Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79702

Topicstarter
Hey,

We hebben een computer op overschot (vrij recent, met DVD, Tv-kaart, goede geluidskaart en genoeg geheugen), we hebben ook al een goede versterker met een heleboel ingangen en surround boxen. Aangezien we verhuizen binnen enkele maanden waren we al aan het kijken naar TV's en zo...en toen vroeg ik me af hoe interessant of hoe oninteressant het zou kunnen zijn om die PC rechtstreeks op de TV aan te sluiten en hoe? Zou het ook handig vinden om zo ook online radio te luisteren en mp3'tjes te beluisteren. Momenteel staat die versterker nog bij m'n ouders, die staat daar aangesloten op de tv en rechtstreeks op de dvd het geluid is goed, soms beluisteren we ook mp3's door gewoon kabel in versterker te steken, maar het is toch vervelend omdat je niet kan zien wat er speelt etc. op je tv zelf.

Vroeger keek ik tv via m'n pc op kot soms, maar de beeldkwaliteit was niet super. Met digitale tv zal dat wel beter zijn denk ik nu?

Wat zijn precies de mogelijkheden? Zijn er al mensen die het ook zo doen? Bedoeling zou zijn dat we ook programma's op kunnen nemen op de harde schijf van de computer, en films gewoon afspelen van PC, en MP3'tjes.

Hoe zit het eigenlijk met het TV-scherm? En dan vooral richting dat HD gedoe en zo. Welk type TV-scherm kan je best aankopen om op je PC aan te sluiten? En welk type zeker niet? Heb je speciale kabels nodig of zo? Heb ik verder nog bepaalde kaartjes nodig of zo voor m'n pc? Speciale afstandsbedieningen, zijn die hun geld waard of kan ik beter m'n draadloos toetsenbord gebruiken? Hoe onhanig of handig is het nog om te verandere van post met die opstelling?

Is de kwaliteit ook even goed als je alles via PC afspeelt, of is een 'gewone' dvd speler toch beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Dit wordt veel gedaan, De computer noemt dan een media center of HTPC. kijk in dit topic voor meer informatie.

Welke TV Heb Je, nog een gewone tv of een LCD/Plasma?
welke beelduitgangen heb je op de grafische kaart van de pc?
wat zijn de specs van de pc die je wil gebruiken?
Heeft je pc al een onboard geluidskaart met digitale (optisch of coax) uitgang en heeft je versterker een digitale input?
Voor digitale tv zal je ook een nieuwe tv kaart moeten kopen wrs. welke digitale tv vorm wil je gebruiken? via kabel (DVB-C), via satelliet (DVB-S) of via de lucht (DVB-T)

Als je een pc met een beetje power hebt is de kwaliteit van afgespeelde dvd's zelfs mooier dan die van de meeste dvd spelers, enkel als je misschien een dvd speler van enkele honderden euro's hebt is die beter. (maar dan nog betwijfel ik dit) een pc kan zelf heel wat upscaling toepassen. (de nood hiervan hangt natuurlijk ook van de gebruikte tv af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reactie!!

De TV moet ik nog kopen (ik verhuis eind februari) en die ga ik in januari kopen (in de solden ;) ) maar wordt waarschijnlijk LCD met HD, vind plasma niet zo mooi. Kostprijs rond de 500 euro, hoeft niet supergroot te zijn die TV.

De PC is een Packard Bell, ff opgezocht: PACKARD BELL - Ref PB13101356
Imedia H5041/P4 3,2GHz 512MB 250GB 16xDVD-ROM Win XP Home FR/NL
Zit een TV kaart op, maar zonder HDMI uitgang. Ook geen speciale geluidskaart, dus die moet er zowiezo nog bijkomen (met digitale uitgang). Zou er ook nog een terrabyte geheugen bij willen plaatsen om films op te nemen en zo.

Versterker is deze: http://www.dealtime.co.uk/xPF-Sony-STR-DB780 die heeft een digitale ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik zou je aanraden om die pc voor iets anders in te zetten of te verkopen. en een HTPC te bouwen met nieuwe onderdelen. Dit om de volgende reden
  • echt krachtig is de pc niet
  • Deze pc is wrs niet stil
  • je hebt een mooie reciever, het staat veel mooier om een HTPC er bij te hebben die ook deze looks en dit formaat (desktop) heeft
  • je moet een geluidskaart gaan bijkopen waardoor dat nog eens extra kosten zijn, en dit kan wel oplopen door de digitale uitgang die je nodig hebt. als je een nieuwe HTPC bouwt heeft je moederbord van 60euro onboard digitale geluidsuitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hey,

Bedankt voor de reactie alvast! Misschien is het wel geen slecht idee, ik vraag me alleen af wat het meest kosten-efficiënt is. M'n pc verkopen (weet niet wat ik er nog voor krijg, is toetsenbord en muis en 19" scherm en boxen van Diamond bij) en een splinternieuwe HTPC kopen speciaal voor m'n TV. Tweede optie is (dure) kaartjes bijkopen voor m'n huidige pc en dan die (inderdaad erg lelijke) bak onder mijn TV zetten, en de laatste optie is een DVD speler met Hard-drive kopen en eventueel nog zo'n draagbare harde schijf die je ook rechtstreeks op je TV kan laten afspelen....keuzes keuzes!!