Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Orange (Online) abonoment 3mb voor 34.95 per maand.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond mensen,

Na heel boos te zijn geworden op orange/online en een redelijke afkoel periode ben ik eens gaan zoeken op het tweakers forum of er iemand was die hetzelfde probleem heeft als mij. Alleen kon ik zo geen antwoord vinden vandaar dat ik maar een topic aanmaak.

Ik zit met de volgende situatie, jaren geleden heb ik wanadoo adsl aangevraagd omdat dat de eerste en enige aanbieder was toen die tijd. Het internet gebeuren bevalt me heel goed eigenlijk, valt weinig uit alleen is de prijs nog al aan de hoge kant. Ik woon ruim 5 kilometer van de centrale dus dat het zo goed werkt vind ik al mooi.

Doordat ik zo ver van de centrale af woon heb ik alleen wel signaal verlies daar kon ik wel mee leven tot het moment dat ik over wou stappen naar Internet + bellen van orange. Het aanvragen ging goed maar door een probleem met een server duurde het heel lang voordat ik kon overstappen en de snelheid dus omhoog ging. Dus ik bellen naar de servicedesk en vragen waarom het zo lang duurt en toen bleek dat ik dat abonnement eigenlijk helemaal niet kon aanvragen omdat het adsl 2 is en dat blijkbaar niet kan waar ik woon (door de afstand tussen de centrale en mijn aansluiting). Overstappen naar het goedkoopste abonnement was ook geen optie omdat ze dat niet konden omzetten wederom door de afstand. Wat ik er uit begreep is dat ze (meerdere medewerkers aan de telefoon gehad) het eigenlijk al knap vonden dat ik nog internet heb. Volgens de postcode check kon en kan nog steeds zelfs het adsl 2 abo bij mij geleverd worden, pas als orange die check zelf doet blijkt dat het niet kan.

Ik zit nu dus vast aan een abonnement van 312 kb/s 3mb voor 34,95 per maand totdat ze hier iets doen aan de centrale. Orange/Online wil/kan me geen korting geven of het abonnement omzetten nu is dus mijn vraag kan ik hier ook onderuit komen. Heeft iemand hier ervaring mee ? Kan ik online dwingen om mij een eerlijke prijs te geven voor de snelheid die ik van hun krijg ? Ik betaal nu namelijk 5 cent minder dan hun duurste abonnement is per maand en ik wil het graag bij een andere provider proberen maar het contract loopt pas over een maand of 9 af bij Online.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 20:15:
Ik zit nu dus vast aan een abonnement van 312 kb/s 3mb voor 34,95 per maand totdat ze hier iets doen aan de centrale. Orange/Online wil/kan me geen korting geven of het abonnement omzetten nu is dus mijn vraag kan ik hier ook onderuit komen. Heeft iemand hier ervaring mee ? Kan ik online dwingen om mij een eerlijke prijs te geven voor de snelheid die ik van hun krijg ? Ik betaal nu namelijk 5 cent minder dan hun duurste abonnement is per maand en ik wil het graag bij een andere provider proberen maar het contract loopt pas over een maand of 9 af bij Online.
Waarom zou je er onderuit moeten kunnen? De provider levert het abonnement wat je hebt afgesloten, en leveren ook de beloofde snelheid. Het contract of de algemene voorwaarden zijn ook niet veranderd, dus je hebt eerlijk gezegd geen poot om op te staan.

Er is niet iets wat een "eerlijke" prijs is. Ze leveren wat ze je destijds beloofd hebben, voor een prijs die je zelf goed vond. Dat de rest van de abonnementen goedkoper is geworden is geen reden om nu opeens de lopende abonnementen een goedkopere prijs te geven. Beide partijen zijn een verplichting aangegaan, en jij zult je daar ook aan moeten houden.

Gewoon de 9 maanden uitzitten, en tijdig opzeggen

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 19:05
Je bent niet helemaal duidelijk.

Je had een ander Orange abonnement. Welke?
Vervolgens heb je geprobeerd over te stappen op een abbo met bellen. Dat lukte niet?
Wat heb je nu? wel bellen? niet bellen? half bellen?

Als Orange niet levert wat je van ze mag verwachten dan kun je er onder uit. Bijvoorbeeld als ze bellen niet leveren terwijl je daar wel voor betaald. De snelheid ligt anders. Je bent akkoord gegaan met "tot 20Mbit". De exacte algemene voorwaarden ken ik niet (vroeger was het onder de 4Mbit nog mogelijk er onder uit te komen), maar dat is natuurlijk jouw risico.

Welke snelheid gaf de Orange website aan?

