerd? je zegt niet welk OS je gebruikt om de data te lezen (ook Windows Home Server, neem ik aan?), en ook niet wat je voor foutmeldingen krijgt. Begin dus eens met meer informatie te geven :) .

Verder, kijk hier eens: http://forum.wegotserved.co.uk/index.php?showtopic=3000

[ Voor 21% gewijzigd door gambieter op 30-11-2008 20:39 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Windows XP Professional SP2

Krijg als error terug dat ik geen rechten heb om het bestand te kopieren of te openen.

Het systeem kan geen toegang krijgen tot het bestand Is de exact melding.

Die link die je gaf heb ik geprobeerd maar werkt niet.

Ik kan dus wel alles zien en door alle mappen bladderen maar bij het dubbel klikken op bijvoorbeeld foto's krijg ik niks te zien. En openen van rar bestanden die bovenstaande error's

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2008 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:41
Unlocker al geprobeerd? Je moet wel op de PC zelf zijn ;)

>>>Hier<<<

[ Voor 34% gewijzigd door Joseph op 30-11-2008 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Werkt ook niet want hij zegt er is geen blokkerende proces gevonden :p Echter als je dan zegt verplaatsen geeft hij de error dat hij geen toegang tot het bestand heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:41
Ubuntu Linux (Kan van CD én USB Stick, live boot)

Vanuit daar kun je dat data proberen veilig te stellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heeft WHS soms een encryptie ingebouwd, waardoor het niet toegankelijk is? Probeer de data eens te benaderen in een WHS systeem.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik eens proberen :) Even een lege Hardeschijf Zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@gambieter

Je hebt het correct. Herinstal van WHS hardeschijf aangesloten en kan alles weer zien openen bewerken :) Dank voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 22:58:
@gambieter

Je hebt het correct. Herinstal van WHS hardeschijf aangesloten en kan alles weer zien openen bewerken :) Dank voor jullie hulp.
Mooi. Denk je eraan om nu een betere backupstrategie te maken, zodat je dit niet zo snel weer kan gebeuren :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:54

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Beetje laat dat ik dit topic zie en mooi dat het verholpen is, maar het hoort niet echt in dit subforum thuis. Dit is meer iets voor Windows Servers en Server-software, daarom als nog een kleine verhuizing.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 30 november 2008 @ 23:04:
[...]

Mooi. Denk je eraan om nu een betere backupstrategie te maken, zodat je dit niet zo snel weer kan gebeuren :) .
eensch.

[ Voor 14% gewijzigd door MuisM4t op 30-11-2008 23:15 . Reden: beter lezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jhup gaat morgen direct externe HD kopen om alles over te pompen :)
Pagina: 1