Probleem I/O apparaat

Pagina: 1
Acties:

• Bob16
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-04-2025
Hallo,

Ik heb al een tijdje problemen met AL mijn USB poorten. Externe harde schijven worden niet herkent... MP4 spelers ook al niet. Dit was althans in Vista.
Nu heb ik om deze reden XP weer geïnstalleerd. Alleen heb ik nu nog steeds problemen. De Ext. HDD word nu wel herkend maar als ik er probeer op te komen, krij ik een foutmelding: F:/ is niet toegankelijk. Kan de opdracht niet uitvoeren door fout in I/O apparaat.... Hoe kan dit nu weer?? Ik heb een MSI K9N Neo-F V3 moederbord met de laatste nForce drivers...

Bo

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat heb je allemaal aan je USB hangen, en hoeveel USB-aansluitingen / hubs heb je :? Check even je apparaatbeheer, en laat daar de aangesloten apparaten eens zien op verbinding (en dus niet op type, zoals standaard is). Ik heb namelijk een donkerbruin vermoeden dat je teveel van je USB vraagt qua stroom (1 usb hub van twee poorten kan max 500mA leveren, en ik denk dat je daar soms boven zit.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Bob16
Ik heb in het totaal 8 usb poorten. 4 op mijn MB zelf, 2 van de kast, en twee op een bracket. Aan mijn MB zit nu alleen de muis. Aan de bracket hangt de 500GB ext. HDD en aan de kast mijn WLAN adapter... Power tekort is dus onmogelijk...

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:12
Werkt de schijf wel fatsoenlijk aan een ander systeem? Draai voor de zekerheid eens een chkdsk op die PC.

• Bob16
Dat is dus het gekke... Bij mijn broertje en vader werkt het ding probleemloos. Zij hebben beiden ook XP

• Fauna
Kijk eens in apparaatbeheer zoals hierboven door The Eagle wordt gezegd. Staan er geen apparaten met een uitroepteken?

• Bob16
Geen enkele... Ik krijg nu langzaam het vermoeden dat het aan het MB ligt. Bij mijn vorige MB (K9N Neo-F V1 met een nForce 550 chipset) waren er geen problemen. Nu (K9N Neo-F V3 met nForce 560 chipset) wel...

Kom ik nu achter 8)7 ... Hij pakt mijn 2GB stickie wel... Maar mijn 4GB mediaspelertje al niet meer... Kan de chipset niet overweg met dingen groter dan 2 gb ofzo..... |:(

Laat ook maar... Het was maar van korte duur... :(

[ Voor 123% gewijzigd door Bob16 op 01-12-2008 16:15 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Pc geaard?
Heb je meerdere externe harddisk controllers geprobeerd? Misschien conflict controller en je moederbord.

Radarsync hier kun je je usb updaten, en je hele pc. Dit is natuurlijk je eigen risico. Je kan natuurlijk bij de maker van je usb chip de laatste drivers downloaden.

Je kan eens de services van je pc checken, bij een update worden services uitgezet en na de update weer aangezet, misschien staats er iets uit. Even checken met google daar vind je info of hij aan moet staan.

• Bob16
PC is geaard..... En ik heb idd meerdere controllers geprobeerd, zonder resultaat. Radarsync heeft alleen een aantal updates voor mijn GK, Geluid en een fotoprogie... Services zal ik eens checken...

• Bob16
Ook hier geen resultaat.... Wat kan het nu nog zijn???

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Je zou eens kunnen kijken/zoeken op acpi en je moederbord.
Of om direct te testen, xp acpi uitzetten en usb weer checken. Om acpi weer aan te zetten moet je wel weer opnieuw installeren.

Bios controleren? Op default(langzaam zetten) of optimize (snel)?

Ubuntu livecd opstarten, werkt het dan wel?

[ Voor 8% gewijzigd door jan99999 op 05-12-2008 21:30 ]

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

bracket kapot? (heh, ik zal de woordgrap niet maken)
als de schijf het wel doet op andere pc's..
probeer het eens met de schijf aan je moederbord zelf?

• Bob16
@Jan: Ik zal dat even proberen! ( Het gekke is alleen wel dat het met Vista ook al gekloot gaf. Met een nieuwe XP installatie dus ook.... Het begon allemaal met dit nieuwe MB.. Zie Startpost)

@AlexanderB: De bracket is niet kapot. (ook getest...) En juist met de poorten van mijn MB heb ik de meeste problemen...

[ Voor 33% gewijzigd door Bob16 op 06-12-2008 12:01 ]

• Bob16
Nu een paar weken en schone XP installaties verder, maar nog steeds geen resultaat :'( . Ik heb maar eens in de logboeken gekeken en daar kwam ik nogal wat fouten tegen. Nogal veel eigenlijk....
zie hier....
Ik weet nu echt niet meer hoe het komt.....

• Fauna
Laat dan eens een uitgebreide schijfcontrole en/of een bad sector test (bijv. HD Tune) draaien? Wellicht is het de schijf zelf dan...

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:42

ResuCigam

BOFH

Aan dat lijstje hebben we niet zoveel want we kunnen niet zien wát er fout gaat. Je zou misschien eens de usb controllers kunnen weggooien en na herstart weer laten installeren. Maar aangezien je zowel problemen hebt in Vista als in XP doet mij vermoeden dat je hardware niet helemaal tof is.

We do what we must because we can.

• Bob16
@ Fauna: Heb ik allemaal al geprobeerd... En je raad het al, zonder resultaat...
@ResuCigam: Ik heb nu echt het vermoeden dat mijn MB naar de filestijnen is..

Nog één laatste vraag.. Kan het kortsluiting zijn? Bijv. Tussen I/O shield en MB of gewoon kast en MB?

• DocMac
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik heb eenzelfde probleem. Ik heb mijn 80GB harddisk in een externe behuizing gestopt en het systeem ziet hem, maar niet als een drive. In de eerste instantie zag ik F:, maar dat bleek mijn printer te zijn (?????). Ik heb de jumper gezet op single/master en mijn printer verwijderd volgens de juiste methode en niks, nada. Geen foutmeldingen in de device manager, mijn externe hdd kast heeft eigen voeding. Omdat hij wel werkte met een 4GB harde schijf, zit ik nu te twijfelen of het aan de grootte van mijn harddisk ligt. Misschien moet ik hem weer tijdelijk in mijn kast stoppen en een paar partities aanmaken en gaat het dan wel goed.
Ik heb een Asus M2N8-VMX moederbord en deze PC is nog geen twee jaar oud. Ik gebruik overigens Windows XP SP3.

• DocMac
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
BINGO, ik heb ff gezocht naar mijn oude 20GB harde schijf (het scheelt soms als je niets weggooit), en die herkent hij meteen, ik krijg alle drives te zien en ik kan er 100% bij. Hoe groot is jouw harde schijf? Staan er al partities op? (dan wil ik dat graag ook ff weten, dan weet ik of ik die kast weer open moet maken of niet om mijn 80GB schijf te partitioneren).
Ik vermoed dat het moederbord schijven van een bepaalde grootte niet op de USB-hub herkent en dat kan natuurlijk verschil uitmaken per moederbord.

Blijf ik natuurlijk nog steeds met dat vreemde probleem zitten dat mijn USB-printer herkend wordt als USB-stick, maar daar heb ik verder niet echt last van.
Pagina: 1