[ Voor 72% gewijzigd door Nijn op 30-11-2008 20:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke zal het proberen wat duidelijker uit te leggen. Ik heb nu nog steeds hetzelfde abonnement als waar ik mee begonnen ben een aantal jaren geleden, kaal geen bellen niks extra's. Volgens mij bestaat dat abonnement nu niet meer maar is het best vergelijkbaar met de huidige 4 MB versie. Vervolgens probeerde is dus over te stappen naar: tot 20 MB met bellen erbij omdat dat kon volgens de postcode check. Ik zou een 8 MB abo krijgen omdat sneller niet mogelijk was. Pas toen ik contact zocht met orange bleek dat het aangevraagde abonnement niet geleverd kon worden omdat ik te ver van de centrale af woon.
En nu heb ik dus nog steeds het zelfde abonnement als waar ik mee begonnen ben, er is uiteindelijk niks veranderd en ik betaal dus ook nog 34,95 p/m voor een abo wat eigenlijk niet meer bestaat.

Als vervangende optie wou ik toen maar overstappen naar het 4 MB abonnement voor 17,50 p/m wat naar mijn weten nog steeds adsl 1 is en dus gewoon leverbaar is op mijn adres. Ik bedoel ik heb nu toch ook internet. Misschien heb ik ook wel geen poot om op te staan maar op deze manier probeer ik er toch nog even achter te komen of iemand er ervaring mee heeft of iemand die me er gewoon mee kan helpen.

Ik wil ook niet perse weg bij orange/online maar voor deze prijs verwacht ik wel wat meer van mijn verbinding.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Iedereen betaalt toch de volle prijs na de eerste jaar van je abonnement. Dat is normaal.
Dat je daarbij een lage snelheid haalt, ligt aan je lange afstand tot de telefooncentrale. Dat is een vast gegeven.

Als ik je verhaal begrijp, ben je dus boos omdat geen korting krijgt vanwege de lage snelheid.
Waarom zouden ze dat doen?
Jij kiest toch ervoor om bij Online te blijven en het volle pond te betalen.

Dus waarom niet switchen naar een andere aanbieder?

• SauSkopje
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-11-2022
Nou kijk, ikzelf vind dit niet echt fair van online.
Ze zeggen inderdaad TOT 20mbit, maar als het blijkt dat de verbinding eigenlijk net zo snel is als het lagere abbo zou het toch op zijn minst fair te zijn om het abbo omlaag te zetten naar die 4mbit verbinding van hun.
Want ze bieden dus 20mbit (adsl2 verbinding) aan op een plek waar niet eens adsl2 snelheid gehaald kan worden. Zou hetzelfde zijn als ze je een auto verkopen met een porche omhulsel maar een fait punto motor eronderen ligt. Met het motto van "hij kan TOT 300km/h" maar word niet waar gemaakt omdat er een slechtere motor in zit.

Ik zou eens hier eens kijken of je contact zou kunnen opnemen met kassa/consumentenbond of onbudsman of wat dan ook. Ik zou het hier zeker niet mee eens zijn. En geef vooral aan dat je gewoon de verbinding hebt van een lager abbo maar ze kosten berekenen voor het hogere abbo.

Verwijderd

SauSkopje schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 17:38:
Nou kijk, ikzelf vind dit niet echt fair van online.
Ze zeggen inderdaad TOT 20mbit, maar als het blijkt dat de verbinding eigenlijk net zo snel is als het lagere abbo zou het toch op zijn minst fair te zijn om het abbo omlaag te zetten naar die 4mbit verbinding van hun.
Want ze bieden dus 20mbit (adsl2 verbinding) aan op een plek waar niet eens adsl2 snelheid gehaald kan worden. Zou hetzelfde zijn als ze je een auto verkopen met een porche omhulsel maar een fait punto motor eronderen ligt. Met het motto van "hij kan TOT 300km/h" maar word niet waar gemaakt omdat er een slechtere motor in zit.

Ik zou eens hier eens kijken of je contact zou kunnen opnemen met kassa/consumentenbond of onbudsman of wat dan ook. Ik zou het hier zeker niet mee eens zijn. En geef vooral aan dat je gewoon de verbinding hebt van een lager abbo maar ze kosten berekenen voor het hogere abbo.
Met als verschil dat Online heeft aangegeven geen 20 mbit of 8 mbit-abonnement aan te kunnen bieden. Ze verkopen helemaal geen 3 mbit-abonnement als 20 mbit, ze verkopen het als 3 mbit-abonnement. Overstappen kan niet omdat hogere snelheden niet gehaald kunnen worden op het adres van de TS. Ik vermoed dan ook dat Superschaapje geen poot om op te staan heeft. Online levert gewoon het abonnement waar Superschaapje een contract voor heeft afgesloten. Orange/Online is helemaal niet verplicht om een lagere prijs of hogere snelheid te bieden.

Om even op de Porsche analogie in te haken: stel dat jij een Fiat Punto koopt. Later besluit je dat een Fiat Punto niet meer snel genoeg is voor jouw wensen, en je wilt een Porsche kopen. De Porsche blijkt echter niet leverbaar. Is het dan reeël om te eisen dat je geld terugkrijgt voor je Fiat Punto? ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2008 17:45 ]

Pagina: 